Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Piko 2300

Gestart door Feite maandag 13 januari 2020, 12:20:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko 2300
Feite
gast

Piko 2300
Twee jaar geleden heb ik mijn Piko 2300 (3-rail) aangeschaft. Prachtig model, maar één van de frontseinen brandde niet. Bij de produktie was men vergeten het in te bouwen. Leverancier Wentink vond het heel vervelend. Ledlampje zelf gemonteerd.
Dit was niet zo erg.  Wel erg(erlijk) zijn de matige rijeigenschappen. Lok schokt wat tijdens het rijden. Heb allerlei instellingen geprobeerd maar het lukt niet de lok lekker te laten rijden (wat de 2200 en de 2400 van Roco wel doen).

Dan de verlichting. Scaletrading heeft een uitgebreid schema om de bediening van, met name, het rangeersein onder te brengen bij de eerste tien funktieknoppen. (Waarom heeft Piko dit niet meteen gedaan?) Met de Multimaus is het een hele klus en het is mij dan ook niet gelukt dit voor elkaar te krijgen. Ik vrees dat het een onmogelijke opgave zal blijken, want uit andere berichten kun je opmaken dat er meer problemen zijn met Piko decoders.
Re: Piko 2300
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Piko 2300
Het mappen van de functies is bij de oude Piko 2300 nog wel redelijk te doen. Pas sinds de nieuwe 2205 zit er een decoder van Piko zelf in, als je daar ook maar één foutje mee maakt bij het programmeren heb je kans op ongewenste effecten.

Voor de rijeigenschappen van de eerdere 2300 is het handig om te weten of het het model met of zonder geluid is. Daar zat namelijk nog wel een verschil in met decoders. En gezien de omschrijving van het probleem lijkt het op de versie zonder geluid.
Re: Piko 2300
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko 2300
Bij MTE hebben ze voor geprogammeerde esu decoders kant en klaar voor de 22/2300 liggen, mocht je een esu hebben willen ze vast wel ff je decoder van nieuwe instellingen voorzien. de 2200 rijdt bij mij heel mooi
Re: Piko 2300
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Piko 2300
Ook over mijn 2300 (sound) heb ik niks te klagen. Rijdt hartstikke mooi en stil.
Re: Piko 2300
Lid sinds: 2014

offline
Re: Piko 2300
Ik heb ook beide met een esu sound rijden,de standaard uhlenbrock decoder is idd matig maar aan de standaard esu instellingen moet ook nog wat veranderd worden.