Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

kapotte geluidsdecoder???

Gestart door digi-jacques woensdag 30 januari 2008, 22:44:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kapotte geluidsdecoder???
digi-jacques
gast

kapotte geluidsdecoder???
Ok....., mijn V188-001 geeft dus geen geluid meer , heb er de kapotte decoder bij gekregen , incl speakertje, iemand enig iedee waar ik zou moeten beginnen met kijken???? of wordt dit een kwestie van
a; nieuwe
b; repareren

eh help??????
Re: kapotte geluidsdecoder???
digi-jacques
gast

Re: kapotte geluidsdecoder???
eeeehhhh :shock:

moet even mijn bericht uitbreiden...... :oops: heb dus de bekende ballen verstand van dit soort elektronika, zou dus niet weten waar te kijken, dus eigenlijk moet optie b worden...., wie kan, of weet iemand die hier eens naar zou kunnen kijken, preferabel in de buurt van het Gooi (km of 50???)

Re: kapotte geluidsdecoder???
Heu  :shock: :shock:  ik snap het niet, je hebt de kapotte decoder en luidspreker er bij gekregen. Is het de bedoeling om die decoder te herstellen?
Re: kapotte geluidsdecoder???
digi-jacques
gast

Re: kapotte geluidsdecoder???
sorry sorry sorry

ff helemaal opnieuw....

ik heb gekocht een v188 diesel elektrische lok.

origineel gezien moet hij ook twee geluiden maken, bedrijfsgeluid en een hoorn.

doch dit werkte niet, dus heeft de vorige eigenaar er een andere decoder ingezet, zodat de lok mooi loopt, met optrek en afrem vertraging.

de oude decoder is er dus uitgehaald, alsmede het speakertje, en die twee heb ik er los bij gekregen....

zo, dat was het dan wel, althans het goede verhaal, mijn excuses voor de verwarring.

en dan nu weer naar het eerste bericht met mijn oorspronkelijke vraag.......
Re: kapotte geluidsdecoder???
Heeft de vorige eigenaar een decoder geplaatst met sound?
Re: kapotte geluidsdecoder???
digi-jacques
gast

Re: kapotte geluidsdecoder???
nope......, een gewone, doch voor 80 adressen.....
Re: kapotte geluidsdecoder???
Dan is volgens mij de enige mogelijkheid een decoder met sound aanschaffen en plaatsten of laten plaatsen.
Re: kapotte geluidsdecoder???
digi-jacques
gast

Re: kapotte geluidsdecoder???
 :(

had daar al een beetje rekening mee gehouden, ook qua prijs, een nieuwe v188 kostte zo 429,00 volgens de marklin site......, heb er een kwart van deze prijs voor betaald.......

ga maar eens op zoek dan....