Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

scenery treinbaan

Gestart door pinkf donderdag 19 december 2019, 22:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
scenery treinbaan
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
scenery treinbaan
LS,

Op mijn best wel grote M-baan is de scenery eigenlijk belangrijker dan de treinen/techniek.
Zo zijn er vele bergen, tunnels, bruggen, huisjes, etc.
Zijn er mede forumleden die ook zo'n soort baan hebben?
Laat dat dan eens weten, eventueel via een Persoonlijk Bericht.

mvg pinkf
NB Ik woon in Rotterdam en vind contact via dit forum welkom.
Re: scenery treinbaan
nobody
gast

Re: scenery treinbaan
 @citaat Je bent lid sinds 2008. Lees je wel eens bijdragen van anderen?
Zo ja, dan kun je weten dat het wemelt van de fraaie scenery banen.
Op mijn M rail baan, is scenery van ondergeschikt belang.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: scenery treinbaan
 @citaat
Wat zijn we weer lief/ vriendelijk voor mekaar zeg.... :(


Edit Frenkievee: citaat van gehele voorgaande bericht verwijderd
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: scenery treinbaan
Ik snap het antwoord van Wim (nobody) wel, want als het om het delen van kennis over scenery bouwen gaat, zijn hier idd erg veel voorbeelden te vinden.
Wanneer je dit onderdeel wat minder goed beheerst, zakt je de moed soms wel in de schoenen. Vandaag keek ik nog even naar de nieuwe update van (de bouw van) Virgental van forumlid dezee en heb de rest van dat topic ook weer eens doorgebladerd. Dat is een top voorbeeld hoe je scenery maakt, dus pinkf, als je een mooi voorbeeld zoekt, kijk daar eens. Het is zeker een relatief grote baan en aan bruggen etc. geen gebrek.
Als je wilt weten hoe je e.e.a. maakt, zijn er voldoende voorbeelden, maar (i)Tom geeft de beste tip: gewoon doen. Het is blijkbaar een kwestie van proberen (maar niet iedereen zal daar even handig in zijn).
Succes.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: scenery treinbaan
Als het voor jou van ondergeschikt belang is waar bemoei je je dan mee,en alleen op de manier waarop al. :thumbdown:
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: scenery treinbaan
 :thumbup:
Re: scenery treinbaan
nobody
gast

Re: scenery treinbaan
 @citaat @citaat Frans, dank je wél voor je belangwekkende bijdrage... :D
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2018

offline
Re: scenery treinbaan
Ik snap de reactie van nobody wel. Ik kom ook veel op het Tweakers forum en daar verwacht men zeker wat inzet van de topic starter dat deze al gezocht heeft en er dan nog niet uit komt dan kan je het vragen. Op dit forum worden de meest basic vragen nog gesteld waarbij je met een beetje zoeken zo een antwoord hebt. Dat gezegd hebben is de onderliggende vraag van dit topic denk ik anders. Ik denk dat de topic starter bedoelt dat hij graag in persoonlijk contact komt met mensen met zo'n baan zodat hij fysiek kan kijken hoe die het gedaan hebben.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: scenery treinbaan
Citaat van: nobody op vrijdag 20 december 2019, 12:33:20
@citaat @citaat Frans, dank je wél voor je belangwekkende bijdrage... :D

Niets te danken voor je vriendelijke antwoorden en hulp aan anderen met de zelfde hobby die alleen maar op zoek is mensen die ook een treinbaan hebben.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: scenery treinbaan
 @citaat @citaat Ik denk dat je daarmee de spijker op de kop slaat Sjoerd! :thumbup:

Ach ja, het zijn hartverwarmende tijden zo rond Kerst ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: scenery treinbaan
Citaat van: LordSinclair op vrijdag 20 december 2019, 12:41:19
Ik snap de reactie van nobody wel. Ik kom ook veel op het Tweakers forum en daar verwacht men zeker wat inzet van de topic starter dat deze al gezocht heeft en er dan nog niet uit komt dan kan je het vragen. Op dit forum worden de meest basic vragen nog gesteld waarbij je met een beetje zoeken zo een antwoord hebt. Dat gezegd hebben is de onderliggende vraag van dit topic denk ik anders. Ik denk dat de topic starter bedoelt dat hij graag in persoonlijk contact komt met mensen met zo'n baan zodat hij fysiek kan kijken hoe die het gedaan hebben.

