Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )

Gestart door Wim H0 vrijdag 10 januari 2020, 17:21:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Hoe heb je dat schuimrubber gemaakt? Heeft het gewoon die vorm (en waar heb je het dan vandaan) of zit er nog iets van een frame / hout onder?
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Ook ik heb genoten van de mooie updates van je mooie baan in wording.
Alles mooi en netjes op orde.
De opberglades vind ik echt een TOP-idee.
Dit ga ik mij eens goed bestuderen om zoiets op termijn bij mijn baan ook gaan toe te passen.

Grts Freddy
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Dit is en blijft een bijzondere baan, mooi!

Vraag: komt er tzt. nog scenery? Het is zo wel erg kaal.

mvg Hans
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Menninghaus? Kwaliteits vonnis ...
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Hoi Wim,

Tot hiero ziet het er allemaal goed en doordacht uit  :thumbup:
Maar ik wacht vooral - en met spanning - op het scenerycabaret !
Ben daar namelijk erg benieuwd naar  :P

Grtz Tony
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Heel doordacht en heel ordelijk...👍🏻; bij mij is het "iets" chaotischer...😬
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Citaat van: iTom op zaterdag 03 oktober 2020, 13:10:52

@citaat Pfffff.  :)


Hallo Tom,

Komt goed afgelopen tijd veel ander werk rondom het huis gedaan, ook met scenery maar dan in schaal 1 waaronder sloten ontdoen van bullebakken waarbij ook slootkanten weer strak gemaakt moesten worden. de schapen weer van een winterplek voorzien. Verven van de schuren en wat er zoal al meer komt kijken. en ja nog enkele uurtjes het werk weer opstarten. Inmiddels staan de wanden van de timmerwerkplaats en de foto's daarvan komen nog.
Met de modelbaan zijn ook vorderingen gemaakt daarover straks meer.

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 03 oktober 2020, 13:14:37

weer iets voor op mijn lijstje  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

:thumbup: :thumbup:

Citaat van: feniks op zaterdag 03 oktober 2020, 13:24:56

geweldig die pantoffels..... :D :thumbup:


Dat zijn wisselstroom verwarmingen altijd handig.  :thumbup: ;) :) :)

Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 03 oktober 2020, 21:49:39

Strak hoor, stiekem jaloers  :thumbup:


Hallo Wim,

Dank je wel maar hoeft zekers niet. :thumbup:

Citaat van: Wico op zaterdag 03 oktober 2020, 22:46:36
Hoi Wim,

Ziet er allemaal erg fraai uit :thumbup:. En gelijk een mooie inkijk in al het materiaal wat straks op de baan gaat komen. Ik zie hier en daar wel wat bekende modelletjes :D.

Groeten,
Wico

Hallo Wico,

Graag gedaan kost wel tijd om alles zo netjes mogelijk te krijgen. Het oog wil ook wat zal ik maar zeggen. ;) :thumbup: Er komt al wat meer ruimte in de lade's daar er steeds meer op de rails gezet kan gaan worden, dus komen de bekende modellen snel in zicht.

Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Citaat van: h0_miessie op zondag 04 oktober 2020, 06:16:51

Wim,

Met veel plezier naar je laatste update's gekeken.
De slanke wissels in het rangeerterrein zijn er mooi en geven de wisselstraat een rustig uiterlijk ipv het bochtenwerk bij de gewone wissels.

Groet Michel

Hallo Michel,

Dit was ook mijn streven lukte deze slanke wissels niet in de wisselstraat tussen de twee 7 x opstelsporen had ik dat er ook tussenuit gelaten en hadden het er gewoon 7 lange opstelsporen geworden.

Citaat van: h0_miessie op zondag 04 oktober 2020, 06:16:51

Verder zien je lade's er schitterend uit met al het mooie materiaal wat er in legt ja er mogen wel een aantal hier komen rijden hoor in Michelstadt. :D
Het idee van de lade's is zeer doordacht en makkelijk dit ga ik zeker ook toepassen mocht ik ooit weer een andere baan gaan maken.


