Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Stroom en massa detectie op S88n

Gestart door Henk (Kaleb) zaterdag 28 december 2019, 11:46:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stroom en massa detectie op S88n
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Stroom en massa detectie op S88n
Ik heb al even zitten googlen maar vind geen duidelijk antwoord op de volgende vraag:

Kan en mag ik ongestraft stroomdetectie en massadetectie (opto) melders op 1 s88n string aansluiten waarbij de 1e melder (SDD) aan de massa "hangt"?

Het gaat niet om het waarom maar om de vraag: zijn er problemen of andere (voor mij) onvoorziene zaken te verwachten.
Re: Stroom en massa detectie op S88n
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Stroom en massa detectie op S88n
Volgens mij moet dat kunnen. (uitgaande van 3rail, omdat het systeem zo simpel is)

De stroomdetectie doe je met de middenrail. De rode draad gaat naar de terugmelder, en van daaruit naar de geïsoleerde middenrail. De niet gedetecteerde delen met de diode truc hebben voor de rest geen invloed op de massa detectie. De stroom detectie zelf gebeurt met behulp van opto-koppelers, en middenrail heeft dus geen elektrische verbinding met de S88-bus.

De massadetectie sectie gaan van massa naar massa, met de eerste melder aan massa voor ontstoring. Bij een baan opgezet met common massa boosters/centrale is hier geen probleem te verwachten. Bij H-Brug centrales/boosters zal je beter op de volledige isolering moeten letten van zowel de middenrail als buitenrail. 

Terug komend op het 'omdat het systeem zo simpel is'; het consequent aansluiten van de rode draad (rijspanning) en bruine draad (massa) op de rails is een stuk duidelijker als een 'linker' of 'rechter' rail.

Jan-Peter 
Re: Stroom en massa detectie op S88n
Citaat van: Kaleb op zaterdag 28 december 2019, 11:46:01
Ik heb al even zitten googlen maar vind geen duidelijk antwoord op de volgende vraag:

Kan en mag ik ongestraft stroomdetectie en massadetectie (opto) melders op 1 s88n string aansluiten waarbij de 1e melder (SDD) aan de massa "hangt"?


Ja.
Re: Stroom en massa detectie op S88n
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Stroom en massa detectie op S88n
Duidelijke antwoorden. Dank daarvoor. Ik kan weer verder met het denkwerk.