@Michel,
Ik ging er vanuit dat het importeren allemaal goed ging (
exporteren had ik wel getest en in Excel geopend), maar van een goede backup is er pas sprake, als er een succesvolle restore heeft plaats gevonden.
Dus een Excel Export gedaan om erna in een paar stappen (
gewoon de aanwijzingen volgen) het Excel bestand te importeren in TrainDB.
Hiervoor heb ik bij
TrainDB.nl een test accountje gemaakt (
zonder licentie) en hiermee de stappen uitgevoerd.
Tijdens de laatste stappen waren er nog wat kleine meldingen, maar dat waren wat velden die ik niet goed had ingevuld, dus onnodig.
Één puntje, want toen ik de helft van de kaarten handmatig had verwijderd (
bulk verwijderen werkt alleen maar in de licentie versie), bleek een 2de import niet alert te zijn op dubbele kaarten, dus had ik ineens meer locomotieven dan de bedoeling was (
maar dat vat ik ook maar een beetje als 'gebruikers-foutje').
De afbeeldingen worden niet opgeslagen in de Excel export (
wat redelijk vanzelfsprekend is), maar die heb je tijdens het aanmaken van de kaarten natuurlijk ook al van je harde schijf / cloud of gewoon van Internet weggehaald.
Groeten,
Jan