Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ESU Ecos AC/DC samen

Gestart door mardig23 zondag 19 januari 2020, 20:12:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU Ecos AC/DC samen
Lid sinds: 2017

offline
ESU Ecos AC/DC samen
Beste Medemodelspoorders,

Ik zit met een misschien wat simpele vraag, met vermoedelijk een lastiger antwoord.

Kan ik op de plug van de Ecos2, waar de draadjes vertrekken naar de sporen, 2 draadjes samen aansluiten.
Bedoeling is met 1 draadje naar een programmeerspoor AC te gaan (Marklin C-rail), en 1 draadje naar een programmeerspoor DC (Trix C-rail)
Of kan ik eventueel zelfs met 1 draadje naar de AC sporen gaan, en van daaruit aftakken naar de DC sporen
De twee sporen zijn uiteraard volledig van elkaar gescheiden.

Alvast bedankt,
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Ja dat kan gewoon. Digitaal is digitaal, ongeacht het 2rail/3rail. De termen AC en DC stammen nog uit het analoge tijdperk.
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Volgens mij is er geen verschil tussen tweerail- en drierail digitaal rijden. Het signaal dat je uitzendt is hetzelfde, maar de manier waarop het het binnenste van de loc bereikt is verschillend (via de sleper of één van de rijen wielen). Ik denk dus dat het antwoord is: dat kan zonder problemen. Ik hoor graag van anderen of mijn denkwijze de juiste is.

[Edit]Mr Cosworth is me voorgeweest zie ik  :)
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Lid sinds: 2017

offline
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Ok, ik ga het eens proberen, en ik laat het resultaat hier nog weten O:-D

Bedankt mannen!
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Om te vermijden dat je per ongeluk twee loks tegelijk programmeert als dat niet de bedoeling is, zou ik er een dubbelpolige schakelaar tussen zetten.

Groet, Anne W
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Lid sinds: 2008

offline
Re: ESU Ecos AC/DC samen
Citaat van: 1200Blauw op zondag 19 januari 2020, 20:19:49
Volgens mij is er geen verschil tussen tweerail- en drierail digitaal rijden. Het signaal dat je uitzendt is hetzelfde, maar de manier waarop het het binnenste van de loc bereikt is verschillend (via de sleper of één van de rijen wielen). Ik denk dus dat het antwoord is: dat kan zonder problemen. Ik hoor graag van anderen of mijn denkwijze de juiste is.

Jouw denkwijze is de juiste !