Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin nieuwigheden 2020

Gestart door BW Rheine zondag 15 december 2019, 12:20:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ad,

Bedankt voor de link van de Märklin 2020 modellen. :thumbup:
Vrees dat het voor mij als Zwitserland rijder een duur jaar gaat worden wat een schitterend materiaal zie ik staan zeg. :favorite: :favorite: :favorite:

Groet Michel
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Net als roco weinig leuks voor de NL-rijder.

En weer geen Koploper-3  :(
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Slifor op woensdag 15 januari 2020, 19:29:49
Net als roco weinig leuks voor de NL-rijder.

En weer geen Koploper-3  :(

Tja zeer triest, we hebben nog een hete ijzer in het vuur Artitec, maar die komt effe niet met nieuwe modellen eerst alle aangekondigde modellen uitbrengen
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Bedankt voor het delen van de link  :thumbup:
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Nog geen prijslijst kunnen vinden voor 2020. Misschien maar beter ook.  :D
Re: Märklin nieuwigheden 2020
TEE Ram 899,-
Class 66  435,-
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Leke modellen bij,

Class 66 HGK
Een Lollo
Een br 218
Een br 95.0 Olie gestookt met Silberlinge
en een Lint van de Bentheimer Eisenbahn.

Eerst de prijzen maar is afwachten of het dan nog leuk is.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
39436 Dampflokomotive Gattung S 3/6 ? 589,99
37586 Güterzug-Dampflokomotive Gattung G 12 E 470,?
37148 Dampflokomotive Gattung T 3 ? 295,?
39098 Dampflokomotive BR 95.0 E 450,?
39881 Dampflokomotive Baureihe 44 ? 485,?
39786 Dampflokomotive Baureihe 78 E 370,?
39741 Diesellokomotive Baureihe V 160 Lollo E 310,?
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ik had gehoopt op een DB vectron welke in Nederland inzetbaar is, bijv de 193 304:

Laten ze nou exact dat nummer uitbrengen  :)

En een Lineas class 66 zie ik ook wel zitten.


Tot slot nog wat mooie goederenwagons.. Ik ben als NL-rijder helemaal blij!
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Märklin nieuwigheden 2020
 8) Tis weer een mooie folder met veel hele mooie treintjes. B) :thumbup:
En de prijzen boeit me niet, ik koop toch niks tot weinig, ik heb al genoeg van dat spul. :D

Citaat van: h0_miessie op woensdag 15 januari 2020, 19:28:45
Vrees dat het voor mij als Zwitserland rijder een duur jaar gaat worden
Er staat inderdaad veel mooi Zwitsers spul in, ook die Class Ce 6/8 I "Köfferli" is  B) :thumbup:
:o) Zet al je niet Zwitsers materieel in het verkoophoekje, krantenwijk erbij en vraag aan Karin zakgeld verhoging. :-)

Dirk-Jan
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Zojuist een aantal keren geheel ''doorgebladerd'', toch altijd iets om naar uit te kijken die nieuwe catalogus. :)

Persoonlijk vind ik dat Märklin best een divers aanbod uitbrengt. De Nederlandse markt had dikker bezaaid gekund, maar als ik zie dat sommige winkeliers de laatste serie koplopers uit 2014(?) nog nieuw hebben staan, betwijfel ik hoe goed een drietje zal verkopen. Als startset was een NS geel/blauwe Traxx met twee rijtuigen naar mijn idee beter geweest, of het nou daadwerkelijk zo rond rijdt maakt niet uit, het spreekt meer tot de verbeelding. Ook al zal het prijskaartje dan hoger liggen. De Kleine Benelux moet uiteindelijk ook dealen met de beslissingen die in Göppingen worden genomen, zij doen heus hun best voor de Nederlandse markt. Daar heeft hun eigen klantenbestand, de winkeliers, ook voordeel bij en zij zelf dus ook.

