Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )

Gestart door Wim H0 vrijdag 10 januari 2020, 17:21:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 5-05-2019)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 5-05-2019)
Het wurd een bietje druk op het spur zal ik maar zeggen. :) :) :)

Maar gelukkig heb je nog een mooi lang helix-opstelspoor met stootblok aan t boveneind :P.
Geintje ;), maar ziet er allemaal keurig uit, netjes en strak gebouwd en gaaf dat je ook in dit stadium al kan rijden; werkt motiverend lijkt me!
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 5-05-2019)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 5-05-2019)
Dag Wim.

Je gaat weer lekker, voor je het weet komen ook de vrachtwagens uit hun doosje ... :wink:
Ik mis wel een beetje het cabaret hier, krijg je wel genoeg bier Wim? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 5-05-2019)
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 05 mei 2020, 12:03:23

Ha die Wim.

Jouw manier van bouwen is erg fraai om te zien en nog fijner om te horen dat het geweldig goed rijdt.

Veel plezier en succes met bouwen en nu ook al rijden! :favorite:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo Albertjan,

Geeft weer vertrouwd beeld dat er treinen weer rijden, ben er ook zeer tevreden over dat onder de tafel doorkruipen is verleden tijd.

Citaat van: Hanzi op dinsdag 05 mei 2020, 12:08:58

Het wurd een bietje druk op het spur zal ik maar zeggen. :) :) :)


Hallo Hanzi,

Kan je wel zeggen hopen dat iTrain goed blijft werken en dat alles goed aangesloten is. maare zitten buffels op het rijdend materiaal dus komt goe.  :) :)

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 03 juni 2020, 12:09:30

Dag Wim.

Ik mis wel een beetje het cabaret hier, krijg je wel genoeg bier Wim? :roll:

Groeten,

Erik.

Hallo Erik,

Dat laatste effe niet maar cabaret komt vanzelf weer. :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Hallo Forumleden,

Helaas door gezondheids problemen kon ik de afgelopen maanden niet aan de modelbaan werken. Nu langszaam ga ik de draad en kan het weer oppakken.
De grondplaten van niveau zijn op zijn plaatst bevestigd en van kruk voorzien.
De eerste stukjes C-rails liggen er ook al dus er wordt momenteel met 8 treinen getest en rijdt volledig al op route. :thumbup: :thumbup:

Zal eerst de kabelgootjes aanbrengen voor er meer aangesloten en uitgelegen kan gaan worden maar wordt vervolgd. alles op zijn tijd zal ik maar zeggen.





Doormiddel van deze twee foto's zijn we actueel


Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Wim, je bent weer goed bezig, herstel gaat ook redelijk vooruit en dat cabaret cabaret, ach het was leuk maar net als vele grappen op den duur worden ze toch een beetje ééntonig en dan gaat de sjeu er vanaf. ;)

Nu gewoon lekker verder met bouwen en alles in iTrain zetten daar ga je alleen maar plezier van krijgen en komt de gezondheid ook ten goede.

Ik zie wel op de laatste foto dat het kurk een beetje bol ligt, dat zal niet helemaal de bedoeling zijn toch.
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Hi naamgenoot, blij dat het met de gezondheid weer wat beter gaat. Nu lekker verder bouwen hè
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Citaat van: iTom op zaterdag 11 juli 2020, 11:19:47
Wim, je bent weer goed bezig, herstel gaat ook redelijk vooruit en dat cabaret cabaret, ach het was leuk maar net als vele grappen op den duur worden ze toch een beetje ééntonig en dan gaat de sjeu er vanaf. ;)

Ik zie wel op de laatste foto dat het kurk een beetje bol ligt, dat zal niet helemaal de bedoeling zijn toch.

Ha die Tom,  :)

Het kurk ligt een bietje bol klopt zoziet het eruit als ik jou achter het behang plakt. Cabaret cabaret  ;) :) grapje grapje. Je weet wij hebben vaak lol saampjes gehad. Ook een keertje met dicht geknepen billen gezeten.

Maar het kurk van de keerlus zit niet gelijmd  omdat dit een tijdelijke keerlus is. Deze gedeelte komt straks in een andere hoek tijdelijk te liggen.

