Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijn ontwerp voor mijn vlieringbaan

Gestart door Kees Wijers zaterdag 08 februari 2020, 19:03:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn ontwerp voor mijn vlieringbaan
Beste mensen,
Het ontwerp voor mijn vlieringbaan is klaar (hoewel, er kan natuurlijk altijd weer iets aan veranderd worden: klaar ben je nooit).
Het wordt een analoge Märklinbaan, met m-rails. Het ontwerp is gemaakt met behulp van het ontwerpprogramma van Anyrail.
Mijn vliering heeft twee door een muur (met een opening daarin) gescheiden ruimten. De bruikbare ruimte is ca 360 cm diep en 650 cm breed en heeft twee toegangsluiken. De vakken met de cijfers duiden plaatsen aan waar de vliering de functie van berging heeft. Aldaar zijn treinen uit het zicht.
De baan is erg functioneel, met een groot rangeer/opstelterrein, een kopstation met retourmogelijkheid voor locomotieven en is grotendeels in dubbelspoor uitgevoerd. Het hoofdspoor krijgt de traditionele Märklin bovenleiding.
Het langste rechte stuk meet 480 cm, geschikt dus om met langere treinen te rijden.

Ik ga de komende periode bezig met het reinigen van mijn rails, het weer op orde brengen van de functionaliteit van wissels (hand- en electrisch), seinen, grondplaten en trafo's, alsmede het rijvaardig maken van het rollend materieel. Ik hou jullie op de hoogte!

Hartelijke groet,

Kees
Re: Mijn ontwerp voor mijn vlieringbaan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Mijn ontwerp voor mijn vlieringbaan
Welkom hier op het leukste forum van Nederland en omstreken!
Dit schreewt om wat foto's en een railplan!
Re: Mijn ontwerp voor mijn vlieringbaan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mijn ontwerp voor mijn vlieringbaan
 :thumbup: :thumbup:
En  voor de mensen die het zonder .any doen, wat screenshots.

(Anyrail vlieringbaan Meeuwen.any  kan ik niet openen.
Misschien bestaat er een *.any viewer voor windows 10 64bits?)