Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

z21 en DR4088RB module:melders werken niet meer

Gestart door jvdmpolm woensdag 01 januari 2020, 18:56:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
z21 en DR4088RB module:melders werken niet meer
hello,
ik werk met een witte z21 centrale en een DR488RB terugmeldersmodule en rocrail;nu alles heeft mooi gewerkt en nu plots  heb ik geen reactie meer van de melders:de meldermonitor geeft iets eigenaardigs aan nl de sensor :"jan" adres 10000;  "jan" is de ID naam van mijn z21 centrale;dit geeft de monitor aan als terugmelder! anders niks geen enkele van de 16 melders (2 per blok);ook het rood ledje op de module werkt niet.In het trace bestand van rocrail zie je dus ook dat hij deze melder niet kent.trying to match sensor event: [jan] id=[] 0:10000 uidname=[] state=0 code= regval=0 info=
  5258 sensor key: 0_10000_jan_
  5278 unregistered sensor event: [jan] 0:10000 uidname=[]
help!jvdm
Re: z21 en DR4088RB module:melders werken niet meer
Hoi Jan (?)
Volgens mij heb je nu in 3 topics dezelfde vraag gesteld.
Daarnaast heb je een aantal regels uit de tracefiles van Rocrail gekopieerd en daar een onjuiste conclusie aan verbonden (denk ik).
Ik begrijp ook dat de paniek misschien even toeslaat als je als beginner het even niet meer weet. Daar heb ik ook gezeten in het begin  ;)

Wat er bij jou precies aan de hand is, is lastig vast te stellen. Je schrijft in een ander topic dat alles goed werkte en dat na het aansluiten van een nieuw blok het niet meer werkt.
Persoonlijk zou ik dan de fout niet in Rocrail zoeken maar in je aansluitingen. Heb je de verbinding tussen je z21 en de DR4088RB gecontroleerd? Zit de stekker in de juiste poortjes?
Heb je nog een tweede DR4088 om een defecte terugmelder uit te sluiten?

Succes, en laat vooral even weten of het lukt of niet. En wat je precies gedaan hebt, vooral als het nog niet lukt.

Albert.
Re: z21 en DR4088RB module:melders werken niet meer
dag albert,
ja alles heeft gewerkt;ik heb ook een dienstrooster aangemaakt en alles werkte goed.heb ook alles losgekoppeld en getest ;ook de DR4088RB module getest op een amart stuk spoor waarop een blok met in en enter melder aangesloten:ook dat werkt niet.Een aparte DR4088 bij aangesloten via de rbus ,daar 2 melders op getest ook geen resultaat.
wat kan ik nog doen om de module te testen ?Is deze wel goed geprogrammeerd ?
jvdm
Re: z21 en DR4088RB module:melders werken niet meer
 @citaat2 als je elke keer een nieuw topic opstart zonder antwoorden te geven in het andere topic raken de helpers ook de draad kwijt;


mvg,
Michel
Re: z21 en DR4088RB module:melders werken niet meer
Beste Jan,
Ik stel voor dat je reageert op de vragen in je andere topic:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=77835.msg1333687#msg1333687

Daar hebben anderen al een paar zinvolle vragen gesteld. Een pasklaar antwoord ga je niet direct krijgen omdat niemand hier over een glazen bol beschikt.

Albert.