Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Stationsomgeving Dammtor

Gestart door KevinP zondag 19 januari 2020, 00:26:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stationsomgeving Dammtor
Hi All,

Vandaag eens even bezig geweest met wat ? speelwerk ? omtrent mijn stationsgedeelte..

Ik ben in het bezig van de volledige set ? Station Dammtor ). Deze heeft een totale lengte van 1.34.

Nu ben ik alleen aan het bedenken welke variant van sporenindeling, het mooiste zou zijn binnen de hal van Dammtor..

Wat vinden jullie ?
Re: Stationsomgeving Dammtor
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Stationsomgeving Dammtor
Hoi Kevin,

Ik denk dat de bovenste variant de meest logische en mooiste variant is.
Zeker ook buiten het station.

Grtz Tony
Re: Stationsomgeving Dammtor
In het echie zie je juist de onderste situatie. Twee doorgaande sporen in het midden en dan aan iedere kant een inhaalspoor. Er zijn twee brede eilandperrons die aan tenminste een zijde van de hal naar buiten doorlopen in een boog met de sporen mee (uiteraard). Dat ziet er wel fraai uit.
Ik zou daar het dichtst tegenaan gaan zitten met de uitvoering, maar het staat je helemaal vrij natuurlijk!


Groet,

Peter
Re: Stationsomgeving Dammtor
Nog een evt. optie met een goederen/omloopspoor in het midden..
Re: Stationsomgeving Dammtor
En dan met de aanloop vanaf de rechterkant evt. zodat alle sporen bereikbaar zijn...
Re: Stationsomgeving Dammtor
Ik vind die 6 sporen too much.
Misschien een variant met een vrij spoor in het midden? En eventueel wat wissels om een stationssporen in twee delen te bereiken.

Met 4 sporen oogt t in balans.

De Duitse indeling is die met twee service eiland perrons. Die lager liggen. Passagiers de ene zijde post en bagage de andere zijde van de trein.
Vind ik meer iets van vroeger tijden. Maar past prima bij de leefttijd van het voorbeeld.


In De twee eilandperron versie oogt t meer naar een NL situatie. ( Eindhoven ,Adam Amstel)