Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

geen meldingen meer.

Gestart door jvdmpolm maandag 30 december 2019, 14:42:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
geen meldingen meer.
Lid sinds: 2019

offline
geen meldingen meer.
 Geachte,

Ik werk met een witte z21 centrale ,een DR4088Rb en een DR4018 en rocrail software.

Nu heb een nieuw blok toegevoegd met twee melders alles correct aangesloten en nu geen enkele melder werkt nog (geen rood led meer);dus terug laatste bijgemaakt blok met melders terug verwijderd maar geen meldingen meer;LOK?S rijden handmatig en virtueel auto, ook automatisch maar reageren niet gezien de melders niet werken_;ook op het railplan pinken de meldpunten niet naar rood.
Alle verbindingen lijken ok ,toch een beetje ten einde raad:is dit een hardware probleem of kan ik iets verkeerd gedaan hebben??

jan vandemoortele
Re: geen meldingen meer.
Hallo Jan,

We gaan eens beginnen aan het begin:
- Rij je met 2-rail of 3-rail?
- Welke versie van de DR4088RB (de CS of de Opto)?
- Heb je de draadjes van de nieuwe blokken losgemaakt om te kijken of de melder dan wel weer reageert?
- Heb je een foto van hoe je het een en ander aangesloten hebt?

Groet Ronald.
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2012

offline
Re: geen meldingen meer.
en nog een paar puntjes als toevoeging aan die van Ronald:


-waar zie je geen meldingen meer? in de app of in rocrail?
-de app heeft soms kuren (constant melding of geen melding) :arrow: volledig heropstarten
-draadjes goed aangesloten aan de dr4088,soms zitten ze niet diep genoeg?


mvg,
Michel
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2019

offline
Re: geen meldingen meer.
ronald,michel
ik werk met een 2 _rail en DR4088RB CS versie ;nieuwe blokken gelost en getest zonder.geen reslutaat
werk met rocrail nniet met de app.
ik heb nu ook de dr4088rb alleen getest op een stuk volledig afgezonderd spoor met 1 blok en 2 melders :geen resultaat
de groens led pinkt de witte led brandt continu maar geen rode led die knippert als de lok voorbij komt.
Noteer dat alles goed heeft gewerkt zelfs automatisch rijden met een dienstrooster.
de aansluitingen moeten goed geweest zijn dus.
jvdm
Re: geen meldingen meer.
Citaat van: jvdmpolm op donderdag 02 januari 2020, 18:50:20

de groens led pinkt de witte led brandt continu maar geen rode led die knippert als de lok voorbij komt.

Jan,
Welke groene, witte en rode led bedoel je eigenlijk?

Albert.
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2019

offline
Re: geen meldingen meer.
Op de Dr4088RB MODULE.
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2012

offline
Re: geen meldingen meer.
heb je een foto van je aansluitingen?
kreeg je daarvoor de meldingen te zien in Rocrail?
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2019

offline
Re: geen meldingen meer.
Ik zie ook geen meldingen op het rocrailplan als de loc voorbij een melder komt pinkt de melder rood.Dat gebeurt ook niet.
De foto stuur ik straks.
Dank voor je hulp.
Jvdm
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2012

offline
Re: geen meldingen meer.
dus de loc rijdt handmatig via rocrail,
gebruik je de z21 -app? zo ja,zie je daar de meldingen?


mvg,
Michel
Re: geen meldingen meer.
Hoi Jan,
Heb je iets aan dit topic? Daar wordt gesproken over het resetten van de Z21 na verkeerd aansluiten van een X16 module.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91404.0;topicseen

Albert.
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2019

offline
Re: geen meldingen meer.
heb ik nu geprobeerd zonder resultaat.Hierbij enkele foto's van de aansluitingen;heb alles ontkoppeld en herbegonnen;ik blijf erbij dat de terugmelder defect is.Heb navraag gedaan bij Digikijs wacht al 4 dagen op antwoord (nieuwjaar).
ofwel rocrail?
jvdm
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2012

offline
Re: geen meldingen meer.
heb je van in het begin met die 2 modules gewerkt? je hebt die 2de niet later bijgevoegd?


mvg,
Michel
Re: geen meldingen meer.
Goed je hebt dus twee verschillende DR4088's De RB-uitvoering en de S88-N uitvoering. Heb je bij de eerste module (de RB) aangegeven dat er een S88-N-module gekoppelt is? Je hebt nu namelijk een S88-N module aan je RB-module gekoppelt, dat is geen probleem maar de RB-module moet weten hoeveel s88-modules aangesloten zijn. Zie ook pagina 4 van de handleiding.

Groet Ronald.
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2019

offline
Re: geen meldingen meer.
ja ,ik heb de 2 nog maar toegevoegd  maar het probleem bestond al;ik heb ook de tweede module met de z21 maintenance erbij geprogrameerd zodat er nu 4 module zijn geprogrameerd.Heb ook de 2 module al terug weggenomen alles opnieuw geprogrameerd zoals in het begin en hertest:altijd hetzelfde resultaat.geen meldingen van de melders noch op het rocrailplan waar de groene melders rood worden en op de module waar het roodledje flikkert als de loc stroom afneemt van de melder;
Jvdm
Re: geen meldingen meer.
Hoi,

Goed, de DR4088RB dient module adres 1 te krijgen met 4 modules. De tweede module hoef je niet te programmeren. Deze is niet te programmeren omdat het een S88-N-versie is. Dus volg de procedure in de handleiding. Dan zou het moeten werken.

Groet Ronald.
Re: geen meldingen meer.
Lid sinds: 2019

offline
Re: geen meldingen meer.
ok zo had ik alles gedaan de dr4088rb geprogrameerd volgens deze handleiding,,zonder de 4088 aan te sluiten .
you tube uitleg gevonden in het duits waar het mooi voorgetoond wordt;dus dat moet juist zitten ,denk ik.
jvdm