Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting

Gestart door Looney Tunes zaterdag 21 december 2019, 20:21:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
Degene die regelmatig wat ombouwen kennen het wel, een schoeffitting in een loc/wagon zit waarbij 1 zijde aan de massa zit.
Nu zijn er ledlampjes welke in de schroeffitting passen, zoals op onderstaande foto. Maar die hebben nog de issue dat ze flikkeren (en dat is iets waar ik zelf echt niet tegen kan).


Nu bestaan er wel steekfittingen, maar dan is er nog een gloeilamp, en een ledje in zo'n fitting frutten vind ik er niet mooi uit zien. Dus ik heb eens zitten te denken en kwam op de volgende oplossing.
Een lasergesneden houder, waar...


een ledje precies in past.


En waarbij het geheel dan zo in de schroeffitting gedrukt kan worden, waarbij het geheel geklemd zit. En omdat het ledje niet aan de massa hangt, is het geflikker over. :)

Re: Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
Dat is wel handig :)

Heb je soms de afmetingen/tekening?

groeten,
Dylan
Re: Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
Dylan,

schuifmaat !.  ;)

Mvg Gert
Re: Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
Dat kan ook...

groeten,
Dylan
Re: Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
leuk als men mooie oplossingen aanbrengt en dan alleen de foto's deelt of het vervolg een staatsgeheim zou zijn. :P
Re: Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
 @citaat Wat zou het vervolg dan moeten zijn...? Meer dan een ledje in een houder is het niet.
En hoe een railbus omgebouwd wordt is al vaak genoeg getoond, dus vandaar dat ik daar geen verslag van heb.

@Dylan, wat heb je het liefst?
Re: Flikkervrije led verlichting bij een schroeffitting
Een CAD tekening is natuurlijk het handigst :)

groeten,
Dylan