Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Besturen seinen en wissels via aparte 6631 (na ombouw digitaal)

Gestart door Supervisors_NL woensdag 01 januari 2020, 12:33:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Besturen seinen en wissels via aparte 6631 (na ombouw digitaal)
Ik heb mijn "oude" analoge Marklin baan weer "boven water" gehaald om opnieuw te beginnen met bouwen.
Inmiddels ben ik ook bezig met het digitaliseren van de locomotieven om zo meerder locs te laten rijden.
Ik ga daarvoor een 60652 en waarschijnlijk een booster via een deltacontroll 4f gebruiken.

In mijn baanontwerp zijn meerdere seinen en wissels opgenomen.
Nu heb ik nog 4 stuks 6631 trafo's liggen uit het analoge tijdperk. (Deze zijn 30VA per stuk).
Mijn vraag is of het mogelijk(en slim) is om de aansturing van de wissels en seinen via een (of meerdere) 6631 te laten verlopen?
Daarmee ontlast ik dan toch de trafo's welke ik voor het rijden gebruik. (Of begrijp ik dat niet goed).
Kan dit zo worden aangesloten, of loop ik daarmee risico op "problemen".
Ik ben een behoorlijke Newbee op dit vlak. Dus graag een reactie.
Alvast dank Paul



Re: Besturen seinen en wissels via aparte 6631 (na ombouw digitaal)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Besturen seinen en wissels via aparte 6631 (na ombouw digitaal)
Dit is zonder meer mogelijk, je ontlast dan inderdaad het digitale voeding circuit.

Massa van de beoogde voedingen kunnen gewoon aan de baan massa worden gekoppeld, schakelen van de seinen en wissels kan ook via de baan massa, de gele voedingsdraad van de trafo's gescheiden houden en alleen de draden van de wissels en seinen aan vast knopen.

Op deze manier zou de boel goed moeten werken. Wel zorgen dat alle trafo's in fase staan aangesloten op de 220. WIKI pagina KLIK

Re: Besturen seinen en wissels via aparte 6631 (na ombouw digitaal)
Dank voor de reactie.
Ik kan hier weer verder mee.
Groet,
Paul
Re: Besturen seinen en wissels via aparte 6631 (na ombouw digitaal)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Besturen seinen en wissels via aparte 6631 (na ombouw digitaal)
Hou er dan wel rekening mee dat deze wissels gewoon analoog geschakeld zijn en dus njet met de MS2 bediend kunnen worden.

John