Je weet nooit Michel kan zo maar is gebeuren dat het materiaal bij jou te zien is. een soort ruilmomentje.  :thumbup: ;) :)
Een goeie opbergruimte is een must. Zo`n Ikea kast met lade´s en daarin foam is ook een oplossing wieltjes eronder en dat is het geheel nog verrijdbaar ook. Enne niet te bukken.  :thumbup: ;) :)

Citaat van: h0_miessie op zondag 04 oktober 2020, 06:16:51

Ja die prachtige zwarte SBB Cargo International ontbreekt hier nog maar staat nu mede door jouw foto weer hoog op de verlanglijst ik zeg bedankt Wim. :)

Groet Michel

Ja ja had de zwarte SBB loc nog niet gespot bij jou dus dacht zal je effe wakker schudden.  :thumbup: :) :)
Bedankt voor je reactie.

Citaat van: Eric-Paul op zondag 04 oktober 2020, 08:42:41


In de buurt en eenvoudig te pakken en op te bergen.


Das zeker goed gelukt Eric-Paul al die doosjes elke keer opnieuw openen was geen optie meer.

Citaat van: Hanzi op zondag 04 oktober 2020, 08:59:15

Hoe heb je dat schuimrubber gemaakt? Heeft het gewoon die vorm (en waar heb je het dan vandaan) of zit er nog iets van een frame / hout onder?


Hallo Hans,

Witte kunststof hoekprofielen van 5x5 cm zal nog een foto van de onderzijde plaatsen.  :thumbup:

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 05 oktober 2020, 19:04:12

Ook ik heb genoten van de mooie updates van je mooie baan in wording.
Alles mooi en netjes op orde.

Grts Freddy

Dank voor je compliment Freddy.

Citaat van: pinkf op zaterdag 31 oktober 2020, 16:49:34

Vraag: komt er tzt. nog scenery? Het is zo wel erg kaal.

mvg Hans

Dank je wel Hans voor je compliment, ja komt zekers nog scenery maar een goeie onderbouw kost gewoon veel extra tijd.

Citaat van: Jan22 op zaterdag 31 oktober 2020, 22:14:29

Menninghaus? Kwaliteits vonnis ...


Klopt helemaal Hans ben er zeker heel blij mee wel een stukje van mij zelf toegevoegd waaronder de kunststof stroken hebben zeker al hun dienst bewezen.

Citaat van: Tony op dinsdag 03 november 2020, 13:46:13

Hoi Wim,

Maar ik wacht vooral - en met spanning - op het scenerycabaret !

Grtz Tony

Hallo Tony het hele leven is bijna cabaret.  :thumbup: ;) :) :) :) Zal de flesjes bier bij de scenerycabaret weglaten. :thumbup: :) :) :)

Citaat van: wimpietje op dinsdag 03 november 2020, 17:55:42

Heel doordacht en heel ordelijk...👍🏻; bij mij is het "iets" chaotischer...😬


Hallo Wim,

Ja ja dacht misschien breng ik je hierdoor wel op een idee. :thumbup: Cabaret cabaret iedereen doet het op zijn eigen manier maar netjes en opgeruimd werken bied zoveel extra overzicht en vaak tot nieuwe ideeen. :thumbup:

Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Aardige verzameling!  :thumbup:

Die lades ga ik denk hier ook introduceren onder de tafel. Mooi gedaan zo. Dosie uit dosie in is ook niet altijd even fijn.

MvG,

Timaximus
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Hallo Hanzi,

Hierbij enkele Foto's van het aanbrengen van de kunststof hoekprofielen.





De kuststof profielen heb ik met bison kit aan elkaar vastgelijmd. Bedoel hiermee de kleine stukjes profiel.





Het foam is vrij gemakkelijk buigzaam



Met behulp van een balkje druk ik de foam in de juiste hoek op het kunststof profiel.



Het foam heb ik met behulp van tegellijm vastgelijmd

Groet Wim.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Citaat van: Timaximus op vrijdag 11 december 2020, 18:52:30
Aardige verzameling!  :thumbup:

Die lades ga ik denk hier ook introduceren onder de tafel. Mooi gedaan zo. Dosie uit dosie in is ook niet altijd even fijn.