Het zal ook niet erg makkelijk zijn ieder jaar een catalogus samen te stellen die commercieel interessant is en waar 1400 man mee aan het werk gehouden kan worden, het salaris mee betaald kan worden ;). Afgezien dat een nieuw model ontwikkelen een aardige duit kost, beschikken ze ook niet over een onbeperkte hoeveelheid matrijzen/mallen bouwers en ontwikkelaars. Met enkele procenten netto winst van de omzet kan nou ook weer niet gesteld worden dat er zoveel geld verdiend wordt dat er risico's genomen kunnen worden.

Groeten Maarten
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
De Duitstalige brochure met prijzen staat inmiddels op de RMW-site onder 'Nieuws': KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: marcel op woensdag 15 januari 2020, 20:12:27
Leke modellen bij,

en een Lint van de Bentheimer Eisenbahn.

Eerst de prijzen maar is afwachten of het dan nog leuk is.

En helaas een volledig fantasiemodel..... wat een prutsers in Goppingen....
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Slifor op woensdag 15 januari 2020, 21:36:06
Citaat van: marcel op woensdag 15 januari 2020, 20:12:27
Leke modellen bij,

en een Lint van de Bentheimer Eisenbahn.

Eerst de prijzen maar is afwachten of het dan nog leuk is.

En helaas een volledig fantasiemodel..... wat een prutsers in Goppingen....


Die LINT van de Bentheimer Eisenbahnen staat voor 430 euro in de folder.
Wat deugt er allemaal niet aan?

mvg,
Gert
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Schienenbus2012 op woensdag 15 januari 2020, 19:38:29
Nog geen prijslijst kunnen vinden voor 2020. Misschien maar beter ook.  :D

Prijzen staan in de folder bij betreffende model, tenminste bij de Duitse en Nederlandse folder.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin nieuwigheden 2020
Duidelijk beeld bij Märklin. Wel mooie Nederlandse locomotief van RRF en wagons. Ik denk gezien alle andere Europese landen dat er mogelijk een exportfolder gaat komen met specifiek materiaal. Of dat de kleine speciale Nederlandse containerwagens gaat uitbrengen.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ai ai, nu brengt Märklin ook de nieuwe Br 44 in de juiste uitvoering uit. Dat wordt nog een lastige keuze tussen deze loc en de nieuwe Br 50 van Roco, die beide precies zo zijn als ik ze graag zie. Dat Köfje III met de nieuwe telex ziet er ook smakelijk uit en een E 18 heb ik ook nog niet. Ik dacht eigenlijk dat ik wel genoeg locs had inmiddels...  :D

Groet, Marc
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Gert1 op woensdag 15 januari 2020, 21:56:30
Citaat van: Slifor op woensdag 15 januari 2020, 21:36:06
Citaat van: marcel op woensdag 15 januari 2020, 20:12:27
Leke modellen bij,

en een Lint van de Bentheimer Eisenbahn.

Eerst de prijzen maar is afwachten of het dan nog leuk is.

En helaas een volledig fantasiemodel..... wat een prutsers in Goppingen....


Die LINT van de Bentheimer Eisenbahnen staat voor 430 euro in de folder.
Wat deugt er allemaal niet aan?

mvg,
Gert

Der Lint der Bentheimer Eisenbahn ist ein 1648 ( komplett andere Front und einen anderen Türbereich), der angegebene 648 111 ist ein Fahrzeug der DB, welches Jahrelang im Sauerlandnetz unterwegs war..... Schaut sich denn keiner sowas an, bevor man so einen Quatsch auflegt? volgens onze oosterburen
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ik koop alleen de 36509 ivm thema baan ( is namelijk een RAG Lok )
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Mij bekruipt het gevoel dat de nieuwighedencaroussel van Märklin een "verdeel en heers politiek" is.
Veel hebben we al meer gezien maar heeft meer functies (en maakt de modellen vaak duurder!)

Kromme tenen krijg ik van dat Nederlandse startsetje, dat locje zit al dik 30 jaar in het programma!
Maak dan een Hippel "look a like" of een ex DR 204.

