Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Smoke-off !

Gestart door ^Rook vrijdag 01 februari 2008, 15:22:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Smoke-off !
oetbeem
gast

Re: Smoke-off !
ik vond dit draadje en ik dacht even weer naar boven halen ;)



mvg danny
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Smoke-off !
Niet de beste foto, maar mijn stomende 86'er. Van de week rook-generator'tje ingebouwd. Lijkt niet veel te stomen, maar let maar eens op als hij weg rijd, filmpje volgt nog  :P (maar wanneer dat is de vraag  >:-D )
Re: Smoke-off !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Smoke-off !
Hoi Danyy.
Erg leuk om in dit oude draadje jouw filmpje met een mooie "rokert" te kunnen bewonderen!

@Wijbe.
We wachten rustig af! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Smoke-off !
AlbertJan,

Dit keer hoef je niet te lang te wachten ;)

Re: Smoke-off !
oetbeem
gast

Re: Smoke-off !
wauw dat is een beste rook pluim

als mijn br 01 rookt zal ik er eens wat foto s en filmpjes van maken voor dit draadje
Re: Smoke-off !
nobody
gast

Re: Smoke-off !
Pfoeh, laat de stichting "Stivoro" dit maar niet zien... ;)
Je zult binnenkort wel een grootverpakking rookolie nodig hebben :-)
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Smoke-off !
Hij rookt inderdaad flink, met 0.1ml rookt ie ongeveer 3 a 5 minuten. Rookolie gaat er dus snel doorheen :mrgreen:, heb 2 flesjes van 10ml. Binnenkort maar een grootverpakking bestellen :D

Kan hem altijd nog dimmen, hij is nu trouwens ook al gedimt :lol:
Re: Smoke-off !
Spoorman
gast

Re: Smoke-off !
Citaat van: Wijbe op dinsdag 03 juli 2012, 13:53:01

Kan hem altijd nog dimmen, hij is nu trouwens ook al gedimt :lol:


Heb je "Special function Rauchgenerator" al ontdekt in de nieuwe manual van de LokPilot V4.0? Hoeveelheid Rauch instelbaar afhankelijk van decoderstappen.

Gr, Ben.
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Smoke-off !
Die gebruik ik, tenminste dat denk ik. In het nieuwe boekje dacht ik ook dat het deze functie was:


Bij 10 begint ie een beetje te roken. Waarde 9 a 8 komt der bijna niks uit.

Maximaal op 25 gezet, anders wordt de schoorsteen iets te warm naar mijn mening.
Re: Smoke-off !
Spoorman
gast

Re: Smoke-off !
Yep, that's it. Was even vergeten dat je een programmer hebt. :thumbup:
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Smoke-off !
Laten we het houden op lenen :mrgreen:

Via de ecos heb je via programmeerspoor ook een redelijke programeermenu. Soort van zelfde wat in de programmer nog iets overzichterlijk is. Daar lukt het me ook mee :)

CV-waarden bij 'ingewikkelde instellingen zoals deze is een redelijk gekloot, maar het kan ook. Maar ik beveel het niet aan ;)
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Smoke-off !


Dynamic smoke uit de Big Boy 4005 van MTH.
Re: Smoke-off !
Lid sinds: 2011

offline
Re: Smoke-off !
het wordt tijd dat marklin dat ook eens ging doen
dat dynamic smoke
Re: Smoke-off !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Smoke-off !
Het lijkt mij dat Märklin dit wel zal gaan doen want alle techniek hiervoor passen ze al enige tijd toe in de spoor 1 locs.
In het begin maar een enkele maar nu bij de meeste en ook cylinder stoom en stoomfluit!
Hopelijk zet deze tendens door en kunnen wij binnenkort dit ook in H0 verwachten maar ook bij de andere merken zie je dit nog maar weinig en het prijskaartje is dan ook een hele flinke! 8o

@Fred.
Prachtig om te zien en oh zo leuk om te spelen ehhh demonstreren! O:-D

Vriendelijke groeten.
AlbertJan.
Re: Smoke-off !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Smoke-off !
Beste "rokers".
Weer even iets nieuws wat plotseling ineens de rook in je schoorsteen doet stagneren! :?

Ik bouw al meer dan 10 jaar vrijwel alleen maar Märklin rook generators in al mijn digitale en analoge stoomlocs.
Regelmatig krijg ik ook verzoeken om dit voor anderen te doen.
Stelt natuurlijk helemaal niets voor, rook generator in de schoorsteen en roken maar.
Nu heb ik plotseling 2 modellen die gewoon niet willen roken terwijl deze los uitstekend roken en wat blijkt nu?
De digitale stroom om te laten roken is minimaal want de rook generator wordt wel warm maar meer als een piepklein sliertje rook komt er niet uit! 8o
Dus terug op de testbank en weer prachtige slierten rook maar ja, inderdaad ook 2V meer via de analoge trafo.
Dit gebeurde met 2 modellen, de prachtige BR50 37841 cabinetender MFX fullsound, telex enz maar ook met de BR03 uit startset 29845 terwijl deze normaal ook uitgerust is met de gewone Märklin 7226.

Wie herkent dit en wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?
(En nee, ik heb dit niet met de juiste digitale Seuthe's getest omdat ik deze minder mooi vind roken! O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Smoke-off !
nobody
gast

Re: Smoke-off !
Märklin betrekt z'n generators van Seuthe...
Re: Smoke-off !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Smoke-off !
Beste forumleden.
Kent niemand dit probleem waarbij de rook generator het in de analoge loc uitstekend doet en digitaal slechts een minimaal pluimpje rook wil geven?

Ik heb nu meerdere digitale locs en heb er zelf geen verklaring en ook geen oplossing voor.

Wie kan mij weer op weg helpen?

@Wim.
Dat wist ik wel maar Märklin verkoopt maar 2 types terwijl Seuthe tientallen verschillende typen kent.
Ik zou dit ook nog kunnen proberen met een ander type Seuthe maar die heb ik helaas niet in voorraad.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Smoke-off !
nobody
gast

Re: Smoke-off !
Bij digitaal, dien je Seuthe nr 10 te gebruiken. *)
Als 't goed is, is die identiek aan de Märklin 7226.
Maar ja, je vindt de generatoren van Seuthe minder mooi roken... 8o

*) met digitaal bedoel ik: Generator aangestuurd door de decoder.

Edit nobody: *) toegevoegd.