MvG,

Timaximus

Hallo Tim,

Heel strak plan om het ook te introduceren onder je tafel.  :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Hallo Forumleden,

Ook hier is de RAm Tee "EDELWEISSE" al even terug gearriveerd en al de nodige meter gereden een wel schitterend Marklin exemplaar. de geluiden de details zekers geen spijt.





Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Ook een nieuwe aanwinst wordt de timmerwerkplaats waar de ruwbouw van de modelbaan in elkaar gezet kan gaan worden.





Een verrijdbare werktafel mag zeker niet ontbreken handig voor in het voorjaar heerlijk buiten kunnen werken. :thumbup:



In de wanden komen plexiglas ramen daar de timmerwerkplaats in een gedeelte van een koeienstal gebouwd gaan worden, zaagstof niet de gehele koeienstal wil hebben.



Het begin is er.



Het gedeelte ernaast zal ook nog de vloer gelijk gemaakt moeten worden en ook daar een wand met een deur, dus wordt vervolgd.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Man, man, man wat ben je weer druk bezig.
Een eigen timmerwerkplaats, wat een luxe om daar het grove werk van de baanbouw voor te bereiden en dan ook in de zomer er mee in de wei kunnen werken.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Citaat van: iTom op zaterdag 12 december 2020, 11:48:07

In de zomer er mee in de wei kunnen werken.


Tussen de schapen.  :thumbup: :) :) Waar eind volgend jaar ook een Ram tussen gezet moet worden.  :thumbup: :) :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Hi Wim,

Die werktafel die ziet er "sterk" uit, zelf heb ik er ooit een in onze schuur gebouwd met zaagtafel, kolomboormachine ect.
Dus wel steeds van de zolder twee trappen op en neer,  maar daar blijf je jong bij.   :D

groet
Harald
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Hallo Forumleden,

Hierbij een Joep toep filmpje van de Marklin RAm TEE"EDELWEISSE"

Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Blijft een mooi ding deze Ram-1 TEE Edelweiss.

groet
Harald
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Voor mij een van de mooiste treinstellen Wim, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Citaat van: Wim H0 op zaterdag 12 december 2020, 12:12:59

Hierbij een Joep toep filmpje van de Marklin RAm TEE"EDELWEISSE"


Mooie aanwinst maar het verbaast me. In 2008 toonde ik trots MIJN TEE RAm en je vond de bakovergangen lelijk en een onrustige loop hebben in de wisselstraat (of iets van die strekking).
Cabaret, cabaret......?

Veel plezier met je aanwinst Wim. :)

Gr, Ben.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Goh Ben, kennelijk ben je 12 jaar geleden wel erg diep gekwetst door de opmerkingen van Wim dat je dat nu nog weet >:-D.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Wim,

De schoonheid is bij je binnen gereden. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst maar aan het filmpje te zien gaat dat zeker goed komen. :)

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
 @citaat @citaat Nee joh, niks gekwetst Hanzi. Wim heeft een mooi stel.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 12 december 2020, 13:31:57
In 2008 toonde ik trots MIJN TEE RAm en je vond de bakovergangen lelijk en een onrustige loop hebben in de wisselstraat (of iets van die strekking).
Maakte dat ding van jou in 2008 ook zo'n herrie bij het rijden, lijkt wel een DC10 op de startbaan?
(ik raak niet snel gewend aan die soundmodules ---  :D )
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
 @citaat Ik heb geen sound er in, heb er niets mee.

Gr, Ben.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Ha die Wim.
Mooi om te zien dat je nu ook de Ram TEE op de baan hebt rijden.

Veel plezier met deze bijzonder fraaie nieuwe aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Hoi Wim,

Veel plezier met je nieuwe TEE Ram. Het is zeker een mooi model, staat hier ook op de baan :thumbup:.

Complimenten ook voor de werkbank, lekker stevig dus die kan wel wat hebben!

