Nieuws:

Er zijn 300 wagons verkocht!! Laat de actie doorgaan en bestel in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Ontkoppelrail C-rail

Gestart door pinkf donderdag 31 januari 2008, 11:36:11

Ontkoppelrail C-rail

hoge bergen, het liefst zwitsers

Ontkoppelrail C-rail
Wie heeft er pos./neg. ervaringen met de ontkoppelrail van het C-rail systeem.

Ik wil op afstand gaan ontkoppelen.

En ben benieuwd naar de ervaringen van andere forumleden.

mvg pinkf
Re: Ontkoppelrail C-rail
wbvreeuwijk
gast

Pinkf,

Ik had op zich wel goede ervaringen met de ontkoppelrail maar heb nu een probleempje met de ontkoppelrail in combinatie met de Lux 9620 schoonmaak combi (zie draadje over de Lux schoonmaaktcombi).

De rails ontkoppeld goed, maar soms moet de trein/wagon er langzaam overheen rijden terwijl de ontkoppelrail geactiveerd is om ze los te koppelen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gegroet,
Bas.

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

Citaat van: pinkf op donderdag 31 januari 2008, 11:36:11
Wie heeft er pos./neg. ervaringen met de ontkoppelrail van het C-rail systeem.

Ik wil op afstand gaan ontkoppelen.

En ben benieuwd naar de ervaringen van andere forumleden.

mvg pinkf

Je kunt natuurlijk ook gewoon digitale koppelingen van bijvoorbeeld Krois of Roco in je locs bouwen. Die ontkoppelen zichzelf ;)

Groetjes,
Menno
OmeLaurus
gast

Die ontkoppelrail is echt dramatisch..
maakt een takkeherrie en ontkoppeld ook nog eens slecht..
vooral kortkoppelingen zijn een probleem..

Ik wilde ooit een rangeerheuveltje maken maar dat ding weigerde meer dan de helft van de tijd goed te ontkoppelen.. het lullige is dat er geen knap alternatief is..

mvg pinkf
Citeer

Je kunt natuurlijk ook gewoon digitale koppelingen van bijvoorbeeld Krois of Roco in je locs bouwen. Die ontkoppelen zichzelf ;)

Groetjes,
Menno
hallo,Menno
ik heb juist slechte ervaring met automatisch ontkoppelingen, ik heb een marklin br 50 met aot koppeling, dit is echt een crime :x als er 3 wagens achterhangen verliest hij ze geheid in elke bocht :x bij 4 wagentjes leeg neemt hij ze al niet meer mee! dus die loc rijd altijd alleen :( en word dus niet ingezet :shock: leek in de beschrijving zeer leuk om te rageren maar niks nada. hopelijk ben ik de enige die hier last van heeft :?
graag reacties :D

foxy

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

Citeer
hallo,Menno
ik heb juist slechte ervaring met automatisch ontkoppelingen, ik heb een marklin br 50 met aot koppeling, dit is echt een crime :x als er 3 wagens achterhangen verliest hij ze geheid in elke bocht :x bij 4 wagentjes leeg neemt hij ze al niet meer mee! dus die loc rijd altijd alleen :( en word dus niet ingezet :shock: leek in de beschrijving zeer leuk om te rageren maar niks nada. hopelijk ben ik de enige die hier last van heeft :?

foxy

Heb hier helemaal geen last van. Ik gebruik ook de nieuwe Krois MK2 koppelingen, niet de oudere UV1, UV2 of nieuwere MK1. De MK2 heeft namelijk ook een koppelingsbeugel net zoals Roco universeelkoppelingen. Hierdoor kan de koppeling van de wagons niet van de digitale koppeling van de lok afglijden........

Hier een MK2 ingebouwd in mijn verbouwde Br146.1
Groetjes,
Menno
Tighfield
gast

Hallo,

Ik heb 16 ontkoppelrails in mijn baan, aangestuurd via mijn Central Station. Ik heb nog niet een probleem gehad hiermee. Alles functioneert prima.

Groetjes

Tighfield :D
Citaat van: madmenno op donderdag 31 januari 2008, 21:22:00
Citeer
hallo,Menno

foxy

hallo,mad menno.
ik bedoel geen later in of aanbouw maar die orgineel ingebouwde van marklin  op de br50 uit start set.
foxy

Heb hier helemaal geen last van. Ik gebruik ook de nieuwe Krois MK2 koppelingen, niet de oudere UV1, UV2 of nieuwere MK1. De MK2 heeft namelijk ook een koppelingsbeugel net zoals Roco universeelkoppelingen. Hierdoor kan de koppeling van de wagons niet van de digitale koppeling van de lok afglijden........

Hier een MK2 ingebouwd in mijn verbouwde Br146.1
Groetjes,
Menno

Citaat van: OmeLaurus op donderdag 31 januari 2008, 12:45:56
Die ontkoppelrail is echt dramatisch..
maakt een takkeherrie en ontkoppeld ook nog eens slecht..
vooral kortkoppelingen zijn een probleem..

Ik wilde ooit een rangeerheuveltje maken maar dat ding weigerde meer dan de helft van de tijd goed te ontkoppelen.. het lullige is dat er geen knap alternatief is..

Ik heb zelf geen ervaring met de ontkoppelrails van C-rail. Wel met die van M-rails. Deze werkt ongeveer gelijk met die van C-rails.

Ook in M-rails maakt de ontkoppelrail een takkeherrie en heeft ook problemen met kortkoppelingen.

Voor en achter de ontkoppelrails moet je rechte rails plaatsen want als de wagonnen in een bocht staan komen de kortkoppeling mechanisch onder spanning te staan. Dan ontkoppelt de zaak niet, maar worden de wagonnen opgepakt.
Met de hand krijg je wagonnen in een bocht ook niet ge- en/of ontkoppelt !

Bij erg lichte wagonnen kunnen trouwens altijd opgetild worden.

Toch werkt de ontkoppelrails redelijk goed, ook in de rangeerheuvel.
Op mijn website (zie wereldbol naast bericht) staan fotos en filmpjes.

Een alternatief is de Marklin Telexkoppeling, zoals op deze loc:

groetjes
Henk

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.