Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin nieuwigheden 2020

Gestart door BW Rheine zondag 15 december 2019, 12:20:41

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: BW Rheine op zaterdag 18 januari 2020, 14:25:45
Br 44 zal die toch ook eindelijk eens komen hoop ik.(reactie 99 van 10103)  Maar, die is er toch nu...!!!!

Niet voor mij, met, ja en..

Okido, Wim

Hoi Wim,

Ik hoop dat de E94 eindelijk eens aangepakt gaat worden, net zoals dat eerder met de andere oudjes van Märklin is gedaan en zoals de Br 44 nu is aangepakt.

Groet, Marc
Re: Märklin nieuwigheden 2020
 @citaat Zeker.
De boogstraal is de Achilleshiel van de modelspoorder.
Niet iedereen is in staat een varkensstal van een weggesaneerde boer over te nemen. :D
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Best wel jammer dat Märklin nu ook helemaal toegeeft aan die goedkope middenmotor rommel. Heel mooi voor de incidentele rijders, die voor een mooi geluidje vallen. Minder mooi voor de rijders die wensen heel veel te rijden.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Alle merken hebben nu de vijfpolige middenmotor. Niets bijzonders en mits het goede motoren zijn is er ook niets aan de hand.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
De nieuwigheden nog eens om m'n gemak doorgebladerd.
Er staan toch wel meerdere leuke items in.
De tpIV 078 gaat er sowieso komen en met de bijpassende rijtuigen.
Gelukkig is dit de versie met full sound en de rijtuigen zijn ook als voorzien van licht en functiedecoder.
Nu dan wachten op de levertijdenlijst...

Groeten,
Ton.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Marklin schroeft de prijzen wel stevig op. Locomotieven boven de 400 euro beginnen de norm te worden. Het prijsniveau begint bedenkelijk te worden.....

Mvrgr
Robert
Re: Märklin nieuwigheden 2020
 @citaat Inflatie is goed, zegt de overheid.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Marklin is niet de enige hoor en China merken zoals Piko doen het niet veel beter meer.
Maar er is een enorme tweedehands markt en Marklin uit de jaren negentig tot 2005 is vaak ook nog eens van een betere kwaliteit.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Robert op zondag 19 januari 2020, 17:03:25
Marklin schroeft de prijzen wel stevig op. Locomotieven boven de 400 euro beginnen de norm te worden. Het prijsniveau begint bedenkelijk te worden.....

Mvrgr
Robert

Hoi,

De inflatie sinds 2002 is ca. 35.5% Met andere woorden: waar toen ca. ?300 de norm was, is nu ruim ?400 de norm. Wanneer je salaris in de tussentijd met minder dan 35.5% gestegen is, of gezien het feit dat andere zaken in de tussentijd met > 35.5% gestegen zijn (denk aan bijvoorbeeld benzine, of het pilsje in de kroeg), betekent dit dat gevoelsmatig M's treinen bizar duur geworden zijn. Terwijl dit eigenlijk dus best wel mee valt...

We kunnen bijvoorbeeld vallen over een Bigboy van ?970, maar de eerste Bigboy kostte, als ik me niet vergis, zo'n ?650? En dan hebben we het over 2001-2002. De prijsverhoging lijkt me, met andere woorden, keurig in lijn met onze inflatie. Worden we daar blij van? Nee, maar dat is wat anders...

Groeten,
William

Groeten,
William
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
IK hier zie toch echt dat marklin produkten sinds vorig jaar minimaal 10% duurder zijn geworden...dat vind ik wel behoorlijk veel!
En de prijzen van de stoomloks tikken de prijs van klein serie leveranciers aan :O
Voor wie is dit nu nog betaalbaar?
Voor de jeugdigen onder ons zeker niet, zelfs de "hobby" loks zoals de marklin vectron is behoorlijk aan de prijs.
Bij de concurrent is een veel gedetailleerder model voor dezelfde prijs te koop.
Als je jezelf zo uit de markt prijst mag je wel uitkijken.

Let op, je hoeft het hier niet mee eens te zijn het is mijn persoonlijke mening :)
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Eigenlijk ben ik het er wel mee eens, die hoge prijzen van nieuwe Marklin producten!!

