Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit

Gestart door Ronaldino woensdag 12 februari 2020, 15:25:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
Hallo.

Ik heb gezien bij een marklin MFX loc dat de front en sluit verlichting langzaam aan en uit kan gaan.
Hoe stel ik dat in met een CS2? Mocht het niet met een CS lukken dan graag met een 6021.


Dank u wel :-)
Re: Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
Hoi Ronaldino,

Om welke loc gaat het en welke decoder zit er in ? Zit er nog wel de originele decoder in ? Zo maar wat extra vragen omdat niet elke Märklin mfx loc die mogelijkheden bezit. Is afhankelijk van het type decoder. Zo kunnen locs die enkel de eerste generatie mfx en motorola format hebben dit kunstje niet.
Wat wel zeker is: naderhand ingebouwde decoders, zoals o.a. de ESU M4 serie ("spreekt"ook mfx),  kunnen dat wel. De instelling is in de handleiding van de betreffende ESU decoder te vinden.
Re: Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
Het gaat nu over de marklin 37204 DB 1615 NS loc.
Volgens mij de laatste mfx decoder van marklin?
Re: Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
Volgens de onderdelenlijst is de vervangdecoder de 260079. Dat zou een mSD3 moeten zijn als je even wat verder zoekt. Dan heb je mLD / mSD CV-liste DCC PDF met daarin de lijst met CV's voor het instellen onder DCC. Er zit een modus op de uitgangen maar die worden volgens mij niet beschreven. Het is wel even de vraag of de mSD3 die ingebouwd is dezelfde is als de "vervang mSD3".

Groet Ronald.
Re: Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
Dank voor jullie bijdragen, maar ik ben een newbie in deze materie dus weet nog niet alles. :-)
En dus ook nog niet hoe t te doen :-(
Ik heb wat directere hulp nodig vrees ik.
Re: Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
Op stummi Duits forum. Staat een compleet topic over functie mapping. Misschien heb je daar wat aan.
Re: Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
 @citaat Een linkje zou welkom zijn. Ronaldino is een nieuwkomer op dit gebied.
Re: Marklin MFX loc front en sluitverlichting langzaam aan en uit
De 37204 is geleverd met decoder 197305, met firmware 0.7.12.11.

Dit is een MSD decoder, een eigen M* ontwikkeling, na de ESU decoders.

De firmware is niet te updaten, en wijzigingen in deze decoder zijn nagenoeg niet mogelijk.