Met het verdeel en heers bedoel ik dat men verleden jaar al een Vectron heeft uitgebracht die in NL rijdt, dat betekent
dan in de optiek van M* dat we kennelijk nu niet aan de beurt zijn en weer geduld moeten betrachten.
Juist een standaardloc naar voorbeeld kan ook leuk zijn in plaats van al die kleurexoten.

De "suggestie" in de folder om achter de BR95 DB-zilverlingen te hangen is een beetje mwoah, bij dit model passen DR-Reko's of desnoods 3 assers.  Tsja die maken ze dan net ff niet, dus kun je daarvoor beter bij Piko en zelfs Roco gaan winkelen :D
Die Silberlingen hang je achter de BR141.

Stomers zien er wel mooi uit, daar is behoorlijk veel keuze!
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Slifor op woensdag 15 januari 2020, 22:24:11
Der Lint der Bentheimer Eisenbahn ist ein 1648 ( komplett andere Front und einen anderen Türbereich), der angegebene 648 111 ist ein Fahrzeug der DB, welches Jahrelang im Sauerlandnetz unterwegs war..... Schaut sich denn keiner sowas an, bevor man so einen Quatsch auflegt? volgens onze oosterburen

Dank voor de uitleg. Erg jammer dat men dit doet.

mvg,
Gert
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Veel stomers dit jaar. De br74 mfx met geluid lijkt mij wel wat. Maar 220 euro is veel te duur.
De br 95 is ook leuk maar net als br78 erg duur. Br 78 ziet er erg goed uit. Maar ja de piko variant is bijna net zo duur.
De br 75 heb ik als insider lok en die is geweldig. Weet niet of deze veel anders is. De br94 heeft nu ook de nieuwe telex koppelingen.
Veel kleine loks dit jaar sowieso.

Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Baanloos op woensdag 15 januari 2020, 22:47:10


Met het verdeel en heers bedoel ik dat men verleden jaar al een Vectron heeft uitgebracht die in NL rijdt, dat betekent
dan in de optiek van M* dat we kennelijk nu niet aan de beurt zijn en weer geduld moeten betrachten.
Juist een standaardloc naar voorbeeld kan ook leuk zijn in plaats van al die kleurexoten.



Artikelnummer 36181 DB Vectron 193 304-3 betreft een locomotief die in Nederland is toegelaten. Deze staat bij op de shortlist om aan te schaffen. Gezien het beperkte aantal aangekondigde Nederlandse items kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat in de zomer en/of herfst aankondiging nog één of meerdere Nederlandse artikelen worden aangekondigd.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Wel jammer dat er weinig Ns uitkomt.
Jammer dat de ns rangeerset als een startset uitkomt.
Had wel graag de lok willen hebben .
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Märklin nieuwigheden 2020
 @citaat
Dank je voor de link. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Dank!!

mvg Hans
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: David666 op woensdag 15 januari 2020, 23:08:17
Veel stomers dit jaar. De br74 mfx met geluid lijkt mij wel wat. Maar 220 euro is veel te duur.
Eigenlijk is dit een koopje bijna alle loks met geluid zijn duurder tevens hebben ze de lok moeten aanpassen voor het geluid sounddecoder past er niet in zoals bij de oudere BR 74 modellen een Mld3 past net dacht ik.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ook voor de Nederlandse markt zal Marklin vele modellen met middenmotor gaan her uitgeven denk ik. Het is gewoon een kwestie van tijd. Op dit punt is Marklin nu eindelijk consequent bezig en hopelijk blijven ze nu ook bij 5 polige midden motoren. Al mag de klokanker ook terugkomen.
Wat betreft stoomloks zijn bijna alle oude modellen nu vervangen door een nieuwe model. Alleen de br86, oude br75 en br52 volgens mij nog en wat ik vergeten ben.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: hmmglaser op donderdag 16 januari 2020, 15:03:29
Citaat van: David666 op woensdag 15 januari 2020, 23:08:17
Veel stomers dit jaar. De br74 mfx met geluid lijkt mij wel wat. Maar 220 euro is veel te duur.
Eigenlijk is dit een koopje bijna alle loks met geluid zijn duurder tevens hebben ze de lok moeten aanpassen voor het geluid sounddecoder past er niet in zoals bij de oudere BR 74 modellen een Mld3 past net dacht ik.

