Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn baan Braufelden - Katzdorf

Gestart door Steamy J zondag 19 januari 2020, 22:01:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Beste medespoorders,
na een valse start is er een nieuwe start gemaakt van mijn nieuwe baan. Graag verneem ik van jullie wat jullie van het baanplan vinden. Naar welke versie jullie smaak uitgaat. Opgelet, er is geen schaduwstation voorzien op het plan. Dit wil niet zeggen dat er geen komt. Wegens medische reden is een schaduwstation onder de baan niet haalbaar. Er zijn op het linker en het rechterbeen aansluitingen voorzien voor een verplaatsbaar opstel- en rangeerstation.
Even 3 voorstellen
Versie 1


Versie 2


Versie 3


Ik kijk uit naar jullie feedback.
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Hey Jan,

Fijn om je weer te horen hier op het forum, :thumbup: :thumbup:
Heb je ook foto's of schetsen van je plannen,
Want achter de versie 1-2-3 zit geen link dus kunnen we moeilijk ons gedacht er over vertellen >:-D

Grts Freddy
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Blijkbaar werkt de link niet. Aangezien mijn foto's op Tinypic stonden, heb ik moeten switchen naar Flickr. Maar dat werkt blijkbaar niet zo goed.
Hierbij via een alternatieve link, hopelijk lukt dit beter

Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Vandaag een eerste test gedaan met de stroomvoorziening. De ringleiding werkt blijkbaar zeer goed, want overal heb ik voldoende stroom, maar helaas zijn de 3 locs die ik vandaag liet rijden, alle 3 vastgelopen. De functies als lichten, geluid, werken, maar geen beweging in te krijgen. Waarom verschiet ik hier niet van? De meeste spullen zitten al minstens 10 jaar liggend in hun dozen. En van de voorlopig 16 wisselmotoren zijn er natuurlijk ook 2 die wel in de ene stand willen gaan, maar niet terug willen keren.
Volgende stap, is een grondige kuisbeurt van de ganse baan. Zal moeten wachten tot ik terug met de auto mag rijden alvorens een railgum te gaan halen.
Eerlijk gezegd, mag het geen verrassing zijn, maar ik was toch enigzins ontgoocheld.
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Jan,

Al ken ik maar heel weinig van onderhoud van loks, maar ik vermoed dat de olie/ vet in de motor is uitgedroogd waardoor alles vast komt te zitten.
Een grondige poetsbeurt van de motor zal wonderen doen.
Hopelijk mag je snel weer met de auto rijden, :thumbup:

Je baanplannen zijn nu  wel zichtbaar, al zijn ze niet meer duidelijk als ik ze wil vergroten.
Kan je misschien het railplan bestand toevoegen dan kunnen we het beter bekijken en beoordelen
Ziet er toch al behoorlijk goed uit met behoorlijke rij mogelijkheden.

Grts Freddy
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Ik doe een poging om enkele andere locs te proberen. Ondertussen de wisselmotors gewisseld voor werkenden, die ik nog had liggen. Een beetje de achtergrond geschilderd, voor zover mijn tekentalent reikt.
De locs, dat wordt een klusje, dat heb ik nog nooit gedaan. Maar voor alles is een eerste keer.
Ik heb de foto's aangepast, misschien is het nu duidelijker.
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Mijn baan Braufelden - Katzdorf
Na een tijdje minder actief zijn, al ben ik wekelijks een trouwe lezer op dit forum, hier nog eens een berichtje met de stand van zaken.
De eerste testrondes zijn gereden, maar er was een helling die me iets te stijl was. Daarmee bezig met een uitbreiding. Hiermee kan ik de helling met zo'n 80cm verlengen, beter voor de locs. Binnenkort enkele daagjes verlof, kan ik de demping, sporen en electriciteit aansluiten op de ringleiding. Als dan de testrondes oké zijn, zijn we weer klaar voor de aankleding.