Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Banenplan ontwerpen
| | |-+  Stationsomgeving Dammtor
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Stationsomgeving Dammtor  (gelezen 900 keer)

KevinP

  • Beginnende Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Stationsomgeving Dammtor
« Gepost op: zondag 19 januari 2020, 00:26:24 »

Hi All,

Vandaag eens even bezig geweest met wat ? speelwerk ? omtrent mijn stationsgedeelte..

Ik ben in het bezig van de volledige set ? Station Dammtor ). Deze heeft een totale lengte van 1.34.

Nu ben ik alleen aan het bedenken welke variant van sporenindeling, het mooiste zou zijn binnen de hal van Dammtor..

Wat vinden jullie ?
Gelogd

Tony

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Stationsomgeving Dammtor
« Reactie #1 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 00:51:02 »

Hoi Kevin,

Ik denk dat de bovenste variant de meest logische en mooiste variant is.
Zeker ook buiten het station.

Grtz Tony
Gelogd
66-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

BlikkenTinus

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: Stationsomgeving Dammtor
« Reactie #2 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 08:53:52 »

In het echie zie je juist de onderste situatie. Twee doorgaande sporen in het midden en dan aan iedere kant een inhaalspoor. Er zijn twee brede eilandperrons die aan tenminste een zijde van de hal naar buiten doorlopen in een boog met de sporen mee (uiteraard). Dat ziet er wel fraai uit.
Ik zou daar het dichtst tegenaan gaan zitten met de uitvoering, maar het staat je helemaal vrij natuurlijk!


Groet,

Peter
Gelogd

KevinP

  • Beginnende Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Re: Stationsomgeving Dammtor
« Reactie #3 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 10:54:26 »

Nog een evt. optie met een goederen/omloopspoor in het midden..
Gelogd

KevinP

  • Beginnende Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Re: Stationsomgeving Dammtor
« Reactie #4 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 11:31:41 »

En dan met de aanloop vanaf de rechterkant evt. zodat alle sporen bereikbaar zijn...
Gelogd

Hero

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
    • De bouw van Hero's baan
Re: Stationsomgeving Dammtor
« Reactie #5 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 11:37:04 »

Ik vind die 6 sporen too much.
Misschien een variant met een vrij spoor in het midden? En eventueel wat wissels om een stationssporen in twee delen te bereiken.

Met 4 sporen oogt t in balans.

De Duitse indeling is die met twee service eiland perrons. Die lager liggen. Passagiers de ene zijde post en bagage de andere zijde van de trein.
Vind ik meer iets van vroeger tijden. Maar past prima bij de leefttijd van het voorbeeld.


In De twee eilandperron versie oogt t meer naar een NL situatie. ( Eindhoven ,Adam Amstel)
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.027 seconden met 25 queries.