Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin 39378 aanloopprobleem

Gestart door argearge1 zondag 12 januari 2020, 14:10:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 39378 aanloopprobleem

Sinds 2 dagen moet ik hem aanduwen wil hij rijden, terwijl er gewoon stroom op staat. Geluid en lampen doen het gewoon. Ook de omschakeling werkt, echter komt er meestal  geen beweging in. Dan moet ik hem aanduwen ...

Wat kan hier aan de hand zijn ?
Ik heb hem nog weinig gebruikt, en heb hem al gesmeerd, maar het probleem is niet opgelost.
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
De loc is nieuw, er zit nog gewoon garantie op. Teruggaan naar de winkel.
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Ok dat ga ik ook doen.
Je ziet hem wel aanlopen. Heel even , misschoen 1 wielomslag en hij stopt.
Waarschijnlijk ligt het aan de decoder. Hij liep vanmiddag ook op rangeeerstand terwijl die niet aan stond...
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Ik zou verder niet meer aan de loc zitten, kan misschien alleen nog maar erger worden.
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Heb ik wel vaker meegemaakt bij nieuwe locs (Te lang op de plank gelegen?)
Oude harde vet eraf en opnieuw smeren, misschien tandwielen aan elkaar "gekleefd".

groet
Harald
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Ik heb toch iets gevonden.
Ik heb de smoorspoel van de blauwe motoringang omlaag geduwd en nu lijkt het probleem opgelost ...
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Ook eens meegemaakt loc gekocht bij Lippe in Duitsland reed niet als ik wilde wegrijden pas na een zetje geven ging hij rijden.
Loc terug gestuurd naar Lippe na een maand loc terug gekregen was gemaakt zei men loc op de baan gezet weer het zelfde euvel loc opengemaakt en als ik de smoorspoel van de blauwe draad aandrukte ging hij pas rijden de boel wat verbogen en daarna ging hij rijden als hij moest rijden.

Groet Michel
Re: Marklin 39378 aanloopprobleem
Precies, ik hou dit even in de gaten wat hij verder nog doet.