Geen idee ik heb een nieuwe br74 met hobby decoder en dan zijn de rijeigenschappen niet echt geweldig. Een oude digitale delta br74 heb ik niet. Staat wel op mijn lijstje. Ik zou deze nieuwe br 74 lok met sound eerst moeten zien rijden en horen en dan pas kopen. Maar ik zelf koop liever een nieuwe br75  variant op de br75 insider lok dat is een geweldige lok of een nieuwe br78 of br95 variant.
Nu zit tenminste in de goedkoopste lok zelfs een mfx decoder. Zonde dat ze dit niet vanaf het begin hebben gedaan.
Wel is het verschil tussen een digitale lok zonder geluid en met geluid nu opgelopen tot 60 a 70 euro. Dat is heel lang 50 euro maar geweest en ik heb inmiddels zoveel geluid loks dat ik er niets meer om geef eigenlijk. Goede rijeigenschappen en trekkracht vind ik veel belangrijker.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
ik vind dat de Nederlandse markt flink op dood spoor zit, misschien komt het wel dat er steeds minder mensen voor de nederlandse markt kiezen, maar, doordat fabrikanten niet voor TP6 modellen gaan lijkt het een kwestie van tijd dat de nederlandse modelspoorder compleet afhaakt. Het is al jaren geleden dat Marklin met een nederlandse treinstel of rijtuigen kwam, de laatste jaren is het alleen maar goederen locs en rijtuigen dat klokt slaat, terwijl als Marklin er voor zou kiezen de ICR rijtuigen te updaten en ook de 1100 en de 1600 loc zou updaten iedereen weer een beetje tevreden zou zijn. ICR in 1:93,5 zou vele varianten kunnen uitbrengen en zelfs een startset van zou kunnen maken.

Verder hebben ze de DDM 2/3 rijtuigen al in bezit een toevoeging van een motorrijtuig en ze kunnen er weer mee vooruit o.a. met een DDZ.

Maar schijnbaar zijn we inderdaad te klein geworden om onze eigen modellen te krijgen en geen varianten waarmee je ook andere landen mee kunt gebruiken.

Re: Märklin nieuwigheden 2020
Probleem is ook wat moeten ze maken want alles is of was te koop bvb een nieuwe koploper?
Maar dan heb je een probleem de ene wil 1/100(1/93) en de andere wil 1/87.
Roco heeft een goeie zet gedaan met de sik zou met niks verbazen als deze snel is uitverkocht en dan kunnen ze nog een raillion strukton volkerrail versie maken.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Ik vind dat er heel veel moois bij de nieuwtjes van 2020 zit. Voor wie een heel specifiek thema heeft gekozen, zal er bij de nieuwtjes niet altijd iets tussen zitten, dat is natuurlijk onvermijdelijk. Maar van sommige modellen die niet bij mijn thema passen kan ik best genieten, en die hoop ik nog eens te zien rijden, op een rijdag of stamtafelbijeenkomst bijvoorbeeld.

Als het thema van mijn baan het moderne Nederlandse materiaal zou zijn, zou ik heel blij zijn met de nieuwe Diesel Class 66 (39061). Hij ziet er fraai uit en het is een compleet model, tot en met de ingebouwde rookgenerator. Bij dit thema vind ik ook de loc uit de nieuwe Nederlandse startset (29023) prima passen.

Mijn thema is (West-)Duitsland in tweede helft van tijdperk III. Daarvoor zijn verschillende nieuwe modellen, maar toch begint het jaar iets goedkoper dan 2019. Dat komt onder andere doordat ik het niet nodig vind om een nieuwe loc te kopen die bijna gelijk is aan eentje die ik al heb. Daarmee valt de nieuwe BR 44 voor mij af, ook al vind ik hem fraai.

