Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Smoke-off !

Gestart door ^Rook vrijdag 01 februari 2008, 15:22:34

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Smoke-off !
^Rook
gast

Smoke-off !
Hallo,

In de Big Boy die ik gisteren gekocht heb zaten reeds twee rookgeneratortjes geprikt :) Dit blijken echter Märklin-exemplaren te zijn (zien er tenminste als twee druppels water uit als een 7226 die ik nog had liggen, inclusief rode onderkant)...terwijl voor deze loc toch echt de Seuthe #11 wordt aangeraden. Ga ze dus vervangen en aangezien ik er verder niks mee kan zet ik ze bij deze te koop :idea:

Het zijn dus alleen de generatortjes zelf, zit geen doosje bij met toebehoren. Ze roken als de beste dus is vast nog iemand blij mee te maken. Zullen we zeggen samen voor E17,50...?...dan kan ik er zelf één nieuwe Seuthe voor terugkopen. Of ben ik dan een afzetter :?: :roll:

Laat maar even via PB weten als je interesse hebt, de postzegel krijg je van mij :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Hoi Rolf,

Ik geloof je natuurlijk gelijk hoor  :mrgreen:

Maar wat is dan het verschil tussen de Marklin en Seuthe rookgenerator  :?:

groetjes Fulco
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
De #11 van Seuthe kan een hogere spanning verdragen (tot 22V). Omdat de rookcontacten niet uitgeschakeld kunnen worden heeft dit mijn voorkeur, kleinere kans dat er iets stuk gaat. Krijg dit overigens net bevestigd van Obi-Wan :mrgreen:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Freak weet alles   8) :shock:

groetjes Fulco
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Niemand weet alles...haha ;) Maar van modeltreinen weet hij wel bruut veel ja...heb al zo vaak met m'n oren staan klapperen :shock: 8)

Anyway...Seuthe #11 dus :!: Heh AlbertJan :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Citaat van: ^Rook op vrijdag 01 februari 2008, 15:22:34

Zullen we zeggen samen voor E17,50...?...dan kan ik er zelf één nieuwe Seuthe voor terugkopen. Of ben ik dan een afzetter :?: :roll:


Aaarrgghhh, net een losse (in een origineel M* zakje met beschrijving) in Rijswijk voor ? 16,00 gekocht. Nee, je bent geen afzetter. Heb alleen nog een Potter Loc, daar kan ie niet in...
Succes met de verkoop.  :mrgreen:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Heh, da's balen Ron :| Had je er bij mij twee voor gehad 'ey ;) Bedankt voor de info, kan ik in ieder geval zonder gewetenswroeging gaan slapen :mrgreen:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
CiteerHeh AlbertJan

hee zat ik fout  :shock:

groetjes Fulco
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Citaat van: ^Rook op vrijdag 01 februari 2008, 16:44:26
Niemand weet alles...haha ;) Maar van modeltreinen weet hij wel bruut veel ja...heb al zo vaak met m'n oren staan klapperen :shock: 8)

Anyway...Seuthe #11 dus :!: Heh AlbertJan :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf


Oh ja, oh ja!?
Zaterdag wedstrijdje rookwolken blazen doen! :shock:
BigBoy 37991 met 2 Märklin 7226 tegen BigBoy 37992 met 2 Seuthe 11's!?
Kom maar op, voor je het weet is je hele kamer geweathered! :roll: :lol:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 01 februari 2008, 19:22:52
Oh ja, oh ja!?
Zaterdag wedstrijdje rookwolken blazen doen! :shock:
BigBoy 37991 met 2 Märklin 7226 tegen BigBoy 37992 met 2 Seuthe 11's!?
Kom maar op, voor je het weet is je hele kamer geweathered! :roll: :lol:

Hahahahahahahahahahha....kan nog nie', AJ :!: Heb nog geen Seuthe's 8)
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
De rokertjes zijn gereserveerd 8) Hoe kan het ook anders, wie wil er nou niet roken :mrgreen: (Ik moet volgende week stoppen :cry:)
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Als't op een wedstrijdje kamers blauw maken aankomt doe ik mee hoor.

2 x 37171 met rook
1 x 37841 met rook
de 26830 (schuiver met rook en de BR 52 met rook)...

