Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.

Gestart door Sprinter vrijdag 13 december 2019, 10:42:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Op de beurs in Houten (november 2019), een Sint/Kerst verrassing gekocht voor mijn kleinzoon van 4,5. Maar na een rondje met wat wissels te hebben gelegd samen met hem, liep Thomas al gelijk bij het eerste wissel uit de baan, en ook na een overgang van gebogen naar recht. Naderhand een simpel rondje gelegd, maar ook dat was niet mogelijk om te laten rijden zonder ontsporing.

Als je de Loc op de rails zet kun je hem laten wippen op het middelste wiel, en de speling daarbij is zoveel dat de flens boven de spoorstaaf uitkomt.

Dus samenspelen met Opa en zijn eigen Thomas trein was snel klaar. Een volle ovaal of een vol rondje rijden zonder te ontsporen was niet mogelijk.

Groetjes.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Zonde... En nu?
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
De achterste as moet door twee veertjes omlaag gedrukt worden; kan het zijn dat die ontbreken?
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Gevaar van tweedehands kopen en garantie tot de uitgang. Bovendien er is een proefbaan daar en dat had je al veel ellende kunnen besparen. Bovendien komt dit nog uit de China periode en is het troep.
Je kan er mee teruggaan of iemand er na laten kijken. Voor de rest volgende keer beter uitkijken wat je koopt en proef laten rijden.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Hallo Wim,

mijn zoon had ook Thomas, ooit een week gereden, en daarna 2 jaar op de reparatieplank bij Keuterman, gegeven moment terug laten komen en een Roco tandwiel op de aandrijf as gezet. Ondertussen was de hobby bij mijn zoon weg. En heeft hij nog bij mij eenmalig meegereden op een beurs om aandacht van kinderen te trekken, rijden zonder problemen. Ondertussen is deze loc in het bezit van een ander forumlid. Een reserve Roco tandwiel als dit echt het probleem was heb ik nog wel liggen, maar moet wel aangepast worden.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Citaat van: David666 op vrijdag 13 december 2019, 11:44:20
Gevaar van tweedehands kopen en garantie tot de uitgang. Bovendien er is een proefbaan daar en dat had je al veel ellende kunnen besparen. Bovendien komt dit nog uit de China periode en is het troep.
Je kan er mee teruggaan of iemand er na laten kijken. Voor de rest volgende keer beter uitkijken wat je koopt en proef laten rijden.

Wie zegt hier dat het tweedehands was. Maar dit komt wel goed hoor. Alleen niet op het allereerste moment van spelen.
En wie zegt jouw hoe het verder is aangeschaft. Geen conclusies trekken waarvan je niet weet of die wel juist zijn.

Groetjes.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Zo'n oude set en dan de beurs in Houten is het al snel 2e hands. En daarbij als het nieuw-nieuw was had je naar een winkel terug kunnen gaan met de klacht.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Die Thomas-treintjes van Marklin komen bij Hornby vandaan. Geldt bv ook voor de Harry Potter Zweinsteinexpress. Geen idee waarom die samenwerking ooit is aangegaan, maar Hornby is toch wel mindere kwaliteit. Desalniettemin zou het wel gewoon goed moeten rijden op Marklin. Mogelijk dat er idd aandrukveertjes (zitten in het frame) op de asjes ontbreken/vast zitten o.i.d. 
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Misschien toch iets met wielafstanden en/of flenshoogtes die bij Hornby anders zijn dan bij Marklin. Zou niet mogen als er Marklin op staat, maar toch... :?
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
18 januari 2020 sta ik waarschijnlijk weer naast de verkoper, van de nieuwe Thomas treinen en wagons. Net zo als laatste beurs het geval was. En op die stand hebben Thomas en Percy de gehele dag achter elkaar aan op een cirkeltje elkaar proberen in te halen. Rijden doen ze echt wel.
Dan ga ik even kijken of het aan dit exemplaar ligt of dat het zo is ontworpen. In het laatste geval zal ik de trukendoos moeten openen. Zal niet de eerste locomotief zijn die ik modificeer, en waarschijnlijk ook niet de laatste. De CNC staat klaar. Gaat er alleen om dat het een teleurstellende ervaring was voor het mannetje, die was er uitermate blij mee. Het dino skelet werd er gelijk bij gepakt.  :important: :thumbup:
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Deze lok bestaat uit echte marklin onderdelen en onder de kap is die identiek met de goedkope V60 oa marklin set 29235 het enigste probleem wat ik met deze lok heb gehad was een los aandrijftandwiel heb deze met secondelijm weer vast gelijmd daarna reed deze lok zonder problemen over wissel langzaam en snel.
Bij mijn weten is alleen de kap van hornby(heb ook hornby uitvoeringen in de hand gehad maar die waren echt veel slechter gebouwd)je kunt volgens mij zelfs de kappen wisselen tussen thomas percy enz.
Ik heb ook het vermoeden dat de flens maat niet goed is.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Oeps Correctie, de defecte loc waarvan ik het tandwiel vervangen had was Percy, het Thomas onderstel was geheel afwijkend, en de kap is niet over te zetten,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 13 december 2019, 17:31:36
Deze lok bestaat uit echte marklin onderdelen en onder de kap is die identiek met de goedkope V60 oa marklin set 29235 het enigste probleem wat ik met deze lok heb gehad was een los aandrijftandwiel heb deze met secondelijm weer vast gelijmd daarna reed deze lok zonder problemen over wissel langzaam en snel.
Bij mijn weten is alleen de kap van hornby(heb ook hornby uitvoeringen in de hand gehad maar die waren echt veel slechter gebouwd)je kunt volgens mij zelfs de kappen wisselen tussen thomas percy enz.
Ik heb ook het vermoeden dat de flens maat niet goed is.
Dus volgens jou zit er een Märklin-onderstel met Märklin -motor onder de Thomas-kap? Als dat zo is dan zijn er dus kennelijk verschillende uitvoeringen.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Mij gaat het er niet zo zeer om dat de kwaliteit uiterst teleurstellend is, wat ik al jaren weet. Maar dat het een beginsetje is om de jeugd te winnen voor de Hobby en m.n. voor het merk. En dat doe je volgens mij niet met deze rommel.

Maar er is een soort van oplossing, en die bestaat uit het verzwaren van de voorkant, zodat de achterkant niet meer kan kiepen. Daar zitten 2 veertjes onder de as, die veels te zwak zijn. Nu valt hij niet meer achterover en blijft hij in de rails.

Nu even de tijdelijke verzwaring permanent wegwerken uit het zicht, en dan kan hij het volgende week nog eens proberen.

Groetjes.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
LS
Ik kijk graag naar Thomas en zijn vriendjes op de tv, samen met mijn kleinkinderen .Daar ontspoort het nooit.Rijden vaak toch met een bloedgang over de  baan . :)
Groet Koos .
PS Ben wel benieuwd wat er met Thomas aan de hand is .Misschien een bezoekje aan de treinendokter?
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Citaat van: Gonbidatu op zaterdag 14 december 2019, 21:46:59
PS Ben wel benieuwd wat er met Thomas aan de hand is .Misschien een bezoekje aan de treinendokter?

Als je het bericht hierboven eens aandachtig leest, weet je wat het probleem is.
Thomas, is al bij de treinendokter, want dat ben ik al jaren zelf.

Groetjes.
Re: Thomas 36120 mijn kleinzoons eerste teleurstelling.
Goh ! Wij van WC eend ..........
Groet Koos.
PS Mijn reactie was ironisch bedoeld .Maar ja, het is heel serieus hier.
Solly 😀