Ben druk bezig met het bovenste niveau en daar liggen al weer nieuwe opstelsporen en draadjes. Tjonge tjonge en ook dat is inmiddels ook al ingereden.

Citaat van: wimpietje op zondag 12 juli 2020, 07:01:39

Nu lekker verder bouwen hè


Dank je wel Wim ben druk bezig de update laat niet lang op zich wachten.  :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Citaat van: Wim H0 op zaterdag 15 augustus 2020, 15:58:43

vaak lol saampjes gehad. Ook een keertje met dicht geknepen billen gezeten.


Toen begon je wel een beetje benauwd te kijken, Schipholtunnel is best lang als je daar een auto zonder benzine door heen moet duwen.  :) :) :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Hallo Wim,

Gelukkig legt Tom even uit waar het om ging! Ik kreeg al vreemde ideeën......... B) Ik ben weer gerust gesteld.

Mooi dat je weer gaat beginnen, ik miste de updates al een beetje. Je hebt zelfs al meer bos op de baan dan ik! :thumbup:


Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
 @citaat
Vier bomen zijn natuurlijk meer als 13 struiken  >:-D
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Hallo Wim,

@citaat is achterhaald. :D

Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation 11-07-2019)
Citaat van: iTom op zaterdag 15 augustus 2020, 17:04:22

Toen begon je wel een beetje benauwd te kijken, Schipholtunnel is best lang als je daar een auto zonder benzine door heen moet duwen.  :) :) :)


:D :D :D :D Ohw ohw was genoeg kerosine in de buurt .  :thumbup: was leuke tijd had het niet willen missen.

Citaat van: narwal op zaterdag 15 augustus 2020, 18:43:39
Hallo Wim,

Gelukkig legt Tom even uit waar het om ging! Ik kreeg al vreemde ideeën......... B) Ik ben weer gerust gesteld.


Met iTom weet je het nooit maar komt altijd goed.  :thumbup: :D :D

Al weet je het mij maar nooit, al is de bier in de man.  :D :D cabaret cabaret.

Maar goe nieuws ben stilletjes met de hobby deze afgelopen weken bezig geweest zeker nog een update spooruitbreiding en nog veel meer :important: :important:
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation spoor uitbreiding)
Hallo Forumleden,

Afgelopen weken langzaam doorgewerkt aan de opbouw. momenteel is op het bovenste nieuwe sporen aangelegen, het wachten is op de levering van wissels zodat er verder de sporen aan de inrijkant aangesloten kunnen gaan kan worden. Dit gedeelte is al voorzien van stroom en bezetmelders en is al in dienstregeling (route) opgenomen.









Wordt uiteraard vervolgd want er is meer gebeurd.

Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation spoor uitbreiding)
Het vervolg,

Wachten op de levering van wissels das de reden om verder te gaan met de opbouw waaronder de voorfronten dichtmaken, deze zullen nog van een kleurtje voorzien gaan worden.







Door het verwijderen van de extra houten latten is het enkelsporige spiraal beter bereikbaar en zijn de rijdende treinen beter te zien.



Zal nog een zoek werk worden om de zelfde handgrepen te vinden.  :important:

Komende weekend het eerste filmpje van de treinenloop met daarbij ook enkele foto's
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation spoor uitbreiding)
Ha die Wim.
Prachtig om weer zo'n mooie update van jouw fraaie baan in opbouw te kunnen bekijken! :thumbup:
De houtbouw en afwerking zijn bijzonder mooi gedaan en ook de baan is een prachtig voorbeeld wat er allemaal mogelijk is.

Veel succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( kleine update 13-09)
Hallo Forumleden,

Was de bedoeling om vandaag een treintjes rij dag te gaan houden maar vindt de opbouw en dat het schaduwstation eind van het jaar af moet toch belangrijker.
Dus kleine update van het klussen vandaag.
Heb een begin gemaakt met een opnieuw bekleden van de opberg lade's de foam die was los gelaten van de kunststof hoekprofielen en heb de foam nu met tegellijm vast gelijmd.





Let niet op het apenhaar maar dat zijn nog groene draadjes van de bezetmelders die moeten nog in een stukje kabelgoot maar dat komt als de keerlus op dit gedeelte geplaatst gaat worden.