Dat was voor mij dan ook de reden, dat ik veel 2e hands heb aangeschaft.
Op die manier is deze (toch wel dure) hobby nog betaalbaar te houden!

Marklin is toch ook wel een verzamel-merk, met uitwassen als een 'gouden krok'!! :thumbdown: :thumbdown:

mvg Hans
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Je moet gewoon naar Houten gaan.

De nieuwe Marklin 47808, en aanverwanten hebben een advies winkelprijs van 99?.
Die stonden op de beurs aan 75? op verschillende standen.

De nieuwe class 66 staat aan een richtprijs van 435?. Die kan je pre-orderen bij een grote winkel die ook in Houten stond aan 339?.

Weg inflatie! :D
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Link, Michel?

Lees "Je moet gewoon naar Houten gaan".

Niet alles is beter online...

Ga maar eens informeren op de stand van Nagodis. Ik heb hem de prijs zelf op een aanbieding voor de RFF zien schrijven en afgeven.
Toen ik vroeg of dat ook voor de Lineas geldig was, was het antwoord "fur alle 66"

Op zijn site staan ze trouwens aan 387? wat al minder is dan te Aken...
Re: Märklin nieuwigheden 2020
 @citaat / Michiel: Kijk eens goed naar het bericht:

Citaat van: mardig23 op maandag 20 januari 2020, 15:14:57
Ga maar eens informeren op de stand van Nagodis. Ik heb hem de prijs zelf op een aanbieding voor de RFF zien schrijven en afgeven.

We pakken even google erbij en dan komt als webzijde Modelleisenbahn Nagodis.de te voorschijn.

Groet Ronald.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: 100%erik op zondag 19 januari 2020, 23:59:14
IK hier zie toch echt dat marklin produkten sinds vorig jaar minimaal 10% duurder zijn geworden...dat vind ik wel behoorlijk veel!
..........
Let op, je hoeft het hier niet mee eens te zijn het is mijn persoonlijke mening :)

Het viel al op bij de kerstdagen. Was dezé rond de 40, nu ineens rond de 50. Is voor het eerst dat ik deze niet gekocht heb.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: nobody op zondag 19 januari 2020, 14:40:40
@citaat Zeker.
De boogstraal is de Achilleshiel van de modelspoorder.
Niet iedereen is in staat een varkensstal van een weggesaneerde boer over te nemen. :D

Je kan met je baanplan rekening houden om de bogen zoveel mogelijk uit het zicht te houden, heb je geen varkensstal nodig.  ;) :)
Re: Märklin nieuwigheden 2020
 @citaat Wat een briljant idee.  8o
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: h0_miessie op maandag 20 januari 2020, 16:30:18
Ronald,

Die naam stond toch niet in het eerste berichtje van karl of wel vandaar dat ik schreef "Een naam had handig geweest" enz enz

Groet Michel

Euh jawel hoor Michel 8) :D
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Dat klopt Michel, in het tweede berichtje, maar wel voor je schreef 'een naam was handig geweest".

Soit, bij Nagodis was het dus ;)

Re: Märklin nieuwigheden 2020
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Kan het kloppen dat iemand hier een aantal berichtjes weggesaneerd heeft, of mis ik alweer de draad ergens?
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Yeoman op zondag 19 januari 2020, 17:00:10Nu dan wachten op de levertijdenlijst...

Iemand enig idee wanneer die lijst bekend gemaakt wordt?
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ik ben wel benieuwd naar de Class 66 locs, daar wil ik wel een van in mn verzameling.

Lijkt bijna een samenwerking met ESU. Enige grote verschil wat ik tot nu toe qua features zie is verschil in geluiden en de leds bij ESU die het vonken van de remmen nabootst. Na lang vergelijken zie ik ook wel wat verschil in details. Prijsverschil is er ook bijna niet dus dat wordt nog een interessante afweging.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 21 januari 2020, 20:59:23
Kan het kloppen dat iemand hier een aantal berichtjes weggesaneerd heeft, of mis ik alweer de draad ergens?