Nog effe die twee rokertjes van Rolf ergens indouwen (de 37151 in ieder geval, misschien de 01.10 of 42.90 als dat kan ook nog)

Dus... kom maar op..  :D :D

Gr
Arjan
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Heb jij ook Seuthe's toegepast, Arjan :?:

EDIT:

Overigens moet ik meteen zeggen dat die 7226-jes als een tierelier rookten, vooral als je ze net gevuld had :shock:

Die Seuthe #11 kan tot 22V hebben. Volgens mij krijgen ze van de Big Boy zo'n 18V (?). Deze 'draaien' dus niet op vol vermogen. Die van Marklin kan volgens mij max 18V hebben en stoomt dus op volle toeren. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik de loc sloop, reparatie zou einde oefening zijn for a long time :|

Wil natuurlijk nog steeds WEL een wedstrijdje doen heh :mrgreen: Lijkt me hartstikke leuk !

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Neen, ik heb de standaard marklin's 7226 in de 37171's en de 37841.
De 26830 was reeds voorzien. Durf niet te zeggen wat daar in zit maar lijkt verdacht veel op de Marklins 7226..

Die 37171's doen echt met stoten de rook wegblazen (pluimpje niks pluimpje niks etc etc)
De 26830 doet een continue rook uitwalmen. (pluuuuuuuiiiiiiiiiiimmmmmmmmmmmm)

Gr
Arjan

Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Citaat van: Arjan op vrijdag 01 februari 2008, 21:16:35
Die 37171's doen echt met stoten de rook wegblazen (pluimpje niks pluimpje niks etc etc)
De 26830 doet een continue rook uitwalmen. (pluuuuuuuiiiiiiiiiiimmmmmmmmmmmm)

Dank je, die 7226-en in de BB begonnen op de 2e manier en dan na een minuut of anderhalf gingen ze meer puffen :idea: Die 1e minuut met twee van die 'blazers'...:shock:...von'k echt magnifiek om te zien :oops: 8)
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Ja... maar die puffertjes zijn toch leuker met een rijdende loc... (vind ik)

Wat leuk zou zijn is als de twee puffertjes van jouw asynchroon zouden puffen.... :D :D

Gr
Arjan
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Hahaha...volgens mij gaat dat vrij random :| Heb ik bij die BR55 ook (gehad :cry:)...soms denk je een patroon te zien...maar dan even later...:? Ze moeten met Active Smoke komen in H0 man :mrgreen: Pleaease...
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Spul is verkocht :!: :idea: 8)
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Wat doe jij een goede zaken de laatste tijd :wink:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Hahaha...ja joh, je moet wel heh...als je het geld al hebt uitgegeven :oops: :roll:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Je koopt je arm om je dan rijk te verkopen (ofzoiets) :wink:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Rijk :?: Wat is dat :?
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
even off topic:
volgens mij is het heftige gepluim uit een rookgenerator te wijten aan de (te) hoge spanning die deze roker krijgt. Deze spanning is eigenlijk heel makkelijk te verlagen d.m.v. een (zener)diode in serie met de rookgenerator, hiermee kun je de spanning mooi verlagen met een aantal volts. Hierdoor is na iedere puf een soort pauze nodig om weer rook te produceren.
Ik zou eerst eens aan de slag met een paar standaard 4001's (diode) om dan de spanning et stapjes van 0,7 volt te verlagen.
Als je dan een geschikte spanningsverlaging gevonden hebt dan op zoek naar een bijpassende zenerdiode, zo heb je bij bijv een verlaging van 2,1 volt niet 3 diodes maar één zenerdiode nodig.
 
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Hey Chris,

Bedankt voor de uitleg :!: Zelf stap ik over op de Seuthe's (16-22V) maar er zijn vast mensen die hier iets aan hebben :) Misschien ff in een apart draadje zetten want deze gaat dalijk het archief in 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
rijk=iedereen met veel geld, maar ook kan je rijk zijn als je gelukkig bent, omdat je dan alles in je leven hebt wat je hartje begeert, maar ik bedoelde hier geldelijk rijk :mrgreen: Dus koop je eerst maar arm om je daarna jezelf rijk te verkopen
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Lid sinds: 2007

Hadde we maar vuul geld en gen werrik...

offline
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Chips... te laat. Ik heb een Seuthe #11 hier liggen voor lok 37911 (Br03.10) waar eigenlijk een Seuthe 10 of 7226 in moet. Wou 'm anders wel omruilen. Leider erdnussbutter.
Of is er iemand anders in geintresseerd? Is alleen de generator (inckl. bon en verpakking).