Eindelijk kunnen de verhuisdozen leeg gemaakt gaan worden, het rijdend materiaal tevoorschijn komen.

Ook nog verder gewerkt aan de voorfrontjes morgen weer een voorraad wit gegronde platen bestellen.





Moet lukken nog ruim drie maanden (2021) dan moeten de eerste pijlers van de modelbaan bovengronds een feit worden.
Geen cabaret cabaret maar werkelijkheid.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Herkenbaar elke modelbouwer heeft altijd opbergruimte te kort. Heb bij het ontwerp van het schaduwstation en het railplan zoveel mogelijk opbergruimte weten in te passen. 
This tenslotte ook handig om een onderhoudsboekje van een loc om bij een onderhoudsbeurtje deze in de beurt te hebben.



This een donker gat.





De doosjes maar gelijk gesorteerd.



Plaatje hout voorzien van twee magneetjes zodat alles op zijn plaatst blijft ook bij het voorbij razen van een trein.



Moet nog wel even van blauw kleurtje voorzien worden.



Omdat ik toch bezig was ook maar even van de 9de s88 de groene aansluitdraden netjes in een stukje draadgootje weggewerkt.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Netjes opgeborgen, ga je de hele Märklin collectie er in opbergen, gaat er aardig op lijken.  :)

De 9e s88 hangt er ook goed bij.  :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Mooi Wim, je kunt nooit teveel opbergruimte/lades hebben. Keurig gemaakt en afgewerkt  :thumbup:

vr gr Arie
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Ziet er meteen veel beter uit Wim nu het weer netjes opgeruimd is. :thumbup:
Ik ruim ook vaak de baan op maar helaas is de baan ook weer zo vol met rommel wat ook wel weer wat heeft. ;)

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Opgeruimd :thumbup: staat netter, prefab bouwt toch sneller?
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Mooi opgeruimd, kan ik van leren hoor... :-)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Jawel extra opbergruimte)
Hi Wim,

Ziet er allemaal mooi, strak en opgeruimd uit mijn complimenten.

groet
Harald
Re: Modelleisenbahn vier Länder (opbouw schaduwstation spoor uitbreiding)
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 11 september 2020, 09:22:25

Ha die Wim.

De houtbouw en afwerking zijn bijzonder mooi gedaan en ook de baan is een prachtig voorbeeld wat er allemaal mogelijk is.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Dank voor je compliment, wat de mogelijkheden zijn is door de ervaring en het bouwen ervan er een beetje ingeslopen.

Citaat van: iTom op maandag 14 september 2020, 16:21:59

Ga je de hele Märklin collectie er in opbergen, gaat er aardig op lijken.  :)


Hallo Tom,

Ja twijfel nog effe vroeger hingen er altijd mooie kalenders op de slaapkamer boven mijn bed waar ik over droomde maar denk dat ik er nu maar de nieuwe Marklin RAm Tee boven mijn bed hangt. droom ik namelijk al effe van. :thumbup: :thumbup: :) :) (grapje)

Citaat van: dolphin op maandag 14 september 2020, 21:27:24

Je kunt nooit teveel opbergruimte/lades hebben. Keurig gemaakt en afgewerkt  :thumbup:

vr gr Arie

Hallo Arie,

De lade's kwamen weer mooi van pas dus de keuze was gauw gemaakt.

Citaat van: h0_miessie op maandag 14 september 2020, 22:08:28

Ik ruim ook vaak de baan op maar helaas is de baan ook weer zo vol met rommel wat ook wel weer wat heeft. ;)

Groet Michel

Hallo Michel,

Een soort werk in uitvoering en er wordt gebouwd das positief mag rommel geven. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op vrijdag 18 september 2020, 02:57:26

Prefab bouwt toch sneller?