Groeten,
Wico
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuwe aanwinst de RAm TEE "EDELWEISSE" )
Citaat van: Haradigi op zaterdag 12 december 2020, 12:03:09

Hi Wim,

Dus wel steeds van de zolder twee trappen op en neer,  maar daar blijf je jong bij.   :D

groet
Harald

Hallo Harald,

"meet (kijk, voel, luister) en weet dat je er gezond en lenig bij blijft Harald.  :thumbup: :) Ik ken dat moest hiervoor ook een aantal trappen op. Maar inderdaad een goeie werktafel is een must bij een middagbreak matrasje erover en zonnetje best uithouden denk? :thumbup:

Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 12 december 2020, 13:31:57

Mooie aanwinst maar het verbaast me. In 2008 toonde ik trots MIJN TEE RAm en je vond de bakovergangen lelijk en een onrustige loop hebben in de wisselstraat (of iets van die strekking).
Cabaret, cabaret......?

Gr, Ben.

Hallo Ben,

Tjonge tjonge goed geheugen das bij mij minder.  :) Maar oke ik heb hierop ook gelijk even gekeken en ja klopt de bakovergangen zijn iets te grof maar doet niks af van het model. ben er erg blij mee. Stukje recht spoor laten pendelen is een oplossing hiervoor.  :thumbup: :)

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 12 december 2020, 17:17:20
Wim,

De schoonheid is bij je binnen gereden. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst maar aan het filmpje te zien gaat dat zeker goed komen. :)

Groet Michel

Hallo Michel,

Ja ja houd de glimpende kant boven althans proberen we. heeft al heel wat rondjes gereden komen vast nog meer filmpjes.  :thumbup:

Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 12 december 2020, 18:20:56

@citaat Ik heb geen sound er in, heb er niets mee.

Gr, Ben.

Dus zingt u kedeng kedeng toet toet uit volle borst.  :thumbup: :thumbup: :) :)

Citaat van: AlbertJan op zondag 13 december 2020, 09:44:41

Ha die Wim.

Veel plezier met deze bijzonder fraaie nieuwe aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Gaat goed komen dank moeten nog wel reizigers nog een beetje kaal zo.

Citaat van: Wico op zondag 13 december 2020, 12:53:01

Hoi Wim,

Veel plezier met je nieuwe TEE Ram. Het is zeker een mooi model, staat hier ook op de baan :thumbup:.

Groeten,
Wico

Hallo Wico,

Klopt rijdt bij jou ook heel mooi tussen de andere TEE treinstellen en ook mooi vastgelegd op plaat en film.  :thumbup: :thumbup: Ik had de mijn al effe in mijn bezit maar druk druk.

Citaat van: Wico op zondag 13 december 2020, 12:53:01

Hoi Wim,

Complimenten ook voor de werkbank, lekker stevig dus die kan wel wat hebben!

De eerste gebruikssporen zitten er al op geweldig heel handig kannie wachten om met de bovenbouw te gaan beginnen. :thumbup:

Bedankt allen voor de reactie's en wordt vervolgd. :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Hallo Forumleden,

Eindelijk net voor de deadline die ik zelf voor ogen had maar this eindelijk gelukt om voor het eind van het jaar een gedeelte van de bovenbouw zo ver te krijgen dat er verder gereden kan gaan worden. :thumbup: :thumbup: Er liggen nu populieren platen van 9mm over de geraamte heen om daar eerst een railplan op uit te gaan  leggen om aansluitend losse modules te gaan toepassen. ja ja demontabel blijft mijn streven.
Foto's zeggen meer dus bij deze.









Voor de stroken waarop de losse modules moeten gaan komen is gekozen voor stroken gegronde witte populieren hout.
De houten staanders waren aan een iets te korte kant daar ik de hoogte tussen de twee niveau's  het zelfde wilden houden.
Te tafel is op prima hoogte goed vanaf een barkruk straks de rijdende treinen en scenery te mogen aanschouwen.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Zoals altijd DIK voor elkaar Wim, nog even en de treinen kunnen hun gang gaan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )










De niet gegronde platen zijn ook van populierenhout.