Stomme vragen bestaan niet,stomme antwoorden wel jn dit geval.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: scenery treinbaan
Hierbij een paar foto's van mijn zwitserse dorp, compleet met groot hotel.

En natuurlijk een echt zwitsers tafereel: de versierde koeien die van de alm afkomen aan het einde van de zomer.

mvg pinkf
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2009

offline
Re: scenery treinbaan
Hoi Pinkf ziet er al erg sfeervol uit. Wat tips zorg dat je niet onder de rails kunt kijken en camoufleer je grondplaten van je huisjes. Als je er nu verlichting in doet schijnt het door. Zelf ligt mijn baan weer volledig op zijn kop door andere ideeën maar ben ook meer sceneryman dan rijder. Kijk maar eens op landendriehoek bij baanbouw. Is wel tijdje terug mijn bijdrage maar dat komt door drukte privé.
Succes gr henk
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: scenery treinbaan
Leuke baan! Mooi aangekleed ook, ik denk wel dat de hiervoor genoemde tips het geheel nog mooier kunnen maken.

Nog wat meer foto's van de rest van je baan worden vanuit zeker gewaardeerd, altijd leuk om andere banen te zien.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2015

offline
Re: scenery treinbaan
Er ontbreekt nog een essentieel onderdeel. En dat is een hek naast het spoor. Is nu super onveilig voor de bewoners van het dorp.

Verder old school scenery, prima!

MvG,

Timaximus.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: scenery treinbaan
Dank voor alle verschillende reacties en opbouwende kritiek!

En zoals gemeld: ik zou graag in contact komen met scenery bouwers, die met M-rijden en die wonen in de regio Rotterdam - Den Haag.

mzvg pinkf  :) :) :)
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re: scenery treinbaan
@citaat: Dat begreep ik al uit de eerste reactie. Waarin je dat ook al aangeeft. Ik kan mij dat wel voorstellen dat je wat contacten vanuit je hobby wil opdoen. Dat was volgens mij de bedoeling van het starten van dit draadje :)

Bij de stamtafel in Rotterdam kom je toch al? Zijn daar geen mensen waarvan je zegt: Even uitnodigen voor een kop koffie thuis? Dan zal je vanzelf merken of het gezellig is. Dan heb je wat over de hobby te praten.

Opbouwende kritiek heb ik nog wel  ;) Begin eens je berichten met je echte naam te ondertekenen. Dat wekt meer vertrouwen dan alleen met je forumnaam. Je wil toch iemand kunnen aanspreken.

Groet Ronald.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: scenery treinbaan
ondertekenen met mijn echte naam is idd. een goed idee!

mvg Hans  :) :) :)
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2014

offline
Re: scenery treinbaan
Citaat van: LordSinclair op vrijdag 20 december 2019, 12:41:19
Ik snap de reactie van nobody wel. Ik kom ook veel op het Tweakers forum en daar verwacht men zeker wat inzet van de topic starter dat deze al gezocht heeft en er dan nog niet uit komt dan kan je het vragen. Op dit forum worden de meest basic vragen nog gesteld waarbij je met een beetje zoeken zo een antwoord hebt. Dat gezegd hebben is de onderliggende vraag van dit topic denk ik anders. Ik denk dat de topic starter bedoelt dat hij graag in persoonlijk contact komt met mensen met zo'n baan zodat hij fysiek kan kijken hoe die het gedaan hebben.
Dit is ook de reden dat ik niks meer doe met tweakers omdat ik mee in het grijze gebied tussen leek en kenner bevind je kreeg meer nutteloos reacties dan nuttige omdat er toen te veel mensen waren met een hoge pet van zichzelf.
Hier is tenminste voor elk niveau begrip en hulp.
Voor scenery werkt gewoon de tijd factor in het nadeel genoeg ideeën maar niet de tijd om het allemaal uit te voeren.
Re: scenery treinbaan
Lid sinds: 2020

Oude rot in de techniek

offline
Re: scenery treinbaan
O, O, O,
gaat de gespreksvoering hier zo, op dit forum????
Dan ga ik al snel afhaken. 

Zoals eerder al aangegeven:  stomme vragen ..............

Niet iedereen is zo vindingrijk, en heeft daar dus hulp bij nodig. :thumbup: :thumbup:
Aan de andere kant is ook te verwachten dat er al veel info voorhanden is en dat zelfredzaamheid tegenwoordig toch wel een "must" is.
(al die app-jes, programma's, informatie en forums). Internet is opgezet als een informatie netwerk....

MoVi