Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Lux digitale stofzuiger

Gestart door wissels zondag 29 maart 2020, 10:01:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lux digitale stofzuiger
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Lux digitale stofzuiger
Hallo,

ik heb een 2e hands Lux stofzuiger met ingebouwde digitale decoder, deze staat op adres 78, geen idee wat voor decoder hier standaard inzit, maar ik wil deze graag op een ander adres zetten, de downloads met handleidingen op de Lux site, helpen hier niet echt mee,

Uitlezen en programmeren van CV1 lukt niet.

Wie weet hoe ik de decoder op een adres krijg,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Lux digitale stofzuiger
Aliebengalie
gast

Re: Lux digitale stofzuiger
Tja  Walter , als er een decoder inzit , en je weet het merk niet , moet je echt op onderzoek.

Merk decoder ?

Type decoder ?

Je kan gissen , maar het vinden zonder bovenstaande gegevens word moeilijk.

Mvg: Alex
Re: Lux digitale stofzuiger
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
vragen aan de verkoper want zal zelfbouw zijn. Normaal had je enkel eentje met start en stop of steeds aan.
Re: Lux digitale stofzuiger
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
Hallo,

Decoder komt uit erven Nico Ploeg, dus kan niet navragen.

Decoder heeft opschrift Tams

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Lux digitale stofzuiger
Aliebengalie
gast

Re: Lux digitale stofzuiger
Re: Lux digitale stofzuiger
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
Ik heb ook zo'n Lux(e) stofzuiger met handleiding er bij.

Alex' tip komt in de buurt, die van mij heeft deze handleiding.
Re: Lux digitale stofzuiger
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
die eerste tams waren enkel instelbaar via soldeerpads.Heb er zo eentje zitten in de borsig hier.Kan je eigenlijk vervangen door een andere decoder
Re: Lux digitale stofzuiger
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
Hallo allen,

ik denk dat de handleiding van Eric-Paul nodig heb, en denk aan de LD-W1, omdat de decoder alleen werkt op Motorola.  Cv programmering werkt in ieder geval niet op de gebruikelijke manier.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Lux digitale stofzuiger
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
Hallo,

tussen de bedrijven door getracht te programmeren met het CS1R, het wil echter niet lukken,

Lichten die aangeven heeft hij niet als functiemodel, dus zie niet of hij wel of niet in programmeermodus komt

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Lux digitale stofzuiger
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
die decoder laat zich niet programmeren  : LD-G-1 / LD-W-1 Adresseinstellung über Lötpads Im Auslieferungszustand hat der Decoder die DELTA-Adresse ,,78". Die Adressen 24, 60 und 72 können über Lötpads eingestellt werden.  Was een goedkope decoder die enkel met delta adressen kan werken vandaar adres 78
Re: Lux digitale stofzuiger
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
Zo'n Tams zat er bij mij ook in. Ging al na 3 maanden kapot en toen vervangen door een Uhlenbrock 76420.

In de handleiding van mijn Lux zuig/slijp-combi staat, dat je voor het programmeren van de decoder, de rode jumper (stekker) uit de platine moet trekken (en na het programmeren er weer in moet steken).
Hoe je die Tams moet programmeren, staat er dan weer niet bij. En die handleiding heb ik ook niet (bewaard), wellicht dat die met wat googlen te vinden is.

Groet, Paul
Re: Lux digitale stofzuiger
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Lux digitale stofzuiger
Over het programmeren moet ik nakijken ,  bij mij heb ik de stofzuiger digitaal gekocht samen met een railslijper.

Maar heb wel een tip. Ik heb de stofzuiger op hetzelfde adres als de lok die hem trekt. Spaart weer een adres en rijdt de lok, zuigt de stofzuiger ook  ;)
Re: Lux digitale stofzuiger
Aliebengalie
gast

Re: Lux digitale stofzuiger
En lekker rustig als de loc stil staat , dat vind ik het aller belangrijkste..... :D

Dus met andere woorden , weg met die zooi en bv een V3 of V4 (nee geen V2 bommenwerper er in) , en genieten.

Mvg: Alex