Volgens mij moet dat kunnen. (uitgaande van 3rail, omdat het systeem zo simpel is)
De stroomdetectie doe je met de middenrail. De rode draad gaat naar de terugmelder, en van daaruit naar de geïsoleerde middenrail. De niet gedetecteerde delen met de diode truc hebben voor de rest geen invloed op de massa detectie. De stroom detectie zelf gebeurt met behulp van opto-koppelers, en middenrail heeft dus geen elektrische verbinding met de S88-bus.
De massadetectie sectie gaan van massa naar massa, met de eerste melder aan massa voor ontstoring. Bij een baan opgezet met common massa boosters/centrale is hier geen probleem te verwachten. Bij H-Brug centrales/boosters zal je beter op de volledige isolering moeten letten van zowel de middenrail als buitenrail.
Terug komend op het 'omdat het systeem zo simpel is'; het consequent aansluiten van de rode draad (rijspanning) en bruine draad (massa) op de rails is een stuk duidelijker als een 'linker' of 'rechter' rail.
Jan-Peter