Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Simplon Orient Express

Gestart door Prosper zondag 29 december 2019, 16:25:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Simplon Orient Express
Prosper
gast

Simplon Orient Express
Hallo,

Ik zou op termijn een Orient Express set willen aanschaffen, occasie uiteraard, anders niet te betalen! :)

Wat ik mij afvraag, hoeveel sets heeft Marklin over de jaren heen uitgebracht? Ik vind de 5 delige blauwe set terug en een 7 delige bruine set. Zijn de wagons ooit beschikbaar geweest apart of altijd als set? Mijn voorkeur gaat wel uit naar de blauwe set, gezien ik op mijn baan vooral tijdperk 1, 2 en 3 wil.
Re: Simplon Orient Express
Herkenbaar... Ook een tijdje naar op zoek geweest en lastig te vinden.
Laatst uitgebrachte sets waren in 2015 dacht ik, en voor zover ik weet zijn deze rijtuigen niet los uitgebracht door Märklin, maar kan er naast zitten.
Toch maar een duik in de beurs gedaan voor de nieuwe sets die over 2 maanden leverbaar zijn.

Groet, Leo
Re: Simplon Orient Express
Dit nog gevonden op de site van Marklin:

42795: 5 delige set, 2015.
42796: 2 delige aanvullingsset, 2015.

42791: 3 delige set, 2020.
42790: 5 delige set, 2020.

Tof Leo, moest ik van het jaloerse type zijn, ik zou jaloers zijn!  :D
Re: Simplon Orient Express
Lid sinds: 2019

offline
Re: Simplon Orient Express
Er zijn er tig sets met 5 blikken wagens en sets met lok en 5 blikken wagons en met 6 wagens.
De afgelopen 10 a 15 jaar is er nu een kunststof / plastic variant ook los en met stoomlok en een bruine variant bestaande uit 5 wagens plus 2 uitbreiding dacht ik. Op de bekende cataw puntje puntje gaan ze meestal voor flink wat centjes vind ik zelf. Al kan je soms geluk hebben. Wat betreft prijzen beurzen geen idee. Je betaalt voor de naam ben ik bang andere wagonsets uit periode III en IV hebben betere prijzen. Periode I en II personenwagen sets zijn tweedehands meestal duurder.
Re: Simplon Orient Express
Lid sinds: 2008

offline
Re: Simplon Orient Express
42754: set van 5 rijtuigen (2x WL, 1x WR, 2x D) in bruine kleur (waarvan WR creme/bruin) is naar verluidt uitgebracht zonder toestemming van CIWL, en zou daarom destijds "onder de toonbank", verkocht zijn.
42755: set van 5 rijtuigen (2x WL, 1x WR, 2x D) in bruine kleur (waarvan WR en 1 WL creme/bruin). Helaas is het interieur van de WR verkeerd om gemonteerd. Je ziet dus tafeltjes achter de keukenramen...