Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ludmilla 36422

Gestart door Ferdi donderdag 23 januari 2020, 15:58:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ludmilla 36422
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Ludmilla 36422
Beste mensen,

Deze week de Ludmilla (Märklin 36422) omgebouwd. Er zaten alleen gele frontlichten op.
Met de printplaat van johnsoldeert.nl en de twee lichtprintjes (warm-wit) een lokpilot V4.0 erin gezet.
De CV waarden geprogrammeerd CV 259, 267, 275 en 283 op 2, zodat de lichten een mooie fade-in en fade-out hebben. De cabineverlichting van digikeijs (n-spoor) op F2 met CV 286 gedimd. Op F1 zit het rangeerlicht.
De cabine geschilderd volgens het voorbeeld, machinist erin en klaar. Even een proefrondje rijden.

Filmpje:

https://youtu.be/mHZzKwKTGMM

Vriendelijke groeten,
Ferdi.

Re: Ludmilla 36422
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Ludmilla 36422
Mooi gedaan !
En dat met originele motor.

Valt op dat je de sleper meer hoort op C-rails dan op K-rails...
Re: Ludmilla 36422
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ludmilla 36422
Mooi Ferdi. Dat kabeltje in de kap is voor de cabine verlichting neem ik aan?.

Tipje.. ( maar dit wist je  zeer waarschijnlijk al wel..)

Er zijn allerlei soorten (op maat te maken) headers, waarmee een prima loskoppelbare verbinding kap/chassis te maken is. Kunnen misschien gelijk de kabeltjes wat korter..

https://www.budgetronics.eu/nl/connectors/headers/g-10000047

Mvg Harry.




Re: Ludmilla 36422
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Ludmilla 36422
Citaat van: Wim op donderdag 23 januari 2020, 16:21:53
Valt op dat je de sleper meer hoort op C-rails dan op K-rails...
Dag Wim,
Ik wijd dat aan de railbedding. Er zit geen kurk onder. De C-rail heeft een holte eronder dat volgens mij als een soort resonantie box gaat werken.
Het valt me bij alle locs op dat de K-rail stiller is dan de C-rails.
Dank voor de reactie!
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Ludmilla 36422
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Ludmilla 36422
Citaat van: Har op donderdag 23 januari 2020, 16:33:48
Dat kabeltje in de kap is voor de cabine verlichting neem ik aan?.

Tipje.. ( maar dit wist zeer waarschijnlijk al wel..)

Er zijn allerlei soorten (op maat te maken) headers, waarmee een prima loskoppelbare verbinding kap/chassis te maken is. Kunnen misschien gelijk de kabeltjes wat korter..
Dag Harry,
Het fenomeen header ken ik wel, maar me nooit gerealiseerd dat ik het zo ook zou kunnen toepassen. Ik zit inderdaad vaak met de kap en de afstand van de snoertjes. Het is vaak ook zo onhandig werken. Goede tip! Ga ik in de volgende ombouw toepassen!
Dank!
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Ludmilla 36422
Lid sinds: 2016

offline
Re: Ludmilla 36422
Ziet er goed uit! Dit moet ik ook nog met 3 Ludmilla's doen, heb ook de printjes van John. Ik wil eigenlijk ook nog de motoren vervangen maar heb nog niks gevonden wat lijkt te passen. Heb redelijk wat Piko locs en ze allemaal gemeten maar niks komt voldoende in de buurt. Vind de Piko motoren over het algemeen een stuk stiller. :)

M.b.t. slepergeluid, k-rail heeft bredere meer afgeronde puko's. Die van c-rail zijn scherper en smaller. Ik merk ook een duidelijk verschil (al heb ik slechts een k- flex rail maar het verschil viel me direct op.
Re: Ludmilla 36422
Lid sinds: 2014

offline
Re: Ludmilla 36422
 @citaat motraxx SF 135 zou moeten passen als vervanger.
Tevens zou een marklin fluister sleper zoals deze hieronder minder geluid moet maken op C-rails
@AlexH helaas geldt dit niet voor de 2200 modellen met een ESU decoder dat lijken wel fluitketels op lage snelheid.