Een vlag voor de hoogste punt ontbreekt vandaar maar even iets anders als alternatief. :thumbup:

De deadline of er treinen dit aankomend weekend er overheen kunnen rijden das nog een raadsel aankomende week komt er een nieuwe hout voorraad voor de timmerwerkplaats, dus moet even kijken wat eerst belangrijkste is. cabaret cabaret,
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Of toch nee een klein voorproefje, twee maar liefs een nieuwe aanwinst toegevoegd aan de Rollende landstrasse en nog wel op zoek naar een bijpassende loc misschien wel twee.
De eerste stukjes rails geeft zo'n geweldig gevoel. nee this niet van een railplan ofzo iets gewoon uit simpel iets uitleggen met C-rails.





This een beetje groen van kleur maar wel een mooie nieuwe aanwinst. doet mij denken aan vroeger vele keren de rit meegemaakt had liever in de truck gebleven had ik de koelkast bij de hand en mijn eigen bedje. :thumbup: :) :)

Ojee kreeg zojuist een berichtje dat er een pakketje onderweg is met rails en misschien dat er even iets voorrang gaat krijgen.  :important:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Mooie uitbreiding die Ralpin wagon en dubbeltractie is zooo mooi (moet je doen dus :D). Ik weet nog wel een topic waar je een goed voorbeeld kunt vinden :P.

Groeten,
Wico
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Wim,

Heb weer met veel plezier naar je updates gekeken. :)
Alles mooi afgewerkt en het boven deel is neergelegd. :thumbup: :thumbup:
De rolpin wagon is een hele mooie en die rijd hier ook in de rondte misschien leuk om er een lok met wat groen ervoor te zetten zoals de BLS cargo de Märklin 36624 of de BLS Connect loc de Märklin 36852 de laatste rijd hier voor de rolpin wagon.

Ik ben benieuwd naar het pakketje wat onderweg is.

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Hoi Wim,

Ik heb met veel plezier en waardering je updates gelezen en bekeken  ;)  :thumbup:
Maar ik heb wel een advies ( nu het nog "makkelijk" kan ); maak je hele achtergrond egaal blauw, dat geeft straks met de scenery erbij een veel rustiger en mooier beeld.
Die wolken leiden flink af.

Grtz Tony
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Hallo Wim,

Ook ik mag graag dromerig naar wolken staren dus misschien heeft Tony gelijk, maar ze zijn wel mooi!  O:-D

Weer mooie vooruitgang. Vooral de foto's van de kunstwerken met bruggen en rails die nergens vandaan komen en nergens heen gaan vindt ik geweldig!

Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Eindelijk de eerste stukjes van de bovenbouw. )
Citaat van: Wico op dinsdag 15 december 2020, 21:25:04

Mooie uitbreiding die Ralpin wagon en dubbeltractie is zooo mooi (moet je doen dus :D).

Groeten,
Wico

Hallo Wico,


Ja ja benne er uit er huuuur :important: :important: komt er zeker na ook gespiekt te hebben bij jou ben ik nu ook om.  :thumbup: Ik wacht nog even want er liggen hier nog doosjes verpakt met pakpapier waar ik nog niet aan mag komen.  :-(

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 15 december 2020, 21:28:06

Wim,

De rolpin wagon is een hele mooie en die rijd hier ook in de rondte misschien leuk om er een lok met wat groen ervoor te zetten zoals de BLS cargo de Märklin 36624 of de BLS Connect loc de Märklin 36852 de laatste rijd hier voor de rolpin wagon.

Groet Michel

Hallo Michel,

Klopt das ook een idee zekers de kleurencombinatie. :thumbup: Heb in jou topic ook gekeken en ziet er gaaf uit rijdt ook mooi. :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 20 december 2020, 17:46:27

Hoi Wim,

maak je hele achtergrond egaal blauw, dat geeft straks met de scenery erbij een veel rustiger en mooier beeld.
Die wolken leiden flink af.

Grtz Tony

Hallo Tony,

Ben over het resultaat ook nog niet tevreden maar zit nog iets in mijn hoofd en dat gaat voor een mooier resultaat leiden.

