Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

welke hoogvermogensets

Gestart door d.vanaalst woensdag 30 januari 2008, 09:46:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welke hoogvermogensets
Lid sinds: 2008

offline
welke hoogvermogensets
Hoi, even een vraag: ik heb een aantal loc's waarin ik op termijn (geld afhankelijk :lol:) hoogvermogensetjes in wil bouwen. Is er ergens een lijst te vinden welke setjes geschikt zijn voor welke locs?
Ik heb nu een br 216 uit een startset staan, en de 60760 set past daar niet in. De originele magneet is veel dikker. Niet opgelet, stom :(
Thanx
Re: welke hoogvermogensets
De Br 216 is in sommige uitvoeringen alleen om te bouwen naar hoogvermogen na enig freeswerk om de dikkere permanent magneet te kunnen ombouwen.
Re: welke hoogvermogensets
Misschien vind je hier wat je zoekt http://www.x-train.de/  Hopelijk is je kennis van het Duits goed.
Re: welke hoogvermogensets
Beste Dennis,

Kijk eens op mijn Site onder de knop "Downloads".
Daar vind je diverse info om binnen te halen.
Re: welke hoogvermogensets
De BR216 is er in meerdere uitvoeringen.
Je hebt ze met grote schijfcollectormotor maar de nieuwere hebben een trommelcollector. Hier zou de 60760 in moeten passen.
Waarschijnlijk heb je een oudere uitvoering en zal er een set 60904 in passen (pennen van magneet iets afvijlen). Deze is af fabriek niet meer leverbaar. Opvolger is de 60924 adviesprijs 119,-
Kijk eens of je op ebay nog een 60904 kan vinden.
Veel succes.
Erwin
Re: welke hoogvermogensets
De links zien er veelbelovend uit voor m'n toekomstige projecten. Dank voor deze reacties.
Over m'n br 216: Ik ben d'r inmiddels achter (via hfkern.de) dat m'n lok een LFCM motor had. Is uit de startset 2985 (m'n allereerste trein). Ik ga op zoek naar een passende inbouwset.
Thanx
Dennis