Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Iemand ervaring met MobaLedLib ?

Gestart door sn00zerman donderdag 30 januari 2020, 22:25:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Iemand ervaring met MobaLedLib ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Iemand ervaring met MobaLedLib ?
Als surfend/sufferend, kwam ik dit tegen: https://github.com/Hardi-St/MobaLedLib
Iemand hier ervaring mee ?
Ik was van plan om mijn verlichting op de baan met ws2812 Leds te doen,
Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden, als een ander dat al gedaan heeft ?
Schijnt DCC compatibel te zijn, maar hoe sluit je je dcc signaal hierop aan ?
Kan dit dan met de mogelijkheden die in Rocrail zitten, aangestuurd worden ?
(Ik vind de pc-software (die trouwens alleen voor Windows is), maar niks, maar dat wil niet zeggen dat de hardware niet goed is hé)
Re: Iemand ervaring met MobaLedLib ?
Hum... dat is een interessante link  :thumbup: Geen ervaring mee. Maar eens kijken wat er gebruikt kan worden  :)

Het is een heel lang draadje op Stummi MobaLedLib: Viel mehr als nur eine Bibliothek zum Ansteuern von LEDs.

Citaat van: sn00zerman op donderdag 30 januari 2020, 22:25:50
Schijnt DCC compatibel te zijn, maar hoe sluit je je dcc signaal hierop aan ?

Via een hulpschakeling op de Arduino. Er is een vrij algemene schakeling daarvoor om je arduino te koppelen met je DCC-signalen. Zie ook het schema in dit draadje: Schema DCC koppeling

Citaat van: sn00zerman op donderdag 30 januari 2020, 22:25:50
Kan dit dan met de mogelijkheden die in Rocrail zitten, aangestuurd worden ?

Waarom niet? Als het via DCC kan dan kan je het via wisselcommando's aansturen. Ik zie dat je al 2 nano's nodig hebt in deze configuratie. 1 voor de DCC en 1 voor de leds. Goed dat zou geen probleem moeten zijn.

Citaat van: sn00zerman op donderdag 30 januari 2020, 22:25:50
(Ik vind de pc-software (die trouwens alleen voor Windows is), maar niks, maar dat wil niet zeggen dat de hardware niet goed is hé)

Het is een excelprogramma. Dus je kan helemaal via "excel" programmeren. Hoe dat precies gaat zit ik ben ik nog even aan het bekijken. Er zit ook nog de orginele Arduino INO-bestanden bij. Dus je kan ook nog zelf aan het prutsen  :)

Groet Ronald.