Hallo Jan,

This zo Jan, in mijn koppie gaat het ook sneller maar om het huis ook nog genoeg te doen. Maar het heeft mij wel weer op nieuwe ideeén gebracht. bij het testrijden ook leuk. :thumbup:

Citaat van: wimpietje op zondag 20 september 2020, 08:20:16

Kan ik van leren hoor... :-)


Hallo Wimpietje,

Heb nog een extra kamer vol dat wil je niet zien wat er zoal gespaard is de afgelopen vele jaren.
Opbergruimte is en blijft schaars. :thumbup:

Citaat van: Haradigi op zondag 20 september 2020, 13:33:46

Hi Wim,

Ziet er allemaal mooi, strak en opgeruimd uit mijn complimenten.

groet
Harald

Hallo Harald,

Dank voor je compliment Harald.  :thumbup:


helaas zal de komende tijd even de bouw op een laag pitje komen daar er in stal een timmerwerkplaatsje gerealiseerd gaan worden om daar straks de losse modules in elkaar gezet gaan worden want de herfst is in aantocht.
Maar broeit weer iets in het koppie wordt vervolgd.



Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Hallo Forumleden,

Het begint toch wel een op een verslaving te lijken.  :) :) het timmerwerkplaatsje moet nog maar even wachten.
Vandaag zijn er wissels en C-rails binnen gekomen, de bestelde Rocco 76943 waren binnen gekomen. :thumbup:
Helaas de insider was nog niet binnen. :-( :-(
Er komen dit weekend weer wat opstelsporen bij, zullen in gebruik genomen gaan worden en 1 opstelspoor is al gereserveerd en mocht dit laste niet het geval zijn dan heb ik er nog wel een lade voor.  :) :)  Cabaret cabaret





Wat een gepriegel de losse onderdeeltjes erop monteren, is het verstandig om deze met een druppeltje vast te lijmen?
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Dat zijn weer hele mooie wagonnetjes die je gekocht hebt. Die zouden bij mij ook wel passen :P. Vanwege dat gepriegel koop ik (vrijwel) geen Roco meer want bij mij leek het nooit goed te passen/lukken.

Wel jammer eigenlijk want ze brengen de nodige mooie modellen uit!

Groeten,
Wico
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Mooie wagons. Ik heb geen ervaring met die losse onderdeeltjes Wim, maar ík zou ze vastlijmen.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Aankomend weekend spoorstremming?
De NS zet bussen in hoop ik?
Je schiet lekker op, dat dan weer wel  :)
Ik bestel wel een keer een Wimsteiner bier voor je  8)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Citaat van: Wim H0 op vrijdag 25 september 2020, 19:51:50

Wat een gepriegel de losse onderdeeltjes erop monteren, is het verstandig om deze met een druppeltje vast te lijmen?


Nou dat gepriegel loopt toch wel los? Van de drankfles afblijven helpt, evenzo een drupje Micro Kristal Klear. Daar lijm je alles mee en het kan altijd weer los.
Als je het niet lijmt kun je het altijd weer terugvinden in de stofzuiger.

Gr, Ben.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Prachtige wagonnetjes Wim :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Citaat van: Wico op vrijdag 25 september 2020, 20:52:57

Vanwege dat gepriegel koop ik (vrijwel) geen Roco meer want bij mij leek het nooit goed te passen/lukken.

Wel jammer eigenlijk want ze brengen de nodige mooie modellen uit!

Groeten,
Wico

Hallo Wico,

This inderdaad een gepriegel doet het met een pincet want vooral naast de buffers is het lastig maar geduld. Roco brengt inderdaad mooie modellen uit, dat komt er steeds meer hier op de modelbaan te rijden.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 25 september 2020, 22:33:26

Maar ík zou ze vastlijmen.


Hallo Hans,

Ga ik toch maar doen voor de het schaduwstation bezaaid ligt met lossen onderdelen, als nog moet bukken om erbij te moeten.  :thumbup:

Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 26 september 2020, 00:04:52

Aankomend weekend spoorstremming?
De NS zet bussen in hoop ik?


Hallo Wim,

Helaas Is de spoorstremming uitgelopen lijkt wel op het traject Amersfoort - Zwolle want ook hier gaat het vanmiddag weer rijden.
Whaaat Bussen nee met de benewagen.  :thumbup: :) :)

Citaat van: wimpietje op zaterdag 26 september 2020, 11:37:42

Prachtige wagonnetjes Wim :thumbup:


Hallo Wim,

Dank je wel had ze al een heel tijdje 2 besteld maar bij het ophalen in de winkel zei de winkeleigenaar dat ze al uit verkocht waren en lagen er nog twee in de winkel dus dacht gelijk neem er nog maar 1 extra mee.  :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Aankomend weekend spoorstremming )
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 26 september 2020, 09:58:35

Nou dat gepriegel loopt toch wel los? Van de drankfles afblijven helpt.