Nee, klopt dat heb je goed gezien. Meneer Michel / H0_miessie heeft wat berichten gesaneerd betreffende de "naam" in een bericht over houten en de kosten van een nieuwe aanwinst. Hij zat niet goed op te letten. In de berichten van Karl stond netjes een naam genoemd.

Groet Ronald.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Een bericht over Märklin....
FÜRTH (dpa-AFX) - Volgens Märklin maakt de bouw van modelspoorbanen een ommekeer - en dit heeft het traditionele bedrijf opnieuw een omzetstijging opgeleverd. Bobby Car-producent Simba Dickie kijkt ook terug op een succesvol jaar. Het Frankische familiebedrijf had in 2013 de fabrikant van de insolvente modeltrein uit Göppingen in Baden-Württemberg overgenomen. In het boekjaar 2019/2020 kon Märklin zijn omzet verhogen met 5 tot 117 miljoen euro - en voor het tweede jaar op rij. "Het imago van de modelspoorbaan is veranderd. De hobby is uit de kelder", zei de beherende partner, Florian Sieber, in Fürth. De klassieke klanten zijn 40 jaar en ouder - ouders of grootouders die hun passie vervolgens delen met hun kinderen of kleinkinderen. De totale omzet van de Simba Dickie Group groeide vorig jaar met 14 procent tot 702,3 miljoen euro - het grootste deel hiervan is te danken aan acquisities. Als u dit buiten beschouwing laat, bleef de omzet bijna op het niveau van het voorgaande jaar. Het familiebedrijf verstrekt doorgaans geen informatie over de winst. Ondanks een moeilijke marktsituatie verwacht Simba Dickie dat de omzet in het lopende boekjaar weer zal stijgen tot EUR 725 miljoen. 60 procent van de productie bevindt zich in China. Gezien het handelsgeschil met de Verenigde Staten en de politieke situatie in Hong Kong, is dat twijfelachtig, zei bedrijfsleider Michael Sieber. "Ik denk niet dat China op korte termijn zo snel kan worden vervangen." Op de lange termijn wil de fabrikant zich minder afhankelijk maken van China en zoekt daarom naar alternatieven in India, Vietnam en Afrika
Re: Märklin nieuwigheden 2020
In de gisteravond verstuurde Märklin WebNews 268 (01/2020) lees ik het volgende:
"Der Januar ist Neuheiten-Zeit im Hause Märklin. Ob Anfänger, Wiedereinsteiger oder absoluter Profi - auch in diesem Jahr gibt es facettenreiche und einzigartige Modelle für jeden Modelleisenbahner auf allen Spuren. Ob amerikanisches Kraftpaket wie der "Big Boy", die Santa Fe Diesellok F7A oder die niederländische Diesellokomotive Serie 6400, alle begeistern auf individuelle Art und Weise.".

Iemand enig idee welk model Märklin bedoelt bij die Nederlandse 6400? Of heb ik een 2020 nieuwigheid over het hoofd gezien?

Groeten,
Dennis
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Misschien de 700 serie (met grootheidswaanzin) uit de startset? Of komt er stiekem toch nog een exportfolder?
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Dennis H op dinsdag 28 januari 2020, 20:10:57Iemand enig idee welk model Märklin bedoelt bij die Nederlandse 6400? Of heb ik een 2020 nieuwigheid over het hoofd gezien?

De 6400 van Minitrix.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ah, had ik toch nog niet goed genoeg gezocht.
Bedankt Maikel!

Groeten,
Dennis
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Beelden van de aankondigingen.

Re: Märklin nieuwigheden 2020
Märklin tv folge 103
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Een (onduidelijk) nieuwtje wat ik hier nog niet heb zien langskomen, Brekina maakt speciaal voor Märklin de Daf 66 sedan.
Zelf hebben ze de Volvo 66 stationcar al aangekondigd en laten zien.

