Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

V200 in brand !!!

Gestart door Nieuwenhuis dinsdag 17 december 2019, 11:06:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
V200 in brand !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
V200 in brand !!!
Een filmpje uit de jaren 60 van de DB over brand in de trein - nog steeds een aktueel onderwerp!
Fraaie beelden van een V200, inclusief het interieur, waar enkele forumleden wel heel blij van zullen worden ...

https://www.youtube.com/watch?v=7lboXvtNNzI

Groeten,

Erik.
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: V200 in brand !!!
 :thumbup: Bedankt.

Mooi te zien hoe de machinist nadat de brand is geblust bij de loc een sigaret opsteekt en de lucifer achterloos weggooit...
Dat terwijl het een waarschuwingsfilm is.
Re: V200 in brand !!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V200 in brand !!!
Ik had deze van de week ook al gezien, zat tussen de aanbevolen video's. ;)

@citaat In die tijd reden er nog stoomloks rond met vuur in de kist en vonken uit de schoorsteen.
Dan let je niet op een lucifer meer of minder. :-)
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: V200 in brand !!!
Ook ik kreeg deze prachtige korte film al binnen op mijn telefoon bij de aanbevolen video's maar neemt niet weg dat ik weer genoten heb van deze door Erik geplaatste film. :P

Groet Michel
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2011

offline
Re: V200 in brand !!!
en wat ook leuk is: geen enkel gevaar van de rook, of van de stank. Ook niet van hitte van de vlammen. Een beetje fake.
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: V200 in brand !!!
Gelukkig waren het maar rookbommen en nepvuur voor de film.
Een echt brandende V200 is me teveel van het goede  :D

Trouwens; zonder bescherming in de rook en vlammen stappen om te blussen, is er tegenwoordig gelukkig ook niet meer bij.
Bedankt voor het plaatsen, Erik  :thumbup:

Grtz Tony
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: V200 in brand !!!
@Tony: en jij hebt er inmiddels ervaring mee!

Toch is het wel zo dat door de tegenwoordige veelvuldige toepassing van kunststoffen branden veel feller en heter zijn dan eertijds. In die V200 (mooie film!) zal het in eerste instantie alleen de olie en eventueel rubber zijn wat brandt. Als er al isolatie materiaal was toegepast hier en daar zal dat steevast asbest geweest zijn.

Het feit blijft natuurlijk wel staan dat je nooit zonder adembescherming zo'n met rook gevulde ruimte moet betreden.

F.
--
Piekert er niet over!
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: V200 in brand !!!
Gezien mijn forumnaam zullen jullie wel begrijpen dat dit filmpje mij verdrietig maakte.  ;) :D

Mvg Gert
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2011

offline
Re: V200 in brand !!!
 :-(
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: V200 in brand !!!
En beiden hadden s'anderendaags last van diaree (of noemen jullie dit buikloop) ?
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: V200 in brand !!!
Geinig filmpje. Een vloeistofbrand blussen met water is met de huidige inzichten ondenkbaar. Grote kans dat de olie op het water gaat drijven waardoor de brand zich verder verspreidt.
Re: V200 in brand !!!
Aliebengalie
gast

Re: V200 in brand !!!
Citaat van: guyremgabdel op dinsdag 17 december 2019, 22:40:03
(of noemen jullie dit buikloop) ?

Buikloop??? An de schijt bedoel je zeker...... :D

Zo kan ie wel weer ,  ja ik liet me ff gaan ..... sorry.

Mvg: Alex
Re: V200 in brand !!!
nobody
gast

Re: V200 in brand !!!
 @citaat Erger nog: Slingerschijt.
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: V200 in brand !!!
Nog enkele van dergelijke filmpjes van de DB: de eerste, in navolging op de film in de openingspost,
een voorlichtingsfilm over de gevaren van hoogspanning op de bovenleiding in de werkplaats:

https://www.youtube.com/watch?v=R9X3McAKiPc

De tweede film ook over veiligheid bij het werken aan het spoor en bovenleiding:

https://www.youtube.com/watch?v=9zp71FrZE14

De derde film, tevens een voorlichtingsfilm met o.a. de V100 en de V200 en enige sneeuwpret:

https://www.youtube.com/watch?v=96nwX99spvY

De vierde film lijkt het vervolg van de de voorgaande film, over werken aan het spoor in de sneeuw:

https://www.youtube.com/watch?v=Ee_2kz4BE8c



Groeten,

Erik.
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: V200 in brand !!!
Ook NS heeft zulke films gemaakt. Eind jaren 90 heb ook ik ambtshalve een cursus video ?Veilig werken bij NS? moeten bekijken. Was geen straf voor mij natuurlijk.
Re: V200 in brand !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: V200 in brand !!!
 @citaat Klopt Fokko :thumbup: :thumbup: Het onder de aandacht brengen van potentiële gevaren
tijdens het werken aan het spoor, is door de jaren heen ongewijzigd gebleven. :warning:

Ook wanneer je heden ten dagen aan het spoor moet werken is een Digitaal Veiligheidspaspoort
verplicht en dient men veiligheidsbewustzijnstraining (prachtig scrabble-woord!) te volgen via
Stichting RailAlert aan de Soesterweg te Amersfoort. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen
spoor van trein, metro en tram en de locatie van de werkzaamheden: zone A, B of bouwplaats.

Groeten,

Erik.
Re: V200 in brand !!!
pieterpost
gast

Re: V200 in brand !!!
De Duitse treinen uit die tijd zijn altijd toch wel iets heel anders.