Gr, Ben.

Hallo Ben,

Het gepriegel lukt ook wel zekers met geduld een loep en goeie pincet.
Wat betreft de drankfles dat speelt hier zeker geen rol :important: :important: :important:
Geniet van de hobby, daar drink ik soms een heerlijk biertje bij geeft dat extra ontspanning en daarbij brengt het mij vaak op goeie nieuwe bouw ideeén
Ik vindt het leuk op mijn bouwervaringen te delen, daar hoort ook soms een grap of cabaret bij zo heeft iedereen zijn ding, acht dat ene flessie wat soms op de foto staat das weer een teken dat er weer geklust wordt. :thumbup: :)

Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 26 september 2020, 09:58:35

Een drupje Micro Kristal Klear. Daar lijm je alles mee en het kan altijd weer los.
Als je het niet lijmt kun je het altijd weer terugvinden in de stofzuiger.

Gr, Ben.

Bedankt voor deze tip Ben neem ik zeker mee en zal een flessie bestellen. :thumbup: :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Hallo Forumleden,

Afgelopen weekend wel weer kunnen vermaken met de hobby, voor het aanleggen van extra rails besloot ik eerst om nog enkele extra lade's van isolatie foam te voldoen.







Na deze heb ik nog zes lade's die ik nog wil voorzien van isolatie faom, kan in ieder geval weer enkele verhuisdozen tevoorschijn halen.

Werkzaamheden aan niveau 1 het aanlsuiten van wissels en bezetmelders.





Het zal niet lang meer duren voor de bovenbouw tevoorschijn gaat komen. :important:


Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Ha die Wim.
Dat ziet er allemaal weer bijzonder goed uit! :thumbup:
Niet alleen een prachtige en bijzonder functionele baanbouw maar ook weer fraaie nieuwe modellen.

Veel plezier en succes met de baanbouw en de verzameling.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Heel slim dat idee van de lades, dat ga ik wel pikken voor in de toekomst :P

Succes met de bouw.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Wim,

De lades met het isolatie foam zien er goed uit en geven een goede bescherming aan je prachtige materiaal.
Ook de vorderingen aan niveau 1 ziet er goed uit en ik ben wel benieuwd wat er nog uit de verhuisdozen gaat komen voor een mooi materiaal en uiteraard ook zeer benieuwd naar de bouw van de bovenbouw.
Succes met de verdere bouwactiviteiten.

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Wim,

Je laat weer flinke vorderingen zien en alles zorgvuldig gebouwd en aangelegd :thumbup:. Die lades zijn natuurlijk een hele slimme oplossing. Een idee om te onthouden als bij mij de opstelsporen vol lopen :).

Succes met de verdere bouw!

Groeten,
Wico
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Netjes hoor maar nu wel een beetje doorwerken want ik wil de bovenbouw zien en rap een beetje.  :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Citaat van: AlbertJan op maandag 28 september 2020, 08:05:55

Ha die Wim.

Niet alleen een prachtige en bijzonder functionele baanbouw maar ook weer fraaie nieuwe modellen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Ben zeer tevreden over de functionele baanbouw daar het mij nu wel weer tot veel voordelen heeft gebracht. Bleek wel bij het uitpakken van de verhuisdozen.  :thumbup:

Citaat van: Sanderz28 op maandag 28 september 2020, 16:17:45

Dat ga ik wel pikken voor in de toekomst :P

Succes met de bouw.

Hallo Sander,

Altijd goed daarom deel ik het ook graag, een verstandig besluit opbergruimte mag zeker niet ontbreken. :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op maandag 28 september 2020, 16:26:49

Wim,

De lades met het isolatie foam zien er goed uit en geven een goede bescherming aan je prachtige materiaal.
Zeer benieuwd naar de bouw van de bovenbouw.
Succes met de verdere bouwactiviteiten.

Groet Michel

Hallo Michel,

Dit leek mij de beste bescherming daar het rijdend materiaal steeds opnieuw uit de doosjes te halen en zekers met de losse onderdelen vergroot juist de afbrekende losse onderdeeltjes.
de bovenbouw zit globaal een beetje in mijn hoofd maar helaas nog effe geduld.
Dank komt goe. :important: :thumbup:

Citaat van: Wico op maandag 28 september 2020, 17:36:47

Wim,

Een idee om te onthouden als bij mij de opstelsporen vol lopen :).