Een Köf heb ik echter nog niet, en misschien heb ik iets teveel verbeelding, maar die nieuwe met nieuwe telex (36345) probeerde volgens mij al meteen vanaf het scherm op mijn baan te springen. Hij kwam echter niet los van de folder - dat is blijkbaar teveel gevraagd voor die telex - dus moet ik hem maar gewoon bestellen :-).
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Tja, de enigste twee, die eruit springen voor mij, is de BR 44 en 41.
Had deze keer wel een BR 01 met nieuwbouwketel verwacht en dan als MHI, dus gewoon weer afwachten.
Maar dit jaar zal het niet meer worden
De draaischijf zal wel een zomernieuwigheid worden.

Maar goed, we gaan het weer mee maken, wat ze ons de rest van het jaar, zullen voorstellen.

gr
ad
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Blij dat ik geen Nederlands rij :D

Ik heb alweer mooie dingen gezien, de Lollo (voorserie 216), BR 78,  BR 141, Kof3, Re620 en Vectron staan op mn lijstje.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Op het YouTube kanaal van Märklin is in de uitgave 102 een overzicht gegeven van de nieuwigheden van 2020.



Veel plezier ermee!
Groet, Jasper.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Zal mij benieuwen waar artitec mee gaat komen
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Hallo allemaal,

Ik bekeek vanavond op mijn tablet de märklin site. De hele tijd stond er nog niets over de nieuwigheden van 2020. Ik zag via ons forum de nieuwtjes voorbij komen en snapte niet waar deze info vandaan kwam. Toen even via de computer naar de site van Märklin en daar stonden ze wel. Ik weer naar mijn tablet. Nog steeds niet de nieuwtjes zichtbaar. Uiteindelijk ontdekte ik het probleem. Als ik op de site van Märklin kom wordt de site niet automatisch ververst. Hierdoor zag ik dus de oude info. Toen ik op de ververs knop drukte kreeg ik gelijk de nieuwtjes te zien. Ook toen ik naar de neuheiten pagina ging werden na verversing de neuheitenfolders zichtbaar.

Groet, Jasper.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Baanloos op woensdag 15 januari 2020, 22:47:10


De "suggestie" in de folder om achter de BR95 DB-zilverlingen te hangen is een beetje mwoah, bij dit model passen DR-Reko's of desnoods 3 assers.  Tsja die maken ze dan net ff niet, dus kun je daarvoor beter bij Piko en zelfs Roco gaan winkelen :D
Die Silberlingen hang je achter de BR141.



Die Silberlinge achter de BR 95 in DR uitvoering is geheel historisch correct.
Dacht eerst ook dat het niet klopte. Maar sprak iemand die mij wist te vertellen dat het wel klopte.
Heb dit in het boek van de Eisenbahn Kurier over de Frankenwaldbahn opgezocht en daar staan op 1 pagina 2 foto's van een DR Baureihe 95 met Silberlinge. Deze trein reed tussen Ludwigsstadt en Saalfeld. Tussen Ludwigsstadt en Probstzella zat er een Deutsche Bundesbahn E-lok voor. In Probstzella vondt de lokwissel plaats en kwam de 95 er ervoor naar Saalfeld. Dit vondt plaats eind jaren zeventig. De koersborden kloppen ook op de rijtuigen van Marklin.

In het clubblad van Marklin in de laatste uitgave staat er ook stukje over in, zonder de bijpassende foto's helaas.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Terecht gecorrigeerd Marcel.
Had ik moeten checken.
Maar even zoveel foto's met DR Reko's 3-assers en vele soorten goederenwagons.
Kortom universeel intzetbaar!
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: pukkie op donderdag 16 januari 2020, 19:47:52
Zal mij benieuwen waar artitec mee gaat komen

Denk niet zo veel qwa treinen dan, ze willen natuurlijk eerst de hondekop afronden voordat ze weer met nieuwe modellen komen, dat is hun beleid.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: pukkie op donderdag 16 januari 2020, 19:47:52
Zal mij benieuwen waar artitec mee gaat komen
Dit topic gaat over de Märklin nieuwigheden.... >:-D
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: Jasperkc op donderdag 16 januari 2020, 19:47:14
Op het YouTube kanaal van Märklin is in de uitgave 102 een overzicht gegeven van de nieuwigheden van 2020.



