Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Geluiden Van Biervliet diesellocs

Gestart door Gerrit dinsdag 10 december 2019, 14:50:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Geluiden Van Biervliet diesellocs
Beste forumleden,

Toevallig iemand een idee/ervaring met de geluiden van de Belgische diesellocs van Van Biervliet ?
Zijn deze echt beter/realistischer dan m'n huidige serie 55 (3767 & 37678) van Marklin ?
Op zich vind 'k deze al niet slecht, zeker niet bij kruipsnelheid, maar bij optrekken/acceleratie loopt m'n geluid toch wat achter ;-)

Volgens de VB standhouders op de laatste beurs is er een enorm verschil, tenmeer de geluiden professioneel door hen werden opgenomen.
Een Marklin verkoper vertelde me daarintegen dat alle decoders quasi hetzelfde merk zijn (ECU) en de geluiden niet echt veel verschil maken/beter zijn.

Iemand ervaring of beide modellen rijdend voor 'k de moeite doe even langs te gaan in Ingelmunster (zonder dat 'k m'n Marklin loc moet meenemen ;-))
Bedankt alvast,

Gerrit
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Het geluid dat Märklin in zijn reeks 55 stopt, is niet van dit type loc. Ik heb jaren geleden een Van Biervliet uitvoering van de Märklin loc gekocht, en daar zit wel het echte reeks 55 geluid in. Echt genieten, toen al.
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Beste Gerrit,

Er is in België een een zekere Dirk die een zeer goede geluidsfile heeft voor de 55.
Is zonder kosten te krijgen.
Als je de kosten van een Esu Loksounddecoder wilt betalen kun jij ook aan Van Biervliet vragen 
om de geluidsfile erop te zetten, de file zelf ga je niet krijgen.
Stuur maar een pm en ik stuur U de gegevens wel door voor de geluidsfile van Dirk.
Mvg
Olivier 77
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
mDDM, Olivier77, dank voor jullie info.

Probeer dus een van de komende weken langs te gaan bij Van Biervliet. Enige punt dat eventueel kan worden aangemerkt is dat de kap/behuizing van de loc niet in metaal is maar in kunststof ? Is dit een punt ?

mDDM,
De geluiden van de Marklin serie 55 vind 'k al vrij goed, wel idd al gehoord dat dit niet op de echte 55 gebaseerd is, dus als VB het hier nog beter doet, wordt het ongetwijfeld genieten  ;)

Olivier77,
Concreet zou je dus de huidige geluidsfile van bvb. Marklin op de bestaande 37674 kunnen overschrijven door een andere file met meer realistischer geluiden zoals deze die Van Biervliet gebruikt of ga 'k hier wat kort door de bocht ? Je herprogrammeert de software als het ware op de bestaande hardware ? Dit is de Loksounddecoder die je dan herprogrammeert via bvb. Lokprogrammer ?
Google ga me intussen een hint naar volgende pagina : http://www.tsdbvba.be/handleidingen/LokSoundV4NL.pdf

Dank alvast,

Gerrit.
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
zoek eens de geleuiden van Dirk Achtien.Die zijn nog stukken beter
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Beste Gerrit,
De geluiden van een 55 door Dirk Achtien (door Johnny ook aangegeven) zijn heel goed.
Passen wel alleen op een Esu decoder.
Mvg
Olivier 77
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Hoi,

Bij Vanbiervliet werken ze samen met Infrabel om de geluiden rechtstreeks van de loc op te nemen. Als je een Belgische loc wilt met een realistisch geluid heb je 2 mogelijkheden, ofwel koop je een loc van Vanbiervliet, ofwel vraag je om jouw geluid van de loc aan te passen met de files die Vanbiervliet heeft.

Het klopt dat het dezelfde decoders zijn, het verschil zit er hem echter in met wat je doet van aanpassingen.
Of de geluiden mooier zijn laat ik in het midden, smaken verschillen, en het origineel realistische geluid kan voor de 1 mooier klinken en voor de ander klinkt een ander geluid mooier.
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
VBV gaat niet zijn geluiden in jouw decoder zetten.Reeds velen hebben dit gevraagd en is ook logisch.Je kan bij hun wel een decoder kopen met hun geluid erin.Dirk is trouwens bezig met de geluiden te verbeteren voor de nieuwe loso v5.Uitmuntend en zal denken dat ik al mijn 55 en CFl 1800 locs ga voorzien van geluiden van hem.
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Verleden weekend even langsgeweest bij Vanbiervliet in Ingelmunster.
Vriendelijke ontvangst, degelijke uitleg en ongetwijfeld het Walhalla voor de liefhebber van Belgische locs.

Voorkeur ging nog steeds uit naar een serie 55 tov de 62 omwille van de lengte tov m'n andere 55-ers en draaistel met 6 wielen tov 4. Ongetwijfeld biedt Vanbiervliet met hun 27 functies één van de rijkste mogelijkheden want een standaard decoder kan bieden. Marklin hun 37674 heeft er een 8-tal maar is natuurlijk al een aantal jaren terug op de markt gebracht.
De meeste functies lijken me wel eerder een nice to have en zijn leuk meegenomen tot een ritje op de testbaan.

Het geluid van de dieselloc is echt wel knap (stationair, rijden, accelereren) en alsof dit nog niet genoeg is beschikt de decoder over de 'power' functie die het geluid 'boost' alsof de motor ten volle belast wordt bij maximale ballast of bij het nemen van een helling. Dit is gewoon super !

Echter was quasi alles binnen het serie 55 gamma uitverkocht (idem voor de 62) dus bedenk 'k momenteel 2 opties :

- of wachten tot de volgende release van 2020 na de persvoorstelling in februari (benieuwd)
- of één van de bestaande Marklin 55-ers binnen te geven voor inbouw van een Vanbiervliet decoder tvv de Marklin decoder (geschat wordt een 6-tal weken en een prijs van 170?).

Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Een van de mooiste snoepwinkels volgens mij..... :D :D :D

En ohw wat zijn ze mooi als je ervan houd tenminste , en dat doe ik zeker.

Een vd weinige locs met het mooiste geluid.

Mvg: Alex
Re: Geluiden Van Biervliet diesellocs
Het geluid is inderdaad super, zeker in combinatie met de power/boost.
Momenteel wordt een upgrade gedaan naar ESU V5 die nog beter geluid en meer geluidsfuncties zou garanderen ...

Vraag is "Kan het nog beter" ? Benieuwd ...  ;)