OK, hierbij dan mijn resterende foto's van het werken met Carr's producten.
De 3000, ene kant behandeld, andere nog niet.
Dit is een 3000 met 1 antislipbandje om het achterste wiel, maar de zwarte band om het middelste wielkomt door het NIS verkleuringsmiddel. Ik denk zelf dat de extra slijtage hier voor een heftiger werking van het verkleuringsmiddel zorgt.
Volg de aanwijzingen op; beschermbril en latex wegwerphandschoenen, want dit zijn de handschoenen na slechts korte tijd werken met dit spul:
Nog wat resten van de oorspronkelijke weathering met onverdunde verf te zien (niet van mijn hand
), verder mooi detail van het drijfwerk.
De tenderwielen verkleurden wel veel beter.
De andere wielen van de loks
kreeg ik niet donkerder, hoe vaak ik de bahandeling ook herhaalde, zoals aangegeven in de instructie voor als je een donderder resultaat wilt.
En dit zijn dus de 2 potjes:
Carr's 'Metal Black (for nickel silver)'
Carr's Electrofix
En nogmaals: niets loshalen, demonteren en onderdompelen, dit is met wattestaafjes opgebracht en weggespoeld. Het spul tast kunstof en verf niet aan
Ook belangrijk voor een gelijkmatig resultaat is de
wielen lanten draaien tijdens het opbrengen; electrisch voor de aangedreven wielen en handmatig voor de overige wielen.
Goed ontvetten is een must, en persoonlijk denk ik dat ook licht opschuren met railgom helpt: in de instructie staat ontvetten met Jif, en ik vermoed dat er dan feitelijk niet alleen ontvet maar ook geschuurd wordt! En dat dát de verbeterde werking / zwarting veroorzaakt.
Later wil ik nog wel wat andere loks doen, maar dit geeft al denk ik goed de werking weer.
Groet,
Hajo