Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Loc HO 8346 Marklin

Gestart door heligeert zondag 23 februari 2020, 11:03:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc HO 8346 Marklin
heligeert
gast

Loc HO 8346 Marklin
Hallo,
Gisteren een loc HO 8346 ontvangen die ik tweedehands had gekocht,met onder andere de vermelding 'in orde'.
Toen ik hem op de sporen plaatste bleek hij toch niet zo in orde als voorgesteld,rijden was geen probleem en schakelen ook niet,maar het duurde maar tot de eerste bocht.
Toen ik alles wat nader bekeek zag ik dat de voorste geleidingswielen de sporen niet raakten,deze waren er ondersteboven op gevezen,toen ik die gedraaid had raakten de wielen wel de sporen maar heel slap.
Ik vermoed dat er tussen de wielplaat en de basis nog een onderdeel moet met een veertje om de wielen op het spoor de drukken en dit is er niet meer.
Nu heb ik twee vragen,is er iemand die deze loc ook heeft en mij een detailfoto van de wielmontage kan bezorgen en zou dit onderdeel nog te vinden zijn.
Re: Loc HO 8346 Marklin
Lid sinds: 2007

offline
Re: Loc HO 8346 Marklin
Kijk eens bij een vergelijkbare locomotief 3046":

klik


Willy
Re: Loc HO 8346 Marklin
Lid sinds: 2018

offline
Re: Loc HO 8346 Marklin
Er zit een verend stripje onder de koppelingshaak (47), dat moet het voorloopstel (44) op de rails drukken.
Re: Loc HO 8346 Marklin
Lid sinds: 2016

offline
Re: Loc HO 8346 Marklin
Erik heeft gelijk.
Dit onderdeel ontbreekt zie foto.
Kun je overnemen.
Grt. Jo
Re: Loc HO 8346 Marklin
heligeert
gast

Re: Loc HO 8346 Marklin
Iedereen bedankt voor de info,ik zoek waar ik dit kan vinden.
Re: Loc HO 8346 Marklin
 @citaat Jo (stoomBR38) biedt je het onderdeel ter overname aan... :idea:
Re: Loc HO 8346 Marklin
heligeert
gast

Re: Loc HO 8346 Marklin
OK,wat zou dit kosten opgestuurd naar Roeselare,West Vlaanderen.
Wat ik ook nog kan gebruiken is het pvc. stukje dat het licht van het lampje verdeeld,van een van de twee koplampen is een stukje uit zodat het licht niet goed meer door komt.
Re: Loc HO 8346 Marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Loc HO 8346 Marklin
Ik zou om te beginnen Jo eens een PB sturen...
Re: Loc HO 8346 Marklin
heligeert
gast

Re: Loc HO 8346 Marklin
Hallo,het onderdeel voor de loc is intussen aangekomen,ik bedank Jo langs deze weg,ik kan zijn emailadres niet meer vinden.