Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

2e 39410 kaputt!

Gestart door Har vrijdag 03 januari 2020, 11:56:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: 2e 39410 kaputt!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: 2e 39410 kaputt!
Märklin biedt, bij defecte SDS locs, vaak een nieuw vergelijkbaar model met DC motor aan (eventueel een ander locnummer) tegen 50% van de nieuwprijs, mits beschikbaar.
Van de ingeruilde SDS locs kunnen ze dan onderdelen plukken om andere locs te herstellen van klanten die geen gebruik wensen te maken van de coulance regeling, of als er geen vergelijkbare loc beschikbaar is.
Ik had in 2018 mijn defecte (geen verlichting) 39410 naar Märklin gestuurd en kreeg na bijna een half jaar (en veel heen en weer mailen) een andere loc (ander serienr.) terug, die er minder mooi uit zag en duidelijk veel meer slijtage had.
Ook ontbraken alle aangebrachte slangen aan het front en deze zaten ook niet in de doos.
Deze ging dus weer retour en na enkele weken kreeg ik dan eindelijk een nette loc terug, welliswaar niet mijn originele, maar wel in dezelfde staat en met werkende verlichting.
Het is dus allemaal goed gekomen, maar het duurde meer dan een half jaar, voordat ik weer een goed werkende E41 had.
Ik koop dus geen gebruikte SDS locs meer uit deze periode, omdat ik geen zin heb in nog meer defecte SDS electronica.
En ik heb nog enkele SDS locs rondrijden, dus er kan er elk moment weer één sneuvelen.
Fingers crossed... :D