Mvg

Peter
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Nou, in ieder geval is er nog één ding WEL gelukt vandaag :roll: Heb zojuist 2x de Seuthe #11 in m'n Big Boy gehangen en getest. Ben zeer goed te spreken over deze Seuthe's :!: Ze roken stevig en blijven tot de laatste 10 seconden ook zo doorgaan. Ze zijn wel vrij snel leeg, 0,2ml geeft je denk ik een minuutje of drie. De 7226-en van Märklin rookten langer maar veel minder constant 8) Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Seuthe...

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Citeer2ml geeft je denk ik een minuutje of drie
:shock: Serieus?? Dat gaat hard, zeg! :o

Kun je niet ergens in die enorme ketel een tankje inbouwen voor rookvloeistof zodat je 'm niet elke drie minuten hoeft bij te vullen?

Martijn ;-)
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Leuk man, dat plafond zwarten, vergeet niet naderhand de ruimte te luchten.
Alle rookgeneratoren zijn Seuthe,s. Ook die in een Márklin doos.
Ooit ergens in deze wereld een opsommimg gezien en gelezen van alle apparaten, maar helaas, weet niet meer waar. Sigaartje erbij........Wim
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Citaat van: ^Rook op maandag 11 februari 2008, 00:56:35
Nou, in ieder geval is er nog één ding WEL gelukt vandaag :roll: Heb zojuist 2x de Seuthe #11 in m'n Big Boy gehangen en getest. Ben zeer goed te spreken over deze Seuthe's :!: Ze roken stevig en blijven tot de laatste 10 seconden ook zo doorgaan. Ze zijn wel vrij snel leeg, 2ml geeft je denk ik een minuutje of drie. De 7226-en van Märklin rookten langer maar veel minder constant 8) Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Seuthe...

Vriendelijke groeten,

Rolf

Prachtig mooi, uitdaging aangenomen!
Eerst nog even alle rookgeneratoren updaten en fine-tunen.
Dan wedstrijd datum en locatie afspreken en dan kan het rookgeweld losbarsten! :roll:
Hoezo anti-^Rook actie?
Wat is er nu leuker dan gezamenlijk wat rook wolkjes te produceren?
Rolf, misschien een idee om van het roken af te komen? :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
^Rook word eindelijk ROOK :mrgreen:
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Ik kom ook paffen hoor....

5 of 6 dikke paffers komen mee !

Gr
Arjan
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Oké...mijn BR55 heeft ook weer een nieuw rokertje :) De defecte 72270 van Märklin is vervangen door een #20 van Seuthe. Ben dus helemaal klaar voor de wedstrijd. Breng drie rookgeneratortjes ten tonele, verdeeld over twee locs. 2x Seuthe #11 en 1x Seuthe #20, over die laatste ben ik opnieuw zeer tevreden.

Tot nu toe lijkt het voor mij duidelijk: Seuthe's roken mooier dan de Märklin-varianten :idea: Dit zou kunnen komen door de garnituurtjes OF door de rookvloeistof. Ben namelijk ook overgestap van SR24 naar Seuthe dampolie 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
M'n 26830 is er ook helemaal klaar voor.... Zowel de loc als de schuivert..
De 52's met de vents heb je al gezien..
De 51 doet echt niet onder voor twee seuthes tegelijk...
De MFX 52 laat het nog een beetje afweten....Die moet nog effe de schoorsteen geveegd hebben...

:D :D :D

Re: 2x Märklin 7226 rookgenerator ZONDER ovp en toebehoren...
Citaat van: Arjan op woensdag 13 februari 2008, 21:13:21
De 51 doet echt niet onder voor twee seuthes tegelijk...

