Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mobile station treinen slaan op hol

Gestart door willeme1 maandag 20 januari 2020, 00:05:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Citaat van: willeme1 op woensdag 05 februari 2020, 16:52:05
Hallo,

Oke dank.

heb deze gekocht dan kunnen er enkele sneuvelen voor ik het doorheb.

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwi9h9vL4LrnAhUazncKHcgYCcMYABAGGgJlZg&ohost=www.google.com&cid=CAASE-RokYjoKeT3vAmXLwz0McpTPkQ&sig=AOD64_1o4MDdpPyZhL3pLB4MqT04WOaqww&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwiG1tPL4LrnAhUQCuwKHQYmBEMQ9aACegQIDBBL&adurl=

Mvgr
Willem

Vanmorgen gearriveerd, sneller dan gedacht met die toestanden daar in China. Vanavond maar eens prutsen ermee.
Vraagje, moet je die weerstand isoleren met bv stukje krimpkous of wordt dat te warm ?
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hallo,

Heb ze eerst maar even in de oven op 70 graden gedaan, je weet maar nooit.

Kan dat kwaad ?

Mvgr
Willem
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Waarom zou je dat doen?
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Koud is het niet te eten.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hallo,

Als ze daar het geld al uit de roulatie halen en ontsmetten leek het ons ook wel wat met die oven.

Mvgr
Willem
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Ik zou ze ook nog even op 90 graden in de wasmachine doen 8o
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
 :offtopic: Niet alleen de treinen slaan op hol  >:-D
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hallo,

Me  gezondheid daar ben ik zuinig op na jaren auto`s plamuren en spuiten.

Mvgr
Willem
Re: Mobile station treinen slaan op hol
 @citaat Maar waarom zou je weerstandjes in de over doen? Ik zie de link met gezondheid niet.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
@citaat waar komen de ledjes vandaan en welke ziekte problemen hebben ze daar?

Het zou kwaad kunnen als de componenten gemaakt zijn voor een lagere temperatuur maar ik verwacht dat ze er wel tegen moeten kunnen. Met solderen worden ze kortstondig belast met een veel hogere temperatuur, bij 70 graden Celsius smelt het gebruikte tin nog lang niet. De isolatie van de draden daar zou je het als eerste aan kunnen zien of je te warm bent gegaan, maar ook deze kan meestal wel een graadje of 105 aan. Maar dat kan ook lager zijn als er een slechtere kwaliteit is gebruikt.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
 @citaat En een virus blijft aan een pakje plakken een paar dagen/weken?
Re: Mobile station treinen slaan op hol
ik zou je pakje eerst in quarantaine gedaan hebben  :D :D :D


virussen blijven hoogstens een paar dagen leven op een pakje,
en als je dan toch zo bang was,had je beter niets besteld,als er al een virus aanwezig was,was je al besmet voor je de hele handel in de microgolf had gedaan ;)


mvg,
Michel
Re: Mobile station treinen slaan op hol
@citaat, niets is zeker met dit virus. Maar tegelijkertijd wil ik ook niet mensen onnodig bang maken, het is wel een goed advies dat als je het niet vertrouwd dat je er dan gewoon niet moet bestellen.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Mits niemand in het pakketje heeft geniest kan er niks aan de hand zijn.
Anders inderdaad niet kopen, of even in je kast neer zetten.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
 @citaat2 het virus kan op allerlei manieren overgedragen worden,niezen is er maar één van;
verder kan het virus ook op het pakje zitten ipv erin;


mvg,
Michel





Re: Mobile station treinen slaan op hol
Als bang bent voor besmetting koop dan verlopig niks uit China,Azie,Europa of Amerika want overal op de wereld zijn besmettings bronnen ;)
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Jongens dit is een modelspoorforum geen "bangmaak" forum, verder zie https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/zakendoen-met-/china/het-coronavirus-dit-moet-je-weten/.

Groet, Anne W
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hallo,

Lampjes zijn een aanrader, doen het prima.

