Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1

Gestart door Diesel01097 zondag 26 januari 2020, 18:34:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Goedemiddag allemaal,

Dit is mijn eerste keer hier, dus het zal wel ff wennen worden om ook hier op de juiste manier mijn weg te vinden in het gebruik van het systeem.
Maar al doende leert men......toch ??
Ben nu inmiddels  ( na ruim 40 jaar !! ) weer terug naar mijn oude liefde....modeltreinen....en wel van Marklin HO , M-rail. Dit is waar ik mee ben opgegroeid en waar ik het nodige van heb.
Na een half jaar ( ...en ik ben volgens mij nog lang niet klaar....:-) ) informatie verzamelen, cursussen volgen en met name veel praten heb ik eens de stoute schoenen aangetrokken en een eerste aanzet gemaakt in Wintrack voor een schaduwstation op niveau 1. De opzet is geweest om alle ( op dat gebied ) beschikbare ruimte te gebruiken voor opstelsporen. De baan word digitaal.

FF ter info. Ik heb een mooie spiraal van zeg 1,5 x 1,5 meter op de kop kunnen tikken ( zie 2 x foto ) en wou die als 1 van de 3 spiralen gaan gebruiken ( eigenlijk staat de hij al in de linkerhoek....en is hij nu al niet weg te denken.....). De totale beschikbare ruimte is ongeveer 6,5 x 2,75 meter, dus ik kan lekker mijn gang gaan... Een dubbele inrit van de 1ste spiraal is te zien aan de linkerkant van de wintrack schets. De spiraal krijgt een uitgang op niveau 3 & 4. Aan de rechterkant van de wintrack-schets gaat er ook een dubbel spoor naar boven en wel naar niveau 2 & 3.
Niveau 1 kan ook later nog eventueel verder worden doorgetrokken naar de rest van de kamer.

Op niveau 2 komt er nog een schaduwstation met dezelfde beschikbare ruimte..... Is dit nog te volgen??  B)
Wat ik daarmee bedoel is de .... zeg 3 x 1,3 meter boven schaduw station 1.

Op niveau 3 komen dan in de toekomst 2 grote stations & 1 kleine. Daarnaast een rangeergebied en een gebied met loodsen etc..

Op niveau 4 komt dan als laatste een verbinding van de 1ste spiraal naar rechtsonder ( naar de 3de spiraal ) in de tekening met bruggedeelten.

Allemaal erg ambitieus denk ik, maar je moet ergens beginnen.

Dus verwelkom ik alle positieve op- & aanmerkingen op mijn eerste stukje van de grote puzzel: het eerste stuk van niveau 1 aan de bovenkant van de tekening. De onderkant word deels ingedeeld voor mijn zitplek en testspoor.

Met vriendelijke groeten , Rene


Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Bijlage Wintrack
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Ben bezig met nog twee fotos, maar het systeem geeft aan dat ze te groot zijn....ff geduld..
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Hi Rene,

Dit gaat vast mooi worden, ik blijf je volgen.

groet
Harald
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Bij deze de foto(s)
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
....En bij deze een groffe schets van de totale beschikbare ruimte. Het leek mij het beste idee om het geheel in gedeelten te doen....., maar andere ideeen zijn , zoals vermeld , welkom
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Het gearceerde gedeelte is aangegeven...
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Wat betekent de zwarte cirkel in het tweede plaatje?
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Hi,

Bedankt voor je reactie.
De "zwarte cirkel" is om wat duidelijker aan te geven waar de 2 sporen uit de spiraal komen....misschien overbodig, maar je kunt maar beter zo duidelijk mogelijk zijn in datgene wat je bedoeld...
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Ik heb dit alles ook in "Banenplan ontwerpen " gezet. Dar hoort het waarschijnlijhk eerder thuis. Daar zullen dan ook wel meer reacties komen...
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Bij deze "bevries" ik dit draadje ( " Mijn projekt ; deel 1 ; schaduwstation niveau 1 " ) om voorlopig door te gaan bij "Banenplan ontwerpen". Ik zal dit in de toekomst oppakken als het gehele banenplan klaar is en er een goed overzicht is.....dus tot spreeks in het forum "Banenplan ontwerpen"........
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn projekt ; deel 1 ; Schaduwstation niveau 1
Fameuze spiraal!!