Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin 37740x2

Gestart door Gert-Jan de Märklinman dinsdag 28 januari 2020, 21:16:22

Marklin 37740x2

Marklin,mijn hobby,mijn leven

Marklin 37740x2
Heb nu 2 modellen van Marklin 37740 ? lollo? in rook op zien gaan...(decoders).
Er was geen enkel probleem met betrekking tot overbelasting of kortsluiting.
Lok stopt er mee en tevens is de decoder ook meteen op gerookt....
Het spijt mij zeer als marklinist maar dit is geen toeval ...
Denk dat Piko een beter alternatief is
Re: Marklin 37740x2

Hallo

Gewoon een piko lollo kopen, ben je van alle gezeur af O:-D
Of een roco...die hebben hem wel. Heb je ook minder last van afvallende onderdelen en goedkoop plastic dat gelijk breekt. >:-D

De 37740 hebben slechte motoren. Deze gaan na verloop van tijd stroom vreten en blazen dan de decoders op.
Gewoon naar marklin (laten) opsturen. De mijne werden gratis gerepareerd ook na de garantieperiode.

Bart

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Citaat van: Gert-Jan de Märklinman op dinsdag 28 januari 2020, 21:16:22
.... geen enkel probleem met betrekking tot overbelasting of kortsluiting.

Hi Gert Jan,

Ik lees aannames, maar wat en hoe heb je de "overbelasting" of "kortsluiting" gemeten ?
En heb je b.v. de motor met de draden los geprobeerd op een voedinkje ?
Draden gecontroleerd die misschien ergens tegenaan komen of klem zitten ?

groet
Harald

@citaat hoef niet naar te kijken er zitten goedkope Chinese motoren in dus retour marklin dealer.
Ik heb uit voorzorg al deze slechte motoren al vervangen van mijn traxx modellen maar ook in stomers diesel en andere eloks zitten motoren van slechte tot matige kwaliteit,ik vermoed zelf dat het is terug te leiden naar de investeringsmaatschappij die toen eigenaar was van Marklin.
Vaak zie je het wel aankomen rijeigenschappen word langzaam slechter of de motor gaat meer lawaai maken.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.