We'll have to see about that :mrgreen:

Dan is het wachten nu alleen nog op AlbertJan z'n nieuwe Central Station :idea: We hebben natuurlijk wel een beetje behoorlijke prik nodig heh :!: 8)
Re: Smoke-off !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Smoke-off !
Heren u bevindt zich in het e-Café now  :wink:
Re: Smoke-off !
^Rook
gast

Re: Smoke-off !
Dame, mijn dank is groot ;)
Re: Smoke-off !
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Smoke-off !
Je zou eigenlijk een clubje moeten maken, een mooie modulebaan bouwen, met een flinke draaischijf, en dan op eurospoor gaan staan met een lokje of 30 bij je, een paar rijden, de rest stomend bij de schijf...

Kijken hoe lang het duurt doordat de ventilatie aangaat. (is het er ook minder warm :))
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2007

offline
Re: Smoke-off !
Citaat van: Laurent op zaterdag 16 februari 2008, 23:37:20
Je zou eigenlijk een clubje moeten maken, een mooie modulebaan bouwen, met een flinke draaischijf, en dan op eurospoor gaan staan met een lokje of 30 bij je, een paar rijden, de rest stomend bij de schijf...

Kijken hoe lang het duurt doordat de ventilatie aangaat. (is het er ook minder warm :))
of brand alarm ,hehe

@rolf: wel fillempie maken van de wedstrijd aub.

Dennis
ps: bel:112--7/7 24/24
Re: Smoke-off !
^Rook
gast

Re: Smoke-off !
Citaat van: minirailz op zondag 17 februari 2008, 20:11:04
@rolf: wel fillempie maken van de wedstrijd aub.

Ofcourse ;)
Re: Smoke-off !
roerijzer
gast

Re: Smoke-off !
hej leuk topic  vind ik
dus als ik goet gelezen heb gaat het erom wat de meeste rook geeft seute of marklin
ik had hier een br 53 staan met 2 seute die rookte best
gr ronnie
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2007

offline
Re: Smoke-off !
Re: Smoke-off !
^Rook
gast

Re: Smoke-off !
Waar het om gaat is het samenbrengen van een stel mooie echt rokende modellen, gewoon omdat we dat leuk vinden 8) Het lijkt mij een magnifiek gezicht om een redelijk aantal stoomlocs tegelijk aan het roken te zetten :) Maar het is natuurlijk fun om een beetje te 'stoken' tussen de twee merken :mrgreen: En wie weet komt er inderdaad nog wel een duidelijk verschil uit naar voren :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2007

offline
Re: Smoke-off !
we will see
(and smell??? :mrgreen: )


Dennis
Re: Smoke-off !
roerijzer
gast

Re: Smoke-off !
bij me opa reden 14 stoomloks soms met rookgenerators aan man dan was de hele zolder blauw van de rook de modellen waren dan
br 50 050 51 52 53 41 43 44 45 01 03 en nog een paar
dat is wel erg gaaf  
Re: Smoke-off !
^Rook
gast

Re: Smoke-off !
Citaat van: roerijzer op zondag 17 februari 2008, 20:21:46
dat is wel erg gaaf  

Dat kan ik me voorstellen :shock: Vind het echt roken één van de coolste features die je op een modeltrein kunt aantreffen...zo niet DE coolste ;)
Re: Smoke-off !
bolidelorean
gast

Re: Smoke-off !
Ik vind het roken van mij HO trein ook leuk maar eigenlijk zou ik wel zoiets willen: klik hier :D

Groeten,
Mads
Re: Smoke-off !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Smoke-off !
Zo is het roken natuurlijk helemaal perfect! :o
Maar met spoor 1 (denk ik) is dit i.v.m. beschikbare ruimte eenvoudiger te maken dan in H0, maar wie weet komt dat nog wel? 8)

Voorlopig vermaak ik mij ook uitstekend met de BigBoy met 2 x 7226 en andere rokers! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Smoke-off !
Gloeiendegloeiende, ik baal toch wel heel erg dat ik gestopt ben met roken.....
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2007

offline
Re: Smoke-off !
Citaat van: IJsengel op donderdag 21 februari 2008, 17:11:46
Gloeiendegloeiende, ik baal toch wel heel erg dat ik gestopt ben met roken.....
ik moet nog beginnen :shock:
(zowel rokende locs als sigaret nog nooit aangeraakt)

Dennis