Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin CS3 seinplaten maken

Gestart door Adjebelle donderdag 19 december 2019, 16:31:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Marklin CS3 seinplaten maken
Heeft iemand goede ervaringen met het maken van nieuwe seinplaten in CS3?
Ik ben echt benieuwd of iemand bijvoorbeeld een heel schaduwstation ingegeven heeft.
Zo ja, hoe dan?
Ik ben al een hele tijd aan het klooien met het draaien, verbinden, etc. maar ik krijg het niet netjes voor elkaar. Verbindingen springen met grote bochten naar punten waar ik die helemaal niet wil hebben; Een stukje schaduwstation vult al zowat het gehele beeld want je moet sporen zo ver uit elkaar leggen dat de een niet verbonden gaat worden met de ander, etc. Het is wat mij betreft dan ook zo vreselijk ongebruiksvriendelijk dat ik het maar laat en een ander besturingsprogramma via PC blijf gebruiken. Dit is gewoon niet te doen. Wat zijn jullie ervaringen er mee?
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Maak je gebruik van die spoorverloop-artikelen (zoals dat zo mooi vermeld staat in de handleiding - pagina 22)?
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Hi,

ik ken je naam niet, maar zoals eerder vermeld: sporenverloop gebruiken.
Misschien eerst even knoeien op een test seinplaat...
Hierbij een foto van mijn schaduwstation, nog niet optimaal  :D, maar t werkt voor mij

Grtz
Wim
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Wim
Als je nog een spoorverloop artikel toevoegd, kan je de sporen strakker leggen en de bochten beter leggen.
Dus op sommige stukken 2 spoorverloopartikelen gebruiken, ipv de 1 per spoor die je nu gebruikt.
Als je dan het spoorverloopartikel verplaatst of draaid krijg je een strakker geheel, minder kronkels.

Volgens mij gebruik je ook niet de laatste 2.0.0 of 1.4.x versie, omdat ik de knop grid uitlijnen niet zie op je schermafdruk.
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Alex,

dank je voor de tip, ga dit zeker doen
Grtz
Wim
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Uit een eerder bericht van VT.....op een ander draadje zag ik al dat je veel meer sporenverloop moet toevoegen wat ik obv de Startpackung uitleg had gedaan. Nu leg ik bijvoorbeeld tussen elke bezetmelder een sporenverloop aan weerskanten en nu gaat het al stukken beter! Dat helpt dus echt zoals je al geadviseerd werd...!
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Goodie, tx  :thumbup:
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Het begint zachtjes te dagen hoe e.e.a. op de seinplaat moet komen. Zie in bijlage de lay out van het schaduwstation. let op de (vele-) spoorverbindingen die ik gebruikt heb om e.e.a. netjes uitgeleind te krijgen. De S88 bezetmelders zet je gewoon op de route waar je die wilt hebben. Die nestelen zich vanzelf zodra je ze op een route zet. Nu het dus wat beter gaat lukken ga ik toch ook door om de rest van de baan erbij te gaan zetten, want het werkt wel prettig nu het e.e.a. goed staat.
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Jouw seinplaat is een ?plaatje?....respect hoor
Grtz
Wim
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Ik zou alleen die slinger aan de linkerkant er uit halen. Voor de rest ziet het er prima uit :thumbup:
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
 @citaat , bedoel je rechter zetten of functioneel eruit halen?
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Haha...die "slinger" is eruit hoor. Ik had het ook al gezien. Dat zijn twee niet aangesloten wissels die over elkaar heen lagen.....hoorden uiteraard naast elkaar te liggen.
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Marklin CS3 seinplaten maken
 @citaat   :-) :-) :-)