Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject  (gelezen 4517 keer)

Wimdouwe

• Zeer Toffe Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
« Reactie #100 Gepost op: donderdag 13 februari 2020, 20:34:04 »

@citaat
Kleinigheidje  >:-D

Groeten, Wim
Baanplan   Bouwverslag

doevie

• Toffe Gast
« Reactie #101 Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 12:53:20 »

Hallo,

Onderstaand een foto van de brug. De bouw valt me tegen. Die hoekjes zijn zo priegelig klein, het is lastig alles écht precies op maat te krijgen en ook lastig om netjes te lijmen. Uiteindelijk heb ik de messing delen met secondenlijm gelijmd, dat werkte toch het beste (diverse andere lijmen geprobeerd). Het nadeel van secondenlijm is dat je toch af en toe niet ontkomt aan lijmresten. Tja, matig tevreden dus over het eindresultaat, het lijkt wat slordig in elkaar gelijmd. Toch laat ik het maar zo. Ik ben al twee keer eerder met deze brug begonnen, dit is de beste poging, het moet ook een keer af. Bovendien is het straks maar een klein stukje van een modeldiorama/module: ik moet gewoon zorgen dat er voldoende andere mooie dingen te zien zijn haha...

Enfin: ik heb de brug vanochtend gespoten. De kleur vind ik mooi zo. Nu nog wat verouderen en roesten enzo, ook overweeg ik nog klinknagels aan te brengen. De brughoofden krijgen uiteraard ook nog een beter kleurtje. Maar even voor het idee lijkt het al met al zo gek nog niet.

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #102 Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 19:30:53 »

Hoi,

Het ziet er zo op het eerste oog fraai uit. Je opmerkingen maken me dan ook benieuwd naar een detailfoto van waar je nu precies ontevreden over bent. En waarom haasten? Het mag best lang duren, het duurt even voor het weer kerst is ;-).

Groeten,
William
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

doevie

• Toffe Gast
« Reactie #103 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 11:55:09 »

de brug heeft een verouderingskuur ondergaan. Het spoor ook. Volgende foto's on site hoop ik...

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #104 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 14:57:53 »

Smal bruggetje! Of lijkt dat maar zo?
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

ramdani

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #105 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 14:59:18 »

die loc past wel goed bij die brug ;)

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

doevie

• Toffe Gast
« Reactie #106 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 17:47:05 »

Smal bruggetje! Of lijkt dat maar zo?
Helemaal zoals t bedoeld is :)

die loc past wel goed bij die brug ;)
Ja, haha, kennelijk hebben ze bij de Württembergische Staatseisenbahn maar één kleur verf... :D

Ik heb de brug eens op locatie gezet. Beetje puzzelen nog. Het mes moet erin heb ik besloten (niet in de brug!). Het riviertje moet naar de rechterzijde wat breder, jammer van het grasveldje, maar de schep moet in de grond ben ik bang. Bovendien wil ik de rivier naar achteren wat hoger, ik zit aan een waterval te denken. En er gaat een stuk van de rots af achterin. Die eindigt nu zo plotseling, ik wil een beetje meer vloeiende overgang naar de achtergrond. Een beetje meer hoogte van het water helpt ook met een wat betere overgang naar de achtergrond.
« Laatst bewerkt op: zondag 16 februari 2020, 17:51:58 door doevie »

BerlinerTempo

• Nieuwe Gast
    • www.berlinertempo.nl
« Reactie #107 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 21:35:05 »

Fraai hoor... heel sfeervol baan zo! En ik herken zeker dat gepuzzel: "Misschien moet dit toch iets meer zus, dat andere iets meer zo". En week later zie je opeens dat het tòch beter kan en dan weet je opeens hoe. Dat maakt de hobby juist ook zo leuk, je kunt het niet "uit een boekje nabouwen" als je echt iets bijzonders wil maken. Dat laatste lukt jou zeker!
Met vriendelijke groeten, Paul

Modelspoorbaan Berliner Tempo: Berlijn in de jaren '20 en '30 - www.berlinertempo.nl

wimpietje

• Vaste Gast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #108 Gepost op: maandag 17 februari 2020, 10:21:00 »

Prachtig gedaan hoor 👏🏻👏🏻👏🏻
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0