Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

3462 Alaska past niet in zijn doos

Gestart door Northlander vrijdag 03 januari 2020, 15:31:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3462 Alaska past niet in zijn doos
Hallo, een vraag, ik probeer nu om de 3462 in zijn originele doos te stoppen, maar dit lukt niet.
1: voor de bovenlichten aan beide zijden is er geen uitsparing voorzien in de grijze kunststoffen onderste doos
2: ook de sneeuwruimers kunnen niet in de doos,

De 3 delen zijn onderling aan elkaar gevezen, bekabeling loopt van het ene deel naar het andere.
Iemand een oplossing? De 3 delen los vijzen zou misschien een oplossing geven, maar de bekabeling kan niet worden losgemaakt,
De 3 delen liggen nu praktisch al tegen elkaar, zie foto
mvg, Alain
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Zonder sneeuwruimers in de doos doen en anders niet bewaren in de doos.
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
De grijzen kunststof doos is dus van een ander model zonder toplichten en sneeuwschuivers.

Mvg Gert
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Alain,

Je hebt niet de juiste doos. Mijn Alaska past als gegoten in zijn doos. De zwaailichten komen achter de plastiek te liggen, de sneeuwruimers hebben ruim voldoende plaats.


Mvg, Luc
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
wat staat er op de deksel van je doos/ verpakking ?
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Lok is een delta en zit in een grijze digitale doos. Dan zou je lok een 36 of 37 nummer moeten hebben.
Kortom doos hoort niet bij deze lok.
Een delta lok hoort in een witte doos te zitten.
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
hallo, 3462 op de doos, het eigenaardige is dat deze set jarenlang in mijn vitrinekast heeft gestaan, ik heb hem destijds gekocht met die doos....
Ik heb de loc nu opengemaakt, het betreft een analoge uitvoering, enkel met voorschakel-elektronica
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Foto'tje

Mvg, Luc

Ter info, nummer van de plastiek is 65333 en 65334 voor de dekplaat.
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
nr op de grijze inlegger is 62802, op de doorzichtige dekplaat zie ik geen nr staan???
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Citaat van: Northlander op vrijdag 03 januari 2020, 15:53:04
hallo, 3462 op de doos, het eigenaardige is dat deze set jarenlang in mijn vitrinekast heeft gestaan, ik heb hem destijds gekocht met die doos....
Ik heb de loc nu opengemaakt, het betreft een analoge uitvoering, enkel met voorschakel-elektronica

Ook een analoge lok hoort niet in een grijze doos te zitten. Je hebt geen originele doos dus.
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
probleem is : ik heb deze destijds gekocht in die doos, ...
en het is ook geen DELTA uitvoering...!
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Verpakt in de verkeerde verpakking zoals ik ook heb ervaren: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=76555.msg1318275#msg1318275

Willy
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Blijkbaar dus, verkeerde verpakking... snap nog altijd niet hoe de loc dan geleverd werd, heb hem destijds gekocht op ebay.de,  dus werd opgestuurd, wat werk met de 'dremel' morgen om de inlay passend te maken, is dus ook geen Delta, dit staat trouwens ook zo vermeld in de Koll, toch iets dat klopt, bedankt allen hé, mvg, Alain
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
Citaat van: nmbssncb op vrijdag 03 januari 2020, 18:34:14
Verpakt in de verkeerde verpakking zoals ik ook heb ervaren: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=76555.msg1318275#msg1318275

Willy

Mijn 37591 OVP (SBB Ae8/14) heb ik destijds wel nieuw gekocht via mijn winkelier en niet via een veilingsite (of tweedehands).  Dus de verpakking was al fout vanaf de fabriek.  Volgens Märklin hebben ze nooit over de verpakking een klacht gekregen... (behalve die van mij dan).

Willy
Re: 3462 Alaska past niet in zijn doos
 @citaat Ik denk de verpakking in jou geval niet fout is maar dat er wat mis is gegaan tussen ontwerp en assemblage kappen lijken verwisselt er heeft waarschijnlijk iemand geen goede na controle gedaan bij Marklin.
En voor Northlander geldt je hebt gewoon de verkeerde verpakking bij je model gekregen sommige mensen zien gewoon het verschil niet in detail :(
Ik heb zo al eens de doos van de diesel variant traxx gekregen met een elektrische erin pantograven ontbraken toen.