Mvgr
Willem
Re: Mobile station treinen slaan op hol
@Anne het is wel een beetje met een knipoog natuurlijk maar volgens mij word alles goed ontsmet in China denk dat je eerder een vergiftiging op loopt dan een virus ;)
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Yep ingespoten containers vol met gif helaas zijn de pakjes luchtdicht geseald
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Pakjes eerst een tijdje in de diepvriezer stoppen zou dat helpen?
Re: Mobile station treinen slaan op hol
 @citaat Nee, virussen houden van kou. Ze houden niet van warmte. Dus de fik er in.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Bullshit allemaal. Ik weet veel over dit virus maar dit is pertinent onwaar. Buiten het lichaam overleeft het virus hooguit maar een paar uur en uv licht dood het ook. Dus direct zonlicht is voldoende al. Vanavond om 20.35  Nederland 1 is er een programma over het virus.

Dit komt rechtstreeks van de RIVM website.
Kun je ook besmet raken als je een pakketje uit China bestelt?
Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus (COVID-19) anders is.

Re: Mobile station treinen slaan op hol
 @citaat Zo, een beetje honger?
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Tja het RIVM, net zoveel vertrouwen in als die minister die gisteren stond te hakkelen op de tv toen hem gevraagd werd of we hier in NL net als in Duitsland denken aan een epidemie.
Dat gaat een dienaar van het export kabinet never nooit zeggen, stel je voor de beurzen zakken nu al drastisch.
Nee geef mij Dumpert maar daar staat dat het virus twee maanden overleefd in je pakketje 😜👅
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Voor 17 euro koop je Marklin decoders uit de 60760 set
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hallo,

Van tams wisselstroom voor 15,95, dat had ik al gevonden voor de overstap naar gelijkstroom.

Mvgr
Willem
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Ik stel voor dat alle "beste stuurmannen aan de wal" opstomen naar Den Haag en de boel overnemen, dan komt alles vast goed....., even waarschuwen dan emigreer ik stante pede, want ik weet dat alleen stuurmannen aan boord goed kunnen zijn.....

Groet, Anne W



Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hallo,

Vandaag op een veilingsite een Märklin hamo krokodil gekocht de Märklin/Hamo H0 - 8356. Kan niet echt op het web vinden of er zo zonder ombouw of aanpassingen een decoder in kan. En welke decoder raden jullie aan voor deze lokomotief ?


Mvgr
Willem

Re: Mobile station treinen slaan op hol
Ik denk een ESU lopi4 of 5 decoder weet niet of de laatste al leverbaar is en dan is de DCC only de goedkoopste.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Citaat van: willeme1 op maandag 02 maart 2020, 01:36:32
Vandaag op een veilingsite een Märklin hamo krokodil gekocht de Märklin/Hamo H0 - 8356.
Moet nog wel een sleper onder. Verder moet het geen probleem zijn om een decoder in te bouwen.
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hij rijdt nu toch 2-rail ?
Of is hij weer om ?  :D
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Hallo,

Ja twee rail, rijdt Märklin hamo toch op. Net peco railsen gekocht

Mvgr
Willem
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Mobile station treinen slaan op hol
 @citaat @citaat  Shit, door alle niet ter zake doende randzaken helemaal het spoor bijster geraakt in dit draadje. :? :oops:
Re: Mobile station treinen slaan op hol
 >:-D komt door al die al dan niet ingebeelde virussen en hoe je ze moet bestrijden ;)



Re: Mobile station treinen slaan op hol
Ja twee ziekenhuizen op slot maar volgens Rutte en co hoeven we ons helemaal niet druk te maken en is er niks aan de hand zolang je je handjes maar wast.
Nou on topic maar weer ? Me vriezer en voorraad kasten puilen uit van de blikken en ander voer dus kan me weer volledig wijden aan de treintjes
Re: Mobile station treinen slaan op hol
Vanmiddag weer een pakketje uit China, laat het vannacht nog maar even in de brievenbus liggen.,..