Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin Kof-II

Gestart door PK zondag 26 januari 2020, 10:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Marklin Kof-II
Dag,

Ik ben op zoek naar een overzicht van de verschillende Marklin Kof uitvoeringen maar kan het niet echt vinden..

Is er ergens een lijst beschikbaar met modelnummers van (redelijk) recent uitgebrachte Marklin Kof-II sets/locs? De Marklin website (https://www.maerklin.de/en/service/product-database/) lijkt in ieder geval incompleet. Mijn setje 26601 staat er bijvoorbeeld niet in.

Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin Kof-II
Hi PK,

Kijk eens op de wiki van het Forum:

https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Bouwserie_Köf_II

Onderaan staat een mooie tabel die antwoord geeft op jouw vraag.
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: Marklin Kof-II
Dag Wim, dank voor de reactie. Vergeten in mijn originele post te vermelden: ik had op de Wiki (verdere goede pagina over de Kofs!) gekeken maar zie daar, bijvoorbeeld, set 26601 ook niet tussen staan.
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin Kof-II
Hoi. Jouw setje is een speciale uitgave van enkele jaren geleden (2016) en niet iedereen kent die.
Kostte toen ca 350 euries, en dat vond ik wat aan de hoge kant voor zo weinig moois. Lok is de zg. museum uitvoering.
In de wiki verschijnen meestal alleen de dingen die de samensteller kan vinden voor zover zijn kennis reikt.
Maar de Koll geeft meestal een goed overzicht van de verschenen modellen. Alleen de speciale modellen worden weergegeven in een andere catalogus.
Maar jouw setje staat wel vermeld in de Koll 2020; echter met een verwijzing naar de specialcatalogus.
Als je een overzicht wil hebben van de wel vermeldde modellen stuur mij dan in een persoonlijk bericht je 06 nummer of e-mail dan kan ik via WhatsApp/mail een foto sturen.

Mvg. Marcel
Re: Marklin Kof-II
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin Kof-II
Hoi,

Wiki tabel aangepast en 26601 en 26602 toegevoegd.

Mvg,

Johan (treinsmurf) - wikiredactie
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin Kof-II
Citaat van: PK op zondag 26 januari 2020, 11:08:23
ik had op de Wiki gekeken maar zie daar bijvoorbeeld set 26601 ook niet tussen staan

Het idee achter een wiki is eigenlijk dat iedereen er informatie kan toevoegen en corrigeren.
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin Kof-II
Ben alleen bang dat het een puinhoop word als ze daar aan beginnen ;)
Als je gaat kijken hoeveel foute aannames in verschillende topics zijn.
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin Kof-II
Nee, in de praktijk kan het prima werken. Mensen bekijken en controleren elkaars werk namelijk ook, en als er al een fout insluipt kan die heel simpel hersteld worden.
Kijk eens naar de Nederlandstalige wikipedia: bijna twee miljoen artikelen, en de Engelstalige zelfs ruim 6 miljoen, en inmiddels beter aangeschreven dan papieren encyclopediëen. En alles is geschreven door mensen zoals wij.

De 3rail wiki groeit ook dagelijks, maar er werken maar een paar mensen aan. Naarmate meer mensen er hun kennis en ervaring aan toevoegen wordt het een meer waardevol naslagwerk.

PS.: Ik spreek uit ervaring: tienduizenden bewerkingen op wikipedia en wikibooks, en moderator/bureaucraat op de laatstgenoemde. En inderdaad moet daar wel eens iets gecorrigeerd worden, en aan vandalisme heb je soms ook even de handen vol, maar uiteindelijk heb je ook wat.
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: Marklin Kof-II
Citaat van: loc1200 op zondag 26 januari 2020, 11:19:23
Hoi. Jouw setje is een speciale uitgave van enkele jaren geleden (2016) en niet iedereen kent die.
Kostte toen ca 350 euries, en dat vond ik wat aan de hoge kant voor zo weinig moois. Lok is de zg. museum uitvoering.

Aha, de prijs (~240 Deense euro) is nu inderdaad nu wat schappelijker bij mijn lokale dealer. Vind het verder na het 1:1 model gezien te hebben wel een mooi modelletje, natuurlijk wel een typisch "je haat het of je denkt fantastisch" ding.

edit: link naar een foto van het origineel.
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: Marklin Kof-II
Citaat van: treinsmurf op zondag 26 januari 2020, 11:41:34
Wiki tabel aangepast en 26601 en 26602 toegevoegd.

Wat een luxe :-)

Ik heb nog wel een aanpassing. Wat betreft de geluidsfuncties van https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_39410.
"Het geluid kan niet zachter gezet worden en dat is jammer omdat het af fabriek nogal hard afgesteld is." - Op die van mij is het, af-fabriek, wel degelijk af te stellen.


Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin Kof-II
Dan is dat snel aangepast want in de tekst staat dat die wel zachter kan ;)
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: Marklin Kof-II
Citaat van: hmmglaser op zondag 26 januari 2020, 19:23:21
Dan is dat snel aangepast want in de tekst staat dat die wel zachter kan ;)

Oh ja, "Het geluid kan zachter gezet worden en dat is fijn omdat het af fabriek nogal hard afgesteld is.". Ik heb eerder vast verkeerd gelezen ;-)
Re: Marklin Kof-II
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Marklin Kof-II
 @citaat
Je had het goed gelezen hoor, maar de wikiredactie heeft hier blijkbaar meegelezen en het artikel vanmiddag nog aangepast.  :thumbup: