Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)

Gestart door woodymax zaterdag 02 februari 2008, 17:20:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)
Citaat van: Davy op donderdag 14 februari 2008, 18:33:32
Zit er op je nieuwe 6080 wel 8 dipswitches, zo nee dan heb je geen 6080 decoder.

ja,

Citaat van: Davy op donderdag 14 februari 2008, 18:33:32
Als je niet weet wat je doet dan laat het je handelaar doen anders help je deze decoder ook om zeep.

IK HEB DIE ANDERE DECODER NIET OM ZEEP GEHOLPEN !!!!

en ik weet wat ik doe.

mvg,
mark
ps als je nog nooit een decoder hebt ingebouwd, en je laat het altijd door je handelaar doen, dan leer je het nooit !!!

Ik heb de juiste schema's en weet wat ik doe !
Re: motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)
Dat wil ik ook helemaal niet leren. Ik heb al drie keer een nieuwe decoder in een lok gekregen die door mijn handelaar was ingebouwd. Je hebt dan namelijk 2 jaar garantie. Toen deed hij dat nog zelf nu niet meer.


En als een decoder met zwarte tape is omhuld dan moet je dat niet weghalen dat is juist extra bescherming tegen kortsluiting en elke decoder kan je overal vastzetten met behulp van dubbelzijdig plakband.





Re: motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)
Waarschijnlijk de zwarte/doorzichtig plastic behuizing. Volgens mij kan deze er inderdaad niet of niet makkelijk af. Is het bevestigen met dubbelzijdig tape geen oplossing?
Erwin
Re: motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)
Die oude 6080  :roll: die heb je zo in een wip uit de behuizing (als het moet) geen kunst aan.

Mvg, Johan.
Re: motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)
hallo iedereen, ik heb hem inmiddels (heel  :D) uit de behuizing kunnen krijgen.

Maar nu moet er nog eerst een vergeten schoolopdracht voor morgen gemaakt worden en stel ik dit dus helaas even uit  :( :(

mvg
mark
Re: motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: motor uit loc halen (decoder 6080 in loc bouwen)
He Mark,

Mocht je er nog niet uit zijn, kijk dan even op http://decoder.x-train.de/index.php?seite=decoder/digi80/6080.php.

Je vind hier een overzicht van o.a. alle versies van de 6080 decoder met aansluitgegevens.
Tis wel in het Duits, maar dat mag geen probleem zijn denk ik, want er staat ook een overduidelijk schema bij.
Succes.

PS, maak geen rookgenerator van je decoder, dat lukt maar één keer.  :mrgreen: :wink: