Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Cs3 valt weg bij kortsluiting

Gestart door ErwinLamens woensdag 01 januari 2020, 23:22:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cs3 valt weg bij kortsluiting
voeding 100Va met Cs3 en mooie ringleiding waarop m raïl circuit aangesloten op meerdere punten als sleper lok of rijtuig soms op puntcontact m wissel blijft  hangen kortsluiting maar cs3 valt volledig uit zwart scherm door stroomkabel in en uit te klikken of spanning aan en af te zetten start cs3 terug op ... heeft iemand dit al voor gehad centrale is 5 maanden oud groetjes Erwin
Idee puntkontakt wissel wegslijpen met dremel?
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Hoi Erwin,

De nieuwere CS3 heeft hardware versie HW:03.04. Kan je zien bij INFO. Het klopt dat de CS3 volledig uitvalt bij een forse kortsluiting.
Gewoon een paar minuten wachten, dan start hij weer op.
De oudere CS3 heeft hardware versie HW:03.03. Die geeft een waarschuwingsschermpje. Dat doet de nieuwere ook maar alleen bij
een kleine kortsluiting.
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Ik heb een CS3 van 2,5 jaar oud en die doet op de 100VA exact hetzelfde. Heeft ook HW 3.04.

Ik heb ook een 60 VA, de 100VA is primair voor de booster bedoelt maar omdat die los ligt, neem ik die ook mee naar de stamtafel. Daar gebeurt dan inderdaad hetzelfde. Ik zal het eens testen met de 60VA.
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Ook bij ons viel het op dat incidenteel bij een grote kortsluiting de centrale uit gaat.
Gelukkig gebeurd dat zelden, maar ik vroeg het mij destijds ook af waarom dit ineens kwam.
Volgens mij pas sinds de vorige update, dus die van voor 2.0.

Gelukkig geeft het scherm ook waarschuwingen, en is het volledig uitgaan incidenteel hier.

Wel hebben wij tussen de baan en de cs3 een dubbelpolige schakelaar zitten.
Deze zetten wij dan ook uit als we aan de baan knutselen, als een dubbele beveiliging, tegen per ongeluk van noodstop halen als je dat niet wilt, of wat langer moet zoeken naar je ontspoorde wagon.

Gebruik de 100va voeding

Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Dat herken ik inderdaad wel. Ben blij dat ik niet de enige ben die dit gevoel had.

@2504: Wat voor voeding hebben jullie eraan hangen? De 60VA of de 100VA?
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
Ik heb dat probleem ook gehad. Maar nu gebruik ik de CS 3 + alleen voor de bediening.
De baan wordt gevoed door boosters. Bij kortsluiting valt alleen de booster van de sectie waarin de kortsluiting zit, uit.
Gr     Jos
Re: Cs3 valt weg bij kortsluiting
100 va
Op het duitse forum hadden ze het er ook al over

https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=7&t=165203