Succes met de verdere bouw!

Groeten,
Wico

Hallo Wico,

Dat vol lopen van de opstelsporen dat wilde ik effe voorkomen, dat zal spoedig bij ook wel gaan gebeuren.
Denk dat we er maar een aparte App van moeten mee gaan opstarten een soort deel rijtuigen App ofzo iets. :thumbup: ;) :) :)

Citaat van: iTom op maandag 28 september 2020, 18:30:06

Beetje doorwerken want ik wil de bovenbouw zien en rap een beetje.  :)


Hallo Tom,

Man man lijkt op vier maanden pensioen waar ik al van aan het genieten bent. Whaaat een hoop tijd levert dat op. Nee grapje das niet helemaal waar maar de gezondheid gaat stapjes voorruit.
Zie ik heb al een stukje bovenbouw de keerlus.  :thumbup: ;) :) :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
mooi.ik zou die ethernet kabels weg netjes langs onder leiden.Dan kan je makkelijker bij alles daarachter
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( Uitlopende spoorstremming )
Citaat van: bellejt op zaterdag 03 oktober 2020, 12:07:36

Ik zou die ethernet kabels weg netjes langs onder leiden.Dan kan je makkelijker bij alles daarachter


Hallo Johnny,

Die worden straks zeker netjes weg gewerkt namelijk aan voorfronten van de bovenbouw daar is al rekening mee gehouden. maar bedankt voor de tip. :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Hallo Forumleden,

Hierbij een update van wat er zoal mogelijk is bij de bouw van een schaduwstation waarbij deze is voorzien van 10 lade's.
Het levert veel opbergmogelijkheden op.













Wel leuk bij het inruimen komen ook nog eens oude herinneringen  boven van de goeie ouwe gezellig tijd onder elkaar. :thumbup:



Hoop dat de wielen niet vast gaan roesten. ;) :) :)



Lade 9 en 10 alsnog toegevoegd deze was ik nog vergeten.  :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Hierbij nog enkel overzicht foto's.





Vooruit een vooruitblik van de start aan de bovenbouw.



Speciaal voor Michel en Tom. Cabaret cabaret.  ;) :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
 @citaat Pfffff.  :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Prachtige manier om je rollend materiaal op te bergen Wim  :thumbup: :thumbup:
Die P&O trailers zijn Top, weer iets voor op mijn lijstje  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
geweldig die pantoffels..... :D :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Strak hoor, stiekem jaloers  :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Hoi Wim,

Ziet er allemaal erg fraai uit :thumbup:. En gelijk een mooie inkijk in al het materiaal wat straks op de baan gaat komen. Ik zie hier en daar wel wat bekende modelletjes :D.

Groeten,
Wico
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Wim,

Met veel plezier naar je laatste update's gekeken.
De slanke wissels in het rangeerterrein zijn er mooi en geven de wisselstraat een rustig uiterlijk ipv het bochtenwerk bij de gewone wissels.
Verder zien je lade's er schitterend uit met al het mooie materiaal wat er in legt ja er mogen wel een aantal hier komen rijden hoor in Michelstadt. :D
Het idee van de lade's is zeer doordacht en makkelijk dit ga ik zeker ook toepassen mocht ik ooit weer een andere baan gaan maken.
Ook geinig om de 1855 als standbeeld neer te zetten staat niet verkeerd moet ik zeggen. :P
Ja die prachtige zwarte SBB Cargo International ontbreekt hier nog maar staat nu mede door jouw foto weer hoog op de verlanglijst ik zeg bedankt Wim. :)

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( alle lade's voorzien van isolatie foam)
Citaat van: h0_miessie op zondag 04 oktober 2020, 06:16:51
Het idee van de lade's is zeer doordacht en makkelijk
Helemaal met Michel eens.
Niet elke keer de OVP's hoeven openen en sluiten (slijtage), en toch de wagens stofvrij opgeborgen, in de buurt en eenvoudig te pakken en op te bergen.

Mooi dit ladenstation bij het schaduwstation :thumbup:.