Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Muur voegen

Gestart door hugobaas woensdag 05 februari 2020, 10:28:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Muur voegen
Lid sinds: 2015

offline
Muur voegen
ik heb al diverse draadjes nagelezen en zie verschillende oplossingen, maar wat mijn vraag is, is dat ik de van foam gemaakte muur de voegen vullen. Wat is voor mij een goede oplossing?
Re: Muur voegen
Lid sinds: 2010

offline
Re: Muur voegen
Hoi,

Zie ook dit draadje Het nieuwe voegen bijvoorbeeld of dit draadje Voegmiddel/materiaal voor muren. Het zal wat uitproberen zijn voor wat jij een fijne methode vindt. Je kan een proefstukje maken om het een en ander te testen. Dat zou mijn methode zijn. Gewoon wat teststukjes maken.

Groet Ronald.

Re: Muur voegen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Muur voegen
Ik heb de muren van mijn lokloods gewoon "gevoegd" met voegmiddel uit de bouwmarkt.

Aanbrengen, laten drogen en wegvegen met de vingers is voldoende.
Re: Muur voegen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Muur voegen
gewoon een steunbeer plaatsen.Een dikker stuk dus.Zou doe ik het ook aan de portalen en om mijn baan.
Re: Muur voegen
Lid sinds: 2015

offline
Re: Muur voegen
afgelopen week geprobeerd te voegen. Eigenlijk ben ik niet eens ontevreden
Re: Muur voegen
Lid sinds: 2010

offline
Re: Muur voegen
Hallo Hugo,

Dat ziet er niet echt onaardig uit. :thumbup: Maar nu is natuurlijk de vraag: Want je hebt hier tips gekregen waarmee je het kan doen. Dan is de volgende vraag: Hoe heb je het gedaan en waarmee? Dat is dan ook weer leerzaam voor anderen ;)

Groet Ronald.
Re: Muur voegen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Muur voegen
Citaat van: ronaldk op woensdag 05 februari 2020, 10:32:51
Hoi,

Zie ook dit draadje Het nieuwe voegen bijvoorbeeld of dit draadje Voegmiddel/materiaal voor muren. Het zal wat uitproberen zijn voor wat jij een fijne methode vindt. Je kan een proefstukje maken om het een en ander te testen. Dat zou mijn methode zijn. Gewoon wat teststukjes maken.

Groet Ronald.

@citaat @citaat

:thumbup: :thumbup:
de manier van zilverpoets was mij nog onbekend, maar is wel een zeer goede tip,
Dank voor het delen hier. Ga dit in mijn encyclopedie " modelbouw"tips " toevoegen

grts Freddy
Re: Muur voegen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Muur voegen
Citaat van: hugobaas op zaterdag 08 februari 2020, 08:06:12
afgelopen week geprobeerd te voegen. Eigenlijk ben ik niet eens ontevreden

Ziet er best goed uit, :thumbup:
Grts Freddy
Re: Muur voegen
Lid sinds: 2015

offline
Re: Muur voegen
ik heb er witte acrylaatverf op aangebracht en daarna met een doek afgewreven. de witte verf blijft dan alleen achter in de voegen. het donkere verfwerk blijft dan een beetje grijze gloed houden, maar dat vind ik niet erg.
Gisteren de tunnelingang ook verder afgemaakt. Eea met piepschuim gemaakt en met een piepschuim snijder en soldeerbout bewerkt.