Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Schakelbare binnenverlichting in de Piko 59331

Gestart door Cavia dinsdag 10 december 2019, 19:33:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schakelbare binnenverlichting in de Piko 59331
Beste mensen,

Ik heb onlangs een piko set gekocht artikel nummer 59331 (arriva set driedelig)
Nu wil ik de binnenverlichting schakelen via bv F1, kan dit en hoe moet dit worden aangesloten
Als ik de set open maken liggen er wel twee draden klaar tw blauw en groene draad, als ik hierop de binnenverlichting aansluit.
Dan wordt dit gelijk geschakeld met de voor en achter lichten van de set, en ik wil ze juist apart schakelen via bv F1.
Wie heeft deze uitdaging al opgelost en hoe dan.
En kan ik dit ook toepassen op 59030 Vechtdal en 59332 Veolia.

Alvast hartelijke dank voor jullie meedenken.

Met vriendelijke groet,
Rob
Re: Schakelbare binnenverlichting in de Piko 59331
Hier in dit topic 'vraagje - schakelbare verlichting in Veolia GTW Piko 59332' staat wat uitleg. Helaas zijn die foto's niet meer zichtbaar. Misschien dat de persoon ze weer zichtbaar kan maken?
Re: Schakelbare binnenverlichting in de Piko 59331
Rob.
Kijk is bij https://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/piko/751-piko-gtw-arriva?showall=&start=4

Daar staat vrijwel alles wat je moet weten.
Had de gehele ombouw zelf al meerdere malen gedaan , maar ben helaas de plaatjes kwijt.
Wel degelijk is deze verlichting schakelbaar te maken , er moet een draadje van eilandje verplaatst worden.....maar als je een universeel meter hebt is dit zo te vinden.
Ik had helaas maar 1 plaatje gevonden van zo'n printplaatje , veel Piko modellen gebruiken namelijk deze printjes.

Wens je suc6 bij dit toch wel leuk karweitje.

Mvg: Alex
Re: Schakelbare binnenverlichting in de Piko 59331
Bij mij was met dit plaatje de groene draad die naar het nieuwe aansluitpunt moest.
Groen en wit waren in mijn geval de draadjes voor de binnen verlichting.
Maar bij mijn andere treinstellen waren dit weer andere kleuren.
Dus controleren van F1 is het het beste dat je dit met een universeel meter meet als je spanning op de print hebt.

Nogmaals suc6.

Mvg: Alex
Re: Schakelbare binnenverlichting in de Piko 59331