Bron: NAMAC
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Vandaag is als nieuw item de SBB Vectron aangekondigd in de Holland uitvoering. Bron: Kuijpers en Modeltreincenter.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Deze is idd aangekondigd.
Lijkt mij een mooie uitvoering.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Informatie over de Hollandpiercer (art. 36160): KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Of zoek je liever informatie over de prachtige elektrische locomotief Re 421 hier klikkie doen

Groet Michel
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: RMW op donderdag 09 april 2020, 18:18:20
Informatie over de Hollandpiercer (art. 36160): KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Ik ben benieuwd wanneer deze wordt uitgeleverd.
Iemand een idee?
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
@citaat

Deze past prima op mijn baan, dus gelijk maar besteld :D. Leverdatum: Q1 2021 (bron MSL).

Groeten,
Wico
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Wico op donderdag 09 april 2020, 20:07:01
@citaat

Deze past prima op mijn baan, dus gelijk maar besteld :D. Leverdatum: Q1 2021 (bron MSL).

Groeten,
Wico
Moet je bij reservering meteen het hele bedrag betalen?
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Oh, dat is wel wat later dan waar ik op had gehoopt. Heb hem ook gelijk voorbesteld. M'n eerst Marklin loc weer in een lange tijd. :)

@Jonkheer
Bij MSL (en daar waar ik hem heb voorbesteld) hoeft dat niet. Bij MSL krijg je een mail zodra het klaar ligt met daarin een link om de bestelling af te ronden en te betalen. Deze is een aantal dagen geldig, bedenk je je en bestel je dan niet gaat het naar iemand anders.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: AlexH op donderdag 09 april 2020, 20:48:00
Oh, dat is wel wat later dan waar ik op had gehoopt. Heb hem ook gelijk voorbesteld. M'n eerst Marklin loc weer in een lange tijd. :)

@Jonkheer
Bij MSL (en daar waar ik hem heb voorbesteld) hoeft dat niet. Bij MSL krijg je een mail zodra het klaar ligt met daarin een link om de bestelling af te ronden en te betalen. Deze is een aantal dagen geldig, bedenk je je en bestel je dan niet gaat het naar iemand anders.
Dank je wel, meteen gedaan  ;)
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ik heb hem besteld.
Het zou geweldig zijn als Marklin ook de 524, 526 of 527 zou uitbrengen. Dan is er een setje.

Gr. Andre
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Heb je daar ook afbeeldingen van? Ik kan er namelijk geen afbeeldingen van vinden op het WWW.

groet, Jasper
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Jasper,

Heb zelf alleen foto's van de 527. Foto eigen werk.
SBB Cargo 193 527-9 (Main) met GTS shuttle 40120 uit Milaan-Segrate over de Betuweroute passeert  Angeren richting Botlek 16-04-2020.
91 80 6193 527-9 D-SIEAG

Maar als je zoekt op SBB Cargo 193 524, 526 of 527 vindt je ze zeker op het WWW.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ook voorbesteld, staat voor q1 2021 zag ik dus wordt wel een jaartje wachten bijna  ;)
Re: Märklin nieuwigheden 2020, uitzending 30
Marklin tv 30

Oa update ram en opstarten fabrieken.

Re: Märklin nieuwigheden 2020
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ik zag 1 van jullie rams voorbij komen. Hij is bijna klaar dacht ik zo, verf zit er al op  :D
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2020

der grootste Claas freak.

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Alles word duurder, ik zie het ook met modellen op 1:32. Waar is prijzen van 50 en 60 euro was is nu 90 euro en zelfs 155 euro voor een model.

In het laatste filmpje is ook te zien hoeveel hand werk er is, dat betalen we gewoon, ook de grondstoffen worden duurder. Dat word ook door berekend.

Ik vind unimog best leuk alleen de prijs van 400 niet.
Gr jaco
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Alles wordt duurder, dus waarom de prijzen van modeltreinen niet? En wellicht is men gedwongen bepaalde onderdelen in Europa te kopen in plaats van in China. Geen slechte ontwikkeling, maar ook dat maakt het leven een stuk duurder...
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
De Marklin prijzen beginnen wel een punt van aandacht te worden. Ik heb nog een aantal locs op de 'wishlist' staan, waaronder de VT11.5 TEE en de VT 08.5. Voor beide geldt dat t.z.t een tweedehands exemplaar inmiddels de voorkeur heeft.

Mvrgr
Robert
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Morgen 11.30

Gr