Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

baanplan dettingen 01/2013 verandert

Gestart door wiebrand vrijdag 18 november 2016, 11:05:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanplan dettingen 01/2013 verandert
IK heb het baanplan wat groter gemaakt maar ik kom niet uit met de keerlus zoals in het baan plan(origineel).
De gele keerlus is origineel van het baanplan af overgenomen maar komt niet uit.
Hoe kan dat marklin geeft het zo aan met wintrack komt het niet uit

De gele keer lus komt onder het blauwe hoofd spoor.
Wie kan mij hierbij helpen?.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Haal dat boogwissel er eens uit op die plek, maar leg die aan het begin. Heb je bezwaar tegen een S bocht uit wissel regenbogen? Om parallel uit te komen, zal je het schuine deel moeten laten bestaan uit een 24188 en 24094. Je binnenboog laat je bestaan uit je boogwissel helemaal bovenaan, dan 7x 24130, gevolgd door de genoemde 24188-24094 combinatie. De tegenboog bestaat uit 2x 24230 en je sluit af met een 24077. Het rechte stuk vanaf je boogwissel naar links bestaat uit 2x 24172 en 3x24188. Je buitenboog gaat vanaf het boogwissel eerst door 24130, dan 5x 24230, ook de 24188 en 24094 en de tegenboog uit 2x 24130, afgesloten met een 24077. Nu liggen alle sporen op de juiste afstand en de railuiteindes op gelijke hoogte.

Ik heb geen teken programma bij de hand, maar hier heb ik ongeveer dezelfde bocht toegepast: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13113.msg1088202#msg1088202 rechts boven.

Laurent
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Dat heb ik liever niet vanwege ontsporingen
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
wintrack kan zelf een aansluiting verzorgen. vanaf de wissel aangeven waar die moet uitkomen.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Hoe moet ik dat doen?
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
-Wiebrand:
AUB
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Jorg, kan het ook als plaatje?
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
-Laurent:
Ja dat kan
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Dit zou ik dus niet doen. Door de volle S bochten, zo te zien R1, loop je risico op ontsporingen. Alleen met de wissels heb ik het nog nooit gehad in normaal bedrijf (wel in duwbedrijf).
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Bedankt maar snap niet dat een baanplan uit het marklin magazin daar wel kan maar met wintrack wil dat niet lukken.
Staat in magazin 01/2013
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Op deze mannier kan het ook
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Ik heb nog nooit een baanplan van Märklin kloppend in Wintrack kunnen krijgen.
Zij smokkelen altijd. De ene keer meer dan de andere keer. Maar het past nooit.

Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
-Peter:
Ja idd, ik denk dat M over speciale passtukjes beschikt die je in de handel niet vindt,  >:-D
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
zo lukt het wel :


Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
zo ook
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Bedankt voor alle voorbeelden.
maar het automatisch sluiten in wintrack kan iemand mij dat uitleggen.
vgv wiebrand
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Via rechtermuisknop naar pop-up menu dan automatisch verbinden aanklikken en vervolgens de rails aanklikken waar je naar toe wilt.
Je kan dan s-bochten uitschakelen en een paar mogelijkheden bekijken.
Let wel, wintrack gebruikt naar mijn zin teveel pas stukjes en vaak kom je zelf op een beter passende oplossing.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
-Wiebrand:
Hier nog een voorbeeldje.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Heb mijn baanplan verandert maar volgens de geometrie kan je geen 330 en 430 bochten naast elkaar leggen maar in de praktijk gaat het wel?.
Hierbij mijn baanplan.
Iemand nog suggesties voor veranderingen
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Natuurlijk gaat dat wel 330 en 430 naast elkaar.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat je rechts begint/eindigt met 130 en 230.
De hart op hart afstand van de laatste twee is 77,5 mm en voor 330 en 430 is dat 64,3 mm.
Dat veroorzaakt dat het niet passend is. Neem een zaag en maak zelf een passtukje van 2 x 13,2 = 26,4 mm ; doe ik ook

Cees
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Hallo wiebrand,

De 24130, 24230 en 24330 hebben een andere hartafstand dan de 24430 en 24530. Die moet je oplossen met de 24064, 24071, 24077 en 24094. Dus de 24130, 24230 en 24330 in de bocht een 24064. Daarmee herstel je de geometrie en is zagen niet nodig.

Edit: Railstukken toegevoegd. Info niet volledig.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Oke bedankt maar had ze zo uitgelegd en dat ging wel op mijn baan,maar ga het aanpassen.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Kan je er 1 voor mij maken maak de kosten naar u over.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Citaat van: wiebrand op vrijdag 08 september 2017, 09:37:11
Iemand nog suggesties voor veranderingen
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
-Wiebrand:
Je krijgt het zo voorgeschotelt, nu maar aan de slag en bouwen.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
Hallo Wiebrand,

Zoals Jørg het al zegt, u vraagt, wij draaien. Meesterontwerper Herman heeft het al voor je gedaan.
Re: baanplan dettingen 01/2013 verandert
kan u het plan maken met de railnummers van c-rails en is het mogelijk om het in 2 lagen te maken had onder tussen de baan gebouwd met mijn eigen plan maar vond de hoogte tussen de de niveau''s te hoog aangezien ik veel nederlabds materiaal heb.