Veel plezier ermee!
Groet, Jasper.

Vindt mijn geweatherde Big Boy 4014 toch mooier dan deze uitgave.
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Het is zo verschrikkelijk jammer dat ze maar aan die ingekorte rijtuigen blijven vasthouden. Ik zie zoveel leuks voorbij komen, maar alles te kort. De DSB-rijtuigen zijn bijvoorbeeld veel gevraagd (en alleen zeer beperkt door Heljan aangeboden), maar wel in 1:87 en niet in deze verkorte uitvoering. In ieder geval zetten ze het er wel eerlijk bij, dat is prettig. De nieuwe TEE RAm is geloof ik wel op lengte, dus er is hoop. En dan òòk nog proberen binnen mijn budget te blijven met de prijzen, dan koop ik wellicht volgend jaar weer Märklin :) :thumbup:

Citaat van: Jasperkc op donderdag 16 januari 2020, 20:29:20
...op mijn tablet...
Patser ;)
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Het grote voordeel van ingekort wagens is dat ze eenvoudiger door R1 bochten kunnen, dus ook op mijn treinbaan kunnen rijden!
Verder hoeven je perrons zo minder lang te worden, ook een voordeel.

mvg Hans
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Dat argument geldt ook voor een kleinere schaal. Je zou 1:160 kunnen gaan rijden, of zelfs 1:220 (Märklin Z). Tegenwoordig vind ik dat je je als modeltreinfabrikant toch wel aan de maatvoering moet houden, dus 1:87 zowel in de breedte, de hoogte als... de lengte!
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Die RRF Diesel laat mijn hartje toch best wat sneller kloppen moet ik zeggen. Mijn voornemen om in 2020 even geen materieel te kopen gaat hierbij overboord vrees ik :D
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 18 januari 2020, 08:17:07
Dat argument geldt ook voor een kleinere schaal. Je zou 1:160 kunnen gaan rijden, of zelfs 1:220 (Märklin Z). Tegenwoordig vind ik dat je je als modeltreinfabrikant toch wel aan de maatvoering moet houden, dus 1:87 zowel in de breedte, de hoogte als... de lengte!

Nou, eerlijk gezegd ben ik wel blij met die 1:93,5 maat. Wat mij betreft een mooi tussen de (te korte) 1:100 en (soms te lange) 1:87. Met die realistische 30 cm lange wagons heb je echt de grootste bochten nodig op je baan en zelfs dan ziet het er eigenlijk nog niet uit naar mijn mening. Mijn 24 cm lange Roco ÖBB wagons - volgens mij zijn die wel 1:87 - vind ik eigenlijk al best groot voor de normale bochten op mijn baantje. Zelfs daar zie je de overhang en het scharen in de bochten.

Maar goed, het ging hier over de Märklin nieuwigheden. Ik vind het trouwens raar dat de nieuwe Br 78 ( de periode III-variant dus) geen sound heeft grekregen. En dat voor die prijs... Om over de prijs van de 078 met sound maar niet te spreken. Aan het weer opnieuw opwarmen van de oeroude E94/1020 blijf ik me ergeren. Maak nu toch eindelijk eens keer een nieuwe E94 met middenmotor en fatsoenlijke detaillering. Maar goed, nadat de oudjes de laatste jaren één voor één zijn aangepakt (Br 50, Nohab, Re 460, Br 111...etc) en nu de Re 4/4, Re 6/6 en Br 44 zal die toch ook eindelijk eens komen hoop ik.

Groet, Marc
Re: Märklin nieuwigheden 2020
Br 44 zal die toch ook eindelijk eens komen hoop ik.(reactie 99 van 10103)  Maar, die is er toch nu...!!!!

Niet voor mij, met, ja en..

Okido, Wim
Re: Märklin nieuwigheden 2020
 @citaat Ja, en?