Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4

Gestart door jodelo dinsdag 07 januari 2020, 13:21:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Hallo beste leden:


Is er iemand die ervaring heeft met de ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Ik wil n.l. mijn M* 36216 ombouwen zodat ik hem via DCC kan aansturen en hij iets beter gaat rijden.
Verder weet ik niet zeker of deze set 100% geschikt is voor de geplande ombouw.


Iedere hulp of tip is welkom.

[/font]
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Hi Jo,

Met deze set blijft het wel een 3-polige motor.
Als je hele goede rijeigenschappen wilt hebben dan zou ik zou een Marklin motor ombouwsetje nemen (ook naar 5-polige motor) en een "losse"ESU decoder.

groet
Harald
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
zal weinig nut hebben want volgens M zit daar al een 5 ster motor in en is die reeds digitaal.Met een esu decoder kan je wel via DCC aansturen maar weet niet of de M decoder dat ook niet zou kunnen.
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Hi Harald:


Bedankt voor je opmerking. Ik zag op de site van ESU dat inderdaad alleen de magneet gewisseld kan worden en niet het anker.
Dan wordt het alsnog een dure aangelegenheid, setje van ESU met decoder kost ongeveer 42 euro.
Ik weet niet wat een losse ombouwset naar hoogvermogen kost.
Heb wel laatste een motorpost omgebouwd met het M* setje 60760, maar daar zit een zeer beperkte decoder bij.
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Hallo bellejt:


Dat wist ik niet, dacht dat er een 3 sterren anker inzat. Weet wel dat je de loc niet kunt programmeren via DCC wel beperkt met b.v. een mobile station.
Rijden doet hij overigens alleen via het motorola protocol.
Dan zou ik dus alleen een betere decoder moeten kopen, of vergis ik mij daarin.
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Hallo,

Ik betwijfel of er een 5-polige motor (klein motorschild) in de hobby/startup range zit.
Als je uitgaat van de onderdelen tekening, ja dat lijkt op een 5-polige motor. Maar dezelfde tekening wordt dan ook voor de 37745, die inderdaad een HLA-motor heeft.
Marklin hergebruikt heel veel tekeningen voor verwante modellen.

Echter de motor vervanging set E165841 heeft het 3-polig anker 231440, zoals voor de lok 33445 (216 059-6).

Het prijs verschil tussen ESU set 64632 en alleen de decoder 64610, ontloopt zich niet zo veel (de extra magneet maakt t verschil). Je kan dus kiezen om eerst de set 64632 te kopen, kijken of je de rijeigenschappen voldoende vind, en daarna voor 25 Eur alsnog de Marklin 5-polige ombouw set te kopen. De 'Hamo' magneet kan dan voor een volgend project worden gebruikt, die is aardig universeel.

Jan-Peter
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Jan-Peter


Bedankt voor de uitleg, dat zou inderdaad een goeie optie zijn.
Of de 216 daadwerkelijk een 5 polige motor heeft, daar achter komen zal waarschijnlijk betekenen de motor open maken.
Ik denk dat de ESU set wel uitkomst biedt want dan kan ik in ieder geval aan alle CV's
Dat gaat nu niet, ik ben gelimiteerd door de mogelijkheden met de MB.
Hiermee kun je maar een paar cv's wijzigen.


Programmeren met de IB gaat helaas niet, krijg iedere keer de melding fout
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Loc heeft 5 polige hoogvermogen aandrijving en MTC adapter. Dus de 54614 of 54615 kopen, en even de decoder omwisselen.
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
Looney Tunes:
Bedankt voor je aanbeveling. Ik was er al achter dat ik de Esu 21pins DCC moest hebben.
In dit geval de door jou genoemde 54615.
Heb hem zojuist besteld en zal snel binnen zijn. Dan kapje eraf en wisselen, rijden maar.


Bedankt iedereen voor de opmerkingen en suggesties.
Re: Ervaringen met ESU 64632 LokPilot Digital ombouwset 3 MM/DCC/SX/M4
volgens mij heb je ook de keus er een sound in te bouwen.Denk dat de plaats voor ronde LS voorzien is.Wel heel wat duurder dan .