Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

CS1R schakelt automatisch uit

Gestart door DB woensdag 22 januari 2020, 20:18:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1R schakelt automatisch uit
Lid sinds: 2007

V65

offline
CS1R schakelt automatisch uit
Ik had laatst een vreemde gewaarwording. Tijdens het spelen begon de groene startknop te knipperen en schakelde de CS1R vanzelf uit. Na opstarten functioneerde deze weer.
paar dagen later hetzelfde. Wat gebeurt er?
Schakelt de CS1R uit vanwege overbelasting?
is het mijn ouderwetse draaischijf? nadat ik deze losgekoppeld had functioneert alles weer normaal.
of functioneert alles weer omdat er door het ontkoppelen van de draaischijf minder locs op de baan staan?

Wie weet meer?
ik twijfel nl. of ik een booster aan moet schaffen, en zo ja welke?
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Hoi,

Hoeveel loks heb je op de baan staan. Hoeveel rijden daarvan? Hoe stuur je je draaischijf aan? Met spanning van de CS1R? Wordt de CS1R warm of heet op het moment van uitvallen? Is het alleen tijdens het draaien van de draaischijf? Dan kan je dingen gaan uitsluiten.

Groet Ronald.
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: CS1R schakelt automatisch uit
de draaischijf staat op een aparte trafo. Er stonden op het moment van uitvallen ongeveer 10 locs op de baan, waarvan 3 in een stroomloze sectie. 3 locs hadden geluid aan boord. ik weet niet of de CS1R heet werd. Ik kon hem ook direct weer inschakelen
Re: CS1R schakelt automatisch uit
En was je aan het spelen met de draaischijf? Lijkt op ergens sluiting in de baan. Waardoor een korte overbelasting is ontstaan.

Groet Ronald.
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Bij sluiting gaat de rode knop branden of knipperen ik denk zelf dat de groene knop meer met de centrale zelf heeft te maken mogelijk software of processor fout.
Heb je je al aangemeld op het ESU forum daar kunnen ze je vast wel verder helpen met dit soort problemen.
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Paragraaf 9.3 van de Handleiding: kortsluiting in een booster.

Cees
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Komt het steeds vaker voor dan is je CS1R aan het kapot gaan. Zo ging een CS1 op de club ook kapot uiteindelijk nadat we hem eerst nog een keer hadden gemaakt. Iets van eindtrappen voeding of zoiets.
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Uiteindelijk was het iets onzinnigs......
Na de laatste update er op gezet te hebben, had ik de stekker niet goed in de CS1R gestoken, oftewel een wiebelig contact....
Re: CS1R schakelt automatisch uit
Dan heb je geluk dus.