Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bochten/wissels M-rail passend maken

Gestart door svbeek dinsdag 28 januari 2020, 21:27:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bochten/wissels M-rail passend maken
Hallo allemaal,

Ik probeer een aantal sporen in een M-rail plan weer passend te maken. Het gaat om het gedeelte rechts bovenin, de bovenste 3 sporen moeten daar in de bocht weer samen gaan in 1 spoor. Heb al een tijdje zitten puzzelen, maar krijg het zo niet passend. Iemand een goed idee?
Re: Bochten/wissels M-rail passend maken
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bochten/wissels M-rail passend maken
Ik zit niet achter mijn laptop, maar zie in elk geval 1 probleem. In het gehele plan worden wissels can de 5100 serie gebruikt, dus allemaal 30 graden. Daarmee moet de baan rechtsboven ook weer makkelijk pas gemaakt kunnen worden, maar. ... er zit links 1 verkeerde wissel tussen, een linker wissel van de 5200 serie en die bocht is geen 30 graden. Je moet of deze vervangen door een 5100 serie of er 30 graden van maken met 5205 of een tegenboog 5206 of tegenwissel 5202 gebruiken.

Gr Gertjan
Re: Bochten/wissels M-rail passend maken
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bochten/wissels M-rail passend maken
Sorry, zit op mijn telefoonscherm te kijken. Zie nu dat er al een tegenboog  wissel 5204 en 5207 kruiswissel zijn gebruikt.
Re: Bochten/wissels M-rail passend maken
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bochten/wissels M-rail passend maken
Ik heb een poging gewaagd, maar weet niet of dit is wat je bedoeling is.
Tussen de 5202 en kruiswissel 5207 moet in elk geval een 5210 om het parallelspoor op de juiste afstand te krijgen.
Re: Bochten/wissels M-rail passend maken
Bedankt voor de tips en de afbeelding, het is gelukt! Ik ben na 20 jaar de marklin hobby weer voorzichtig aan het oppakken, dus moet nog even wat handigheid krijgen in hoe je alles passend maakt.