Citaat van: narwal op zondag 20 december 2020, 19:04:58

Hallo Wim,

Ook ik mag graag dromerig naar wolken staren dus misschien heeft Tony gelijk, maar ze zijn wel mooi!  O:-D


Hallo Marcel,

Komt goed anders het dak er maar af.  :thumbup: :) :)

Citaat van: narwal op zondag 20 december 2020, 19:04:58

Weer mooie vooruitgang. Vooral de foto's van de kunstwerken met bruggen en rails die nergens vandaan komen en nergens heen gaan vindt ik geweldig!



Uhm ja daar komen in gedachten maar ook de ideeén waarbij het vanzelf tot een sporenplan in Wintrack komt. :thumbup: :thumbup:

Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus). )
Hallo Forumleden,

This toch gelukt. want in december 2020 reden de treinen de eerste rondjes op het vernieuwde spoortracé bedoel heirmee de keerlus.
Nu kunnen gemakkelijker de laatste stukjes opstelspoor in het schaduwstation aangelegen gaan worden. maar ook de ontbrekende voorfronten achter de lade's aangebracht worden.

















Dat was het voor nu effe.  :thumbup: :thumbup:

Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus). )
Wim,

Van harte gefeliciteerd met de mijlpaal dat de eerste treinen door de keerlus zijn gereden. :)
Ook heb ik weer heerlijk zeg maar verlekkerd naar je foto update gekeken het ziet er allemaal mooi en strak uit.
De kruk staat al klaar waar je heerlijk onderuit kan genieten van het langsrijdende treinverkeer. :P

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Hallo Forumleden,

Was erg onder de indruk van het rijden van de treinen, keek mijn ogen uit geweldig dat het werkt, dat al het vele werk is beloont.
Vanmiddag maar is een stukje gefilmd en moet zeggen tot op heden tevreden en vandaar het delen ervan.



Veel kijkplezier gewenst.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Hallo Wim,

Dat ziet er mooi uit, daar liggen wel een paar meter rails.

Mooie treinen, en nu de scenery maken  :)

Gr Einte
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Hallo Wim,

Mooi hoor! Mooie lange treinen en dat ziet er dan indrukwekkend uit! Nu lekker de baan dicht maken daar wordt nog strakker van en daarna beginnen aan het landschap.

Vooral het bos (bij 1 min 13 sec) ziet er al goed uit! :D Nog een paar zaadjes en je bent klaar.


Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Ha die Wim.
Prachtig om ons mee te laten genieten van de bereikte mijlpaal! :thumbup:
Heerlijk om de treinen zo te zien rijden en de mooie locs met wagons te kunnen bewonderen.

Héél veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Dank om ons te laten meegenieten naamgenoot, prachtig!
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Hoi Wim,

Mijn complimenten, met heel veel plezier naar je beelden gekeken. Mooi uitgebreid baanplan, lekkere lange treinen en veel herkenbaar materieel (dat ook bij mij in de schaduwstations staat :)). Ik kan me heel goed voorstellen hoe dat voelt als alles zo op zijn plek valt en goed rijdt. Ik hoop dat moment volgende maand(en) ook te bereiken en kijk er nu al naar uit. Ga je nu ook uitgebreid met de scenery aan de slag?

Groeten,
Wico
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Hallo Wim

Het is een leuk filmpje geworden met mooie lange treinen.

GR Wim
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Hi Wim,

Leuke film met ook mooie lange treinen.
Ben benieuwd wat je plannen zijn voor de "aankleding" van je baan.

groet
Harald
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Wim, ik heb genoten van je lange treinen. Nu wordt het uitkijken naar jouw scenerykunsten.

Luc
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Het is druk op het spoor van 4 Länder.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Citaat van: lucdiels op zaterdag 09 januari 2021, 10:45:37
Wim, ik heb genoten van je lange treinen. Nu wordt het uitkijken naar jouw scenerykunsten.

Luc

Ook ik ben benieuwd naar de scenery